BibTex RIS Kaynak Göster

Keman Eğitiminde Performansın Ölçülmesi

Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 2, 116 - 136, 01.06.2008

Öz

Kaynakça

  • BAYKUL, Yaşar. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları, Cem Web Ofset, 89.
  • MEHRENS, William A.,LEHMANN, Irvin J. (1991). Measurement and Evaluation in Education and Psychology. Fourth Edition, Harcourt Brace Collage Publishers, USA, 8.
  • POPHAM, W. James. (1998). Classroom Assessment What Teachers Need to Know. London: Second Edition, IOX Assessment Associates, 177.
  • SCHLEUTER, Stanley L. (1996). A Sound Approach to Teaching Instrumentalist. New York: Second Edition, Schirmer Books, An Imprint of Simon& Schuster Macmillan, Prentice Hall International, 176.
  • TEKİNDAL, Satılmış. (2002). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yönetimleri. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi, 103.
  • TUFAN, Selmin, ÖZDOĞAN, Cengizhan. (1997). ‘‘Piyano Eğitiminin I. Yılında Ulaşılması Amaçlanan Performansın Ölçme ve Değerlendirilmesi’’. Müzik Eğitimi Sempozyumu. (Yayınlanmamış Bildiri), 4.
  • UÇAN, Ali. (1987). Müzik Eğitiminde Performans Testlerinin Yeri, Önemi ve Kullanımı. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:3 (1), 287- 307.

Keman Eğitiminde Performansın Ölçülmesi

Yıl 2008, Cilt: 5 Sayı: 2, 116 - 136, 01.06.2008

Öz

Araştırma, Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında (MEABD), keman eğitimi yarıyıl sonu sınavlarında yapılan ölçmede mevcut durumu saptamak ve eğitim-öğretimi olumlu yönde etkileyecek geçerliği, güvenilirliği ve kullanışlılığı yüksek olan yeterince sistematik, yeni bir ölçme aracı örneği geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, her öğrencinin sınav performans ölçümünün daha nesnel ve sağlıklı bir biçimde yapılmasına katkı sağlayacak yeni bir ölçme aracı örneği geliştirilmesi bakımından önemlidir. MEABD’lerinde keman eğitimi yarıyıl sonu sınavlarında yapılan ölçmede mevcut durumu saptaması, yapılan sınavlarda geçerliği, güvenirliği ve kullanışlılığı yüksek olan bir ölçme aracının geliştirilerek kullanılmasının sağlanmasını amaçlaması sebebiyle betimsel niteliktedir

Kaynakça

  • BAYKUL, Yaşar. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme: Klasik Test Teorisi ve Uygulaması. Ankara: ÖSYM Yayınları, Cem Web Ofset, 89.
  • MEHRENS, William A.,LEHMANN, Irvin J. (1991). Measurement and Evaluation in Education and Psychology. Fourth Edition, Harcourt Brace Collage Publishers, USA, 8.
  • POPHAM, W. James. (1998). Classroom Assessment What Teachers Need to Know. London: Second Edition, IOX Assessment Associates, 177.
  • SCHLEUTER, Stanley L. (1996). A Sound Approach to Teaching Instrumentalist. New York: Second Edition, Schirmer Books, An Imprint of Simon& Schuster Macmillan, Prentice Hall International, 176.
  • TEKİNDAL, Satılmış. (2002). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Yönetimleri. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi, 103.
  • TUFAN, Selmin, ÖZDOĞAN, Cengizhan. (1997). ‘‘Piyano Eğitiminin I. Yılında Ulaşılması Amaçlanan Performansın Ölçme ve Değerlendirilmesi’’. Müzik Eğitimi Sempozyumu. (Yayınlanmamış Bildiri), 4.
  • UÇAN, Ali. (1987). Müzik Eğitiminde Performans Testlerinin Yeri, Önemi ve Kullanımı. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:3 (1), 287- 307.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Esra Dalkıran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dalkıran, Y. D. D. E. (2008). Keman Eğitiminde Performansın Ölçülmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 116-136.