Son zamanlarda, birçok İngilizce yabancı dil öğretimi programında, öğrencilerin yazılı anlatım kağıtları analitik yöntemle değerlendirilmektedir. Bu yöntemle, değerlendirmeyi yapan öğretmenlerin objektifliği ve güvenilirliğinin artırılması amaçlanmaktadır. Analitik değerlendirmede, öğrenci kompozisyonlarının farklı bileşenlerine (gramer/dil kullanımı, içerik, organizasyon, kelime ve noktalama işaretleri kullanımı) ayrı ayrı notlar verilmesi beklenmektedir. Bu ise, öğretmenlerin, farklı özelliklere birbirinden bağımsız olarak not vermede tutarlı olup olmadıkları sorusunu gündeme getirmektedir. Dolayısıyla, bu çalışmada, kompozisyonların bir bileşeninde (gramer/dil kullanımı) yapılan düzeltmelerin, değerlendirme işinde deneyimsiz Türk İngilizce öğretmenlerinin, kompozisyonların diğer bileşenlerine verdikleri notlara etkisi incelenmiştir. Bu amaçla, Anadolu Üniversitesi Hazırlık Okulu’nda çalışan 14 öğretmenden, bir aylık arayla 20 öğrencinin yazılı anlatım kağıtlarını iki kez değerlendirmeleri istenmiştir. İkinci değerlendirmeden önce, kağıtlardaki gramer hataları bir İngiliz öğretmen tarafından düzeltilmiştir. Birinci ve ikinci notların istatistiki karşılaştırılması, bir bileşendeki iyileştirmenin, diğer bileşenlere verilen notlarda önemli artışa yol açtığını göstermiştir. Doğal olarak, her bir bileşene verilen notlardaki artış, kağıtların bütününe verilen notları da anlamlı biçimde artırmıştır
Yazılı anlatım Analitik değerlendirme Doğru dilbilgisi kullanımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 6 Sayı: 1 |