BibTex RIS Kaynak Göster

Uluslararası Deneyimli Türk Klasik Gitar Yorumcularının Gitar Eğitim Süreçlerini Etkileyen Bazı Ögeler

Yıl 2009, Cilt: 6 Sayı: 1, 329 - 342, 01.03.2009

Öz

Kaynakça

  • Balcı, K. (1995). Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara Pegem Yayıncılık.
  • Denizci, C. (2004). “Türkiye’de 7-9 Yaş Grubu Çocuklarına Yönelik Repertuvar Destekli Klasik Gitar Eğitimi Programı Hazırlanması ve Etkililiğinin Sınanması”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Elmas, Y. (1994). Sorularla Gitar, İstanbul, Pan Yayımları.
  • Kanneci, A. (2001). “Gitar İçin Beste Yapmış Türk Bestecilerinin Eğitimleri ve Gitar Yapıtlarının Uluslararası Gitar Repertuarındaki Yeri”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kaptan,S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara, Tekışık Web Ofset Tesisleri.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Moore, S. (1999) Bütün Yönleriyle Gitarlar. (Çev: Cüneyt Karul). Ankara,Dost Kitapevi Yayımları.
  • Say, A. (2001). Müziğin Kitabı, Ankara, Müzik Ansiklopedisi Yayımları.
  • Uçan, A. (1994). İnsan ve Müzik İnsan ve Müzik Eğitimi, Ankara, Müzik Ansiklopedisi Yayınları.

ULUSLARARASI DENEYİMLİ TÜRK KLASİK GİTAR YORUMCULARININ GİTAR EĞİTİM SÜREÇLERİNİ ETKİLEYEN BAZI ÖGELER

Yıl 2009, Cilt: 6 Sayı: 1, 329 - 342, 01.03.2009

Öz

Bu araştırma, uluslararası deneyimli Türk klasik gitar yorumcularının klasik gitar eğitimi süreçlerini inceleyerek; uluslararası düzeyde başarılı olmalarını etkileyen ögelerden bazılarını incelemek veklasik gitar öğretmenlerine uluslararası düzeydeki klasik gitar öğrencilerinin yetiştirilme sürecini etkileyen, ögelerin neler olabileceğini göstermek amacıyla hazırlanmıştır. Betimsel bir yapıda olan bu araştırmada 13 uluslararası deneyimli klasik gitarist ile görüşme yapılmıştır. İncelemede ulaşılan veriler frekans, yüzde dağılım şeklinde sayısal olarak ifadelendirilmiştir. Araştırma sonucunda; uluslararası deneyimli Türk klasik gitar yorumcularının eğitsel süreç ve aile yaşantılarına yönelik tespitler yapılmış ve bu sonuçlar ışığında çeşitli öneriler getirilmiştir

Kaynakça

  • Balcı, K. (1995). Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara Pegem Yayıncılık.
  • Denizci, C. (2004). “Türkiye’de 7-9 Yaş Grubu Çocuklarına Yönelik Repertuvar Destekli Klasik Gitar Eğitimi Programı Hazırlanması ve Etkililiğinin Sınanması”. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Elmas, Y. (1994). Sorularla Gitar, İstanbul, Pan Yayımları.
  • Kanneci, A. (2001). “Gitar İçin Beste Yapmış Türk Bestecilerinin Eğitimleri ve Gitar Yapıtlarının Uluslararası Gitar Repertuarındaki Yeri”. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kaptan,S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri, Ankara, Tekışık Web Ofset Tesisleri.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Moore, S. (1999) Bütün Yönleriyle Gitarlar. (Çev: Cüneyt Karul). Ankara,Dost Kitapevi Yayımları.
  • Say, A. (2001). Müziğin Kitabı, Ankara, Müzik Ansiklopedisi Yayımları.
  • Uçan, A. (1994). İnsan ve Müzik İnsan ve Müzik Eğitimi, Ankara, Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Levent Doğru Bu kişi benim

Yrd. Doç. Dr. Sadık Yöndem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Doğru, L., & Yöndem, Y. D. D. S. (2009). ULUSLARARASI DENEYİMLİ TÜRK KLASİK GİTAR YORUMCULARININ GİTAR EĞİTİM SÜREÇLERİNİ ETKİLEYEN BAZI ÖGELER. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 329-342.