BibTex RIS Kaynak Göster

Problems Faced In Implementıng Modular Instructıon In Vocatıonal And Technıcal Hıgh Schools: A Qualıtatıve Study (pp. 174-198)

Yıl 2010, Cilt: 7 Sayı: 1, 174 - 198, 01.03.2010

Öz

Kaynakça

  • Atahan, H. F. (2009). Türkiye’de Kalıpçılık Eğitimi Sorunlarının Çözümü İçin Eğitim Programı Önerisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, H. (2009). Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine göre MEGEP (Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi)’in Uygulanmasında Yaşanan Sorunların İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Binici, H. ve Arı, N. (2004). Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 383- 396.
  • Dursun, B. (2008). Yönetici ve Öğretmen Görüşleri ile Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesinin (MEGEP) Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Goldschmid, B. & Goldschmid, M. L. (1973). Modular Instruction in Higher Education: A Review. Higher Education, 2(1), 15-32.
  • Gömleksiz, M. N. ve Erten, P. (2010a). Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Uygulanan Modüler Öğretim Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Elazığ İli Örneği). e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 1037-1055.
  • Gömleksiz, M. N. ve Erten, P. (2010b). Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Modüler Öğretim Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(4), 2104-2122.
  • Kaykı, İ. E. (2008). Modüler Öğretim Yöntemi ve Uygulamalı Dersler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kazu, İ. Y., ve Demirli, C. (2002). Mesleki ve Teknik Orta Öğretim Kurumlarındaki Gelişmeler. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 155-156.
  • Kazu, İ. Y. ve Demirli, C. (2003). Teknik Öğretmenlerin Mesleki ve Teknik Öğretim Programları Hakkındaki Görüşleri (Elazığ İli Örneği). Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 3; 2003.
  • Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri-Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nicel mi? Nitel mi? Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Küçük, M. (2010). Mesleki Teknik Eğitimde Teknik Eleman Yetiştirilmesi. http://www.mmo.org.tr/resimler/dosya_ekler/ebad47d76a60389_ek.pdf (26.12.2010 tarihinde indirilmiştir).
  • MEGEP. (2006). MEGEP Öğretim Programları ve Modüler Öğretim Uygulama Kılavuzu.http://www.megep.meb.gov.tr/modulson/OGRETMEN%20KILAVU ZU.zip (26.12.2010 tarihinde indirilmiştir).
  • MEGEP. (2011). Modüler Bir Sistem. http://www.megep.meb.gov.tr/megep/genel/moduler/CurriculumDevelopment1. zip (26.03.2011 tarihinde indirilmiştir).
  • Nazlı, M. H. (2010). Gazetecilik Alanı Modüler Öğretim Programına İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Okay, Ş. (2009). Mesleki ve Teknik Orta Öğretim Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Alan Araştırması: Denizli İli Örneği. I Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongre Kitabı, Çanakkale. http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/pdf/123.pdf (26.12.2010 tarihinde indirilmiştir).
  • Özbek, R. (2005). Eğitim Programlarının Bireyselleştirilmesinin Sebepleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 3(11), 66-83.
  • Özkan, H. H. (2005). Öğrenme Öğretme Modelleri Açısından Modüler Öğretim. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 117-128.
  • Özkan, H. H. (2009). Mesleki Teknik Eğitimde İnovasyon İhtiyacı. I Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongre Kitabı, Çanakkale. http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/indexb.php (26.12.2010 tarihinde indirilmiştir).
  • Semerci, Ç. (1995). Eğitimde Modüler Program Yaklaşımı. Eğitim ve Bilim, 19(98), 47- 55.
  • Sönmez, M. (2008). Türkiye’de Mesleki ve Teknik Örgün Öğretimin Sorunları ve Yeniden Yapılandırılma Zorunluluğu. Eğitim ve Bilim, 33(147), 71-84.
  • Şahin, İ. ve Fındık, T. (2008). Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitim: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. TSA, Yıl:12, S: 3. http://perweb.firat.edu.tr/personel/yayinlar/fua_101/101_49959.pdf (26.12.2010 tarihinde indirilmiştir).
  • Türkyılmaz, T. A. (2008). Mesleki Eğitimin İyileştirme Sürecinde Uygulanan Modüler sistemde Öğretmen Eğitiminin Önemi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Ulusal Referans Noktası. (2008). Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitim. http://earged.meb.gov.tr/urn/tr/pdf/mesleki_ve_teknik.pdf. (26.12.2010 tarihinde indirilmiştir).
  • Utku, B. (2010). Radyo TV Alanı Modüler Öğretim Programına İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uysal, S. (2009). Mesleki Eğitim Veren Teknik, Endüstri Meslek, Anadolu Meslek ve Anadolu Teknik Liselerinde Uygulanmakta Olan MEGEP Projesinin Etkililiği Hakkındaki Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi (İstanbul İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Mesleki Ve Teknik Ortaöğretimde Modüler Öğretim Programının Uygulanmasında Karşılaşılan Güçlükler: Nitel Bir Çalışma (ss.174-198)

Yıl 2010, Cilt: 7 Sayı: 1, 174 - 198, 01.03.2010

Öz

MEGEP projesi ile kaliteli ve güçlü bir mesleki ve teknik eğitim gerçekleştirmek için modüler öğretim uygulamaları başlatılmıştır. Modüler öğretimin uygulamasında çeşitli güçlüklerle karşılaşılmıştır. Bu araştırma ile modüler öğretimin uygulanmasında karşılaşılan güçlüklerin öğrenciler tarafından ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla, öğrencilere modüler öğretimde karşılaşılan sorunlara ilişkin yarı yapılandırılmış beş soru yöneltilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Öğrenciler modüllerde görsel unsurların ve modül içi etkinliklerin yetersiz olduğunu vurgulamışlardır. Öğrenciler ayrıca modüllerin öğrencilerin seviyesine uygun olmadığını, okulların donanımının yetersiz olduğunu, modül sonu değerlendirmeler ile gözlem formlarının yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Bu sonuçlara dayanarak, modüllerde görsel öğelere ve uygulamalara daha fazla yer verilmesi gerektiği söylenebilir. Modüllerin tüm boyutlarının yeniden gözden geçirilmesi, öğrenci ve öğretmenlere gerekli bilgilendirmelerin yapılması gerekmektedir. Modüler öğretimin iş sektörüne uygunluğun gözden geçirilmesi sağlanmalıdır

Kaynakça

  • Atahan, H. F. (2009). Türkiye’de Kalıpçılık Eğitimi Sorunlarının Çözümü İçin Eğitim Programı Önerisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, H. (2009). Yönetici ve Öğretmen Görüşlerine göre MEGEP (Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi)’in Uygulanmasında Yaşanan Sorunların İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Binici, H. ve Arı, N. (2004). Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 383- 396.
  • Dursun, B. (2008). Yönetici ve Öğretmen Görüşleri ile Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesinin (MEGEP) Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Goldschmid, B. & Goldschmid, M. L. (1973). Modular Instruction in Higher Education: A Review. Higher Education, 2(1), 15-32.
  • Gömleksiz, M. N. ve Erten, P. (2010a). Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Uygulanan Modüler Öğretim Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Elazığ İli Örneği). e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 1037-1055.
  • Gömleksiz, M. N. ve Erten, P. (2010b). Mesleki ve Teknik Ortaöğretimde Modüler Öğretim Uygulamasına İlişkin Öğrenci Görüşleri. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(4), 2104-2122.
  • Kaykı, İ. E. (2008). Modüler Öğretim Yöntemi ve Uygulamalı Dersler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kazu, İ. Y., ve Demirli, C. (2002). Mesleki ve Teknik Orta Öğretim Kurumlarındaki Gelişmeler. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 155-156.
  • Kazu, İ. Y. ve Demirli, C. (2003). Teknik Öğretmenlerin Mesleki ve Teknik Öğretim Programları Hakkındaki Görüşleri (Elazığ İli Örneği). Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 3; 2003.
  • Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri-Sosyal Bilimlerde Araştırma Teknikleri Nicel mi? Nitel mi? Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Küçük, M. (2010). Mesleki Teknik Eğitimde Teknik Eleman Yetiştirilmesi. http://www.mmo.org.tr/resimler/dosya_ekler/ebad47d76a60389_ek.pdf (26.12.2010 tarihinde indirilmiştir).
  • MEGEP. (2006). MEGEP Öğretim Programları ve Modüler Öğretim Uygulama Kılavuzu.http://www.megep.meb.gov.tr/modulson/OGRETMEN%20KILAVU ZU.zip (26.12.2010 tarihinde indirilmiştir).
  • MEGEP. (2011). Modüler Bir Sistem. http://www.megep.meb.gov.tr/megep/genel/moduler/CurriculumDevelopment1. zip (26.03.2011 tarihinde indirilmiştir).
  • Nazlı, M. H. (2010). Gazetecilik Alanı Modüler Öğretim Programına İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Okay, Ş. (2009). Mesleki ve Teknik Orta Öğretim Öğrencilerinin Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Alan Araştırması: Denizli İli Örneği. I Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongre Kitabı, Çanakkale. http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/pdf/123.pdf (26.12.2010 tarihinde indirilmiştir).
  • Özbek, R. (2005). Eğitim Programlarının Bireyselleştirilmesinin Sebepleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 3(11), 66-83.
  • Özkan, H. H. (2005). Öğrenme Öğretme Modelleri Açısından Modüler Öğretim. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 117-128.
  • Özkan, H. H. (2009). Mesleki Teknik Eğitimde İnovasyon İhtiyacı. I Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongre Kitabı, Çanakkale. http://oc.eab.org.tr/egtconf/pdfkitap/indexb.php (26.12.2010 tarihinde indirilmiştir).
  • Semerci, Ç. (1995). Eğitimde Modüler Program Yaklaşımı. Eğitim ve Bilim, 19(98), 47- 55.
  • Sönmez, M. (2008). Türkiye’de Mesleki ve Teknik Örgün Öğretimin Sorunları ve Yeniden Yapılandırılma Zorunluluğu. Eğitim ve Bilim, 33(147), 71-84.
  • Şahin, İ. ve Fındık, T. (2008). Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitim: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. TSA, Yıl:12, S: 3. http://perweb.firat.edu.tr/personel/yayinlar/fua_101/101_49959.pdf (26.12.2010 tarihinde indirilmiştir).
  • Türkyılmaz, T. A. (2008). Mesleki Eğitimin İyileştirme Sürecinde Uygulanan Modüler sistemde Öğretmen Eğitiminin Önemi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Ulusal Referans Noktası. (2008). Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitim. http://earged.meb.gov.tr/urn/tr/pdf/mesleki_ve_teknik.pdf. (26.12.2010 tarihinde indirilmiştir).
  • Utku, B. (2010). Radyo TV Alanı Modüler Öğretim Programına İlişkin Öğretmen ve Yönetici Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uysal, S. (2009). Mesleki Eğitim Veren Teknik, Endüstri Meslek, Anadolu Meslek ve Anadolu Teknik Liselerinde Uygulanmakta Olan MEGEP Projesinin Etkililiği Hakkındaki Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi (İstanbul İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Mehmet Nuri Gömleksiz Bu kişi benim

Pınar Erten Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gömleksiz, D. D. M. N., & Erten, P. (2010). Mesleki Ve Teknik Ortaöğretimde Modüler Öğretim Programının Uygulanmasında Karşılaşılan Güçlükler: Nitel Bir Çalışma (ss.174-198). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 174-198.