Bu araştırmanın amacı, ilköğretim birinci kademedeki öğretmenlerin çocuk edebiyatına duydukları ilginin ve bu edebiyattan yararlanma durumlarının belirlenmesidir. Çocuk edebiyatı, çocukların bilişsel, duyuşsal, kişilik ve toplumsal gelişimini destekleyen bir yandan da sanat eğitimi sürecini başlatıp devam ettiren bir daldır. Öğretmenin bu dala olan ilgisi çocukların çocuk edebiyatı ürünleriyle karşılaşma durumunu olumlu yönde etkileyecektir. Araştırmanın evreni Tokat il merkezinde bulunan ilköğretim okullarıdır. Örneklemi ise bu evrenden ulaşılabilen okullar oluşturacaktır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Öğretmenlerin Çocuk Edebiyatına İlişkin Görüşleri” anketi kullanılmıştır. Anketin Cronbach- Alpha katsayısı .79 olarak bulunmuştur. Verilerin yorumlanmasında frekans, yüzde, aritmetik ortalama teknikleri kullanılarak ortalamalara göre yorum yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin çocuk edebiyatının gereğine ve önemine inandıkları ve bu bağlamdaki sorulara “Katılıyorum” düzeyinde cevaplar verdikleri, çocuk edebiyatı uygulamalarına ilişkin idealde olması gerekenleri bildikleri halde yeni yazar ve eserleri takip etmedikleri, uygulamada çocuğa yönelik farklı eserlere yer vermedikleri görülmüştür
Çocuk Edebiyatı İlköğretim Öğretmenleri Çocuk Edebiyatı Ürünlerini Kullanma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 6 Sayı: 1 |