BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Çocuk Edebiyatına İlişkin Görüşleri

Yıl 2009, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 17, 01.03.2009

Öz

Kaynakça

  • Çıkla, S. (2005). Tanzimat’tan Günümüze Çocuk Edebiyatı ve Bazı Öneriler, Hece Dergisi. 104-105 (9), s. 89-107.
  • Demircan, C. (2006). Tübitak Çocuk Kitaplığı Dizisindeki Kitapların Dış Yapısal ve İç Yapısal Olarak İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), s. 12-27.
  • Kavcar, C. (1999). Edebiyat ve Eğitim. Ankara: Engin Yayınevi, s.2-6.
  • Sever, S. (2004). Çocuk ve Edebiyat. Ankara: Kök Yayıncılık, s.9.
  • Şirin, M. R. (2006). Dersimiz Çocuk. İstanbul: İz Yayıncılık, s. 76,166.
  • Öçalan, M. (2006). Çocuk Algılamasında İmgelerin Önemi, Eğitimbilimsel Açıdan Çocuk Edebiyatında İmge Kullanımı. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Merkezi, http://www.turkoloji.cukurova.edu.tr/. 01.04.2008 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Yalçın, A.& Aytaş, G. (2003). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları, s. 36,37.

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÇOCUK EDEBİYATINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2009, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 17, 01.03.2009

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim birinci kademedeki öğretmenlerin çocuk edebiyatına duydukları ilginin ve bu edebiyattan yararlanma durumlarının belirlenmesidir. Çocuk edebiyatı, çocukların bilişsel, duyuşsal, kişilik ve toplumsal gelişimini destekleyen bir yandan da sanat eğitimi sürecini başlatıp devam ettiren bir daldır. Öğretmenin bu dala olan ilgisi çocukların çocuk edebiyatı ürünleriyle karşılaşma durumunu olumlu yönde etkileyecektir. Araştırmanın evreni Tokat il merkezinde bulunan ilköğretim okullarıdır. Örneklemi ise bu evrenden ulaşılabilen okullar oluşturacaktır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen “Öğretmenlerin Çocuk Edebiyatına İlişkin Görüşleri” anketi kullanılmıştır. Anketin Cronbach- Alpha katsayısı .79 olarak bulunmuştur. Verilerin yorumlanmasında frekans, yüzde, aritmetik ortalama teknikleri kullanılarak ortalamalara göre yorum yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin çocuk edebiyatının gereğine ve önemine inandıkları ve bu bağlamdaki sorulara “Katılıyorum” düzeyinde cevaplar verdikleri, çocuk edebiyatı uygulamalarına ilişkin idealde olması gerekenleri bildikleri halde yeni yazar ve eserleri takip etmedikleri, uygulamada çocuğa yönelik farklı eserlere yer vermedikleri görülmüştür

Kaynakça

  • Çıkla, S. (2005). Tanzimat’tan Günümüze Çocuk Edebiyatı ve Bazı Öneriler, Hece Dergisi. 104-105 (9), s. 89-107.
  • Demircan, C. (2006). Tübitak Çocuk Kitaplığı Dizisindeki Kitapların Dış Yapısal ve İç Yapısal Olarak İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), s. 12-27.
  • Kavcar, C. (1999). Edebiyat ve Eğitim. Ankara: Engin Yayınevi, s.2-6.
  • Sever, S. (2004). Çocuk ve Edebiyat. Ankara: Kök Yayıncılık, s.9.
  • Şirin, M. R. (2006). Dersimiz Çocuk. İstanbul: İz Yayıncılık, s. 76,166.
  • Öçalan, M. (2006). Çocuk Algılamasında İmgelerin Önemi, Eğitimbilimsel Açıdan Çocuk Edebiyatında İmge Kullanımı. Çukurova Üniversitesi Türkoloji Araştırmaları Merkezi, http://www.turkoloji.cukurova.edu.tr/. 01.04.2008 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Yalçın, A.& Aytaş, G. (2003). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları, s. 36,37.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Şeyma Büyükkavas Kuran Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr. Zehra Nur Ersözlü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kuran, Y. D. D. Ş. B., & Ersözlü, Y. D. D. Z. N. (2009). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÇOCUK EDEBİYATINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 1-17.