Bu çalışma ile üniversite öğrencilerinin değer yargısı düzeylerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmaya Adıyaman Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan 392 öğrenci katılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin değer yargı düzeyini ölçmek için, ‘Değerler Ölçeği’; kişisel özellikleri belirlemek üzere ‘Kişisel Bilgi Formu’ kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, üniversite öğrencilerinin değer düzeylerinin oldukça yüksek olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra, kız öğrencilerin değer düzeylerinin erkeklere oranla; sağlık yüksek okulu öğrencilerin değer düzeylerinin ise fen / edebiyat bölümü öğrencilerininkinden yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 6 Sayı: 1 |