Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 1212 - 1231, 29.11.2018

Öz

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (1993). İşbirliğine dayalı öğrenme ve geleneksel öğretimin üniversite öğrencilerinin akademik başarısı, hatırda tutma düzeyleri ve duyuşsal özellikleri üzerindeki etkileri. Ankara Üniversitesi, I. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 25-28.
  • Akkoç, H. ve Yeşildere-İmre, S. (2015). Teknolojik pedagojik alan bilgisi temelli olasılık ve istatistik öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Akpinar, Y. (1999). Bilgisayar destekli ögretim ve uygulamalar. Anı Yayinevi. Ankara.
  • Altınkaya, H. (1998). Türkiye’de bilgisayar destekli eğitimin gelişimi. (Yayımlanmamış doktora tezi ) Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aşkar, P. ve Erden, M. (1986). Mikrobilgisayarların okullarda kullanımı. Eğitim ve Bilim, 61, 21-25.
  • Avcı, E. ve Coşkuntuncel, O. (2019). Middle school teachers’ opinions about using Vustat and Tinkerplots in the data processing in middle school mathematics. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 9(1), 01-36.
  • Başol, G., Çakan, M., Kan, A., Özbek, Ö., Özdmir, D. ve Yaşar, M. (2013). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Bayraktar, E. (1988). Bilgisayar destekli matematik öğretimi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi) Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Birgin, O., Kutluca, T. ve Gürbüz, R. (2008). Yedinci sınıf matematik dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Paper presented at the 8 th International Educational Technology Conference.
  • Chance, B., Ben-Zvi, D., Garfield, J. ve Medina, E. (2007). The Role of Technology in Improving Student Learning of Statistics. Technology Innovations in Statistics Education 1(1).
  • Chance, B. ve Rossman, A. (2006). Using simulation to teach and learn statistics. Paper presented at the Proceedings of the Seventh International Conference on Teaching Statistics.
  • Doğan, N. (2010). Bilgisayar destekli istatistik öğretiminin başarıya ve istatistiğe karşı tutuma etkisi. Eğitim ve Bilim, 34(154).
  • Engin, A. O., Tösten, R. ve Kaya, M. D. (2010). Bilgisayar destekli eğitim. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(5).
  • Esen, B. (2009). Matematik eğitiminde ilköğretim 6. sınıflarda olasılık konusunun öğretiminde bilgisayar destekli eğitimin rolü. (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Gürbüz, R. (2006). Olasılık kavramlarının öğretimi için örnek çalışma yapraklarının geliştirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 111-123.
  • Gürbüz, R. (2007). Bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin kavramsal gelişmlerine etkisi: olasılık örneği. Eurasian Journal of Educational Research (EJER)(28).
  • Haertel, G. D. ve Means, B. (2003). Evaluating educational technology: effective research designs for improving learning: Teachers College Press.
  • Kınalıoğlu, İ. H. (2012). İstatistik öğretiminde kullanılan istatistiksel paket programlarının kullanım düzeyinin öğrenci başarısına etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Koparan, T. ve Yılmaz, G. K. (2014). Dinamik İstatistik Yazılımı ile Veri Analizinde Öğrencilerinin İnformal Çıkarımlarının İncelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 95-113.
  • Kulik, J. A., Bangert, R. L. ve Williams, G. W. (1983). Effects of computer-based teaching on secondary school students. Journal of Educational psychology, 75(1), 19.
  • Kuzu, A., Çankaya, S. ve Mısırlı, Z. A. (2011). Tasarım tabanlı araştırma ve öğrenme ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesinde kullanımı. Anadolu Journal of Educational Sciences International.
  • Larwin, K. ve Larwin, D. (2011). A meta-analysis examining the impact of computer-assisted instruction on postsecondary statistics education: 40 years of research. Journal of Research on Technology in Education, 43(3), 253-278.
  • Liao, Y. C. (2007). Effects of computer-assisted instruction on students’ achievement in Taiwan: A meta-analysis. Computers & Education, 48(2), 216-233.
  • Öztürk, G. (2005). İlköğretim 8. sınıf düzeyinde permütasyon ve olasılık ünitesinin bilgisayar destekli öğretim tasarımı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Balıkesir.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods: SAGE Publications, inc.
  • Schenker, J. D. (2007). The effectiveness of technology use in statistics instruction in higher education: A meta-analysis using hierarchical linear modeling. Kent State University, Ohio.
  • Senemoğlu, N. (2007). Gelişim öğrenme ve öğretim: kuramdan uygulamaya: Gönül Yayıncılık.
  • Sosa, G. W., Berger, D. E., Saw, A. T. ve Mary, J. C. (2011). Effectiveness of computer-assisted instruction in statistics: A meta-analysis. Review of educational research, 81(1), 97-128.
  • Summers, J. J., Waigandt, A. ve Whittaker, T. A. (2005). A comparison of student achievement and satisfaction in an online versus a traditional face-to-face statistics class. Innovative Higher Education, 29(3), 233-250.
  • Watson, J. ve Donne, J. (2009). TinkerPlots as a research tool to explore student understanding. Technology Innovations in Statistics Education.
  • Yenilmez, İ. (2016). İstatistiksel Kavramların Teknoloji ile Öğretiminin Matematik Didaktiği Perspektifinden İncelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Yılmaz, S. (1996). Gerçek veriye dayalı ve hesap makinesi ile desteklenen istatistik etkinliklerinin, yedinci sınıf öğrencilerinin istatistik performansına ve istatistiğe yönelik tutumuna etkileri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.

İstatistik Öğretimi İçin Geliştirilen Bir Öğretim Yazılımının Akademik Başarıya Etkisi

Yıl 2018, Cilt: 15 Sayı: 1, 1212 - 1231, 29.11.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı, temel istatistik
işlemlerin öğretimine yönelik tasarlanan bir öğretim yazılımının tanıtılması ve
öğrencilerin konu ile ilgili akademik başarısına etkisinin incelenmesidir.
Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır.
Araştırma evrenini 2014-2015 öğretim yılında

Doğu Anadolu Bölgesindeki bir üniversitesinin, eğitim fakültesinde
güz
dönemi Formasyon programında öğrenim gören ölçme ve değerlendirme dersini alan
(temel istatistik işlemler konusu işlenmekte) öğrenciler oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemini ise uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen 38 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında, araştırmacı tarafından
geliştirilen “Temel İstatistik İşlemler Başarı Testi” kullanılmıştır. Elde
edilen bulgulara göre, geliştirilen yazılım kullanılan deneysel grup ile
geleneksel grup arasında başlangıçta fark bulunmazken, uygulamaların ardından
istatistiksel olarak anlamlı fark oluştuğu görülmüştür. Ayrıca farkın etki
büyüklüğü iyi düzeydedir (d=0,698). Sonuç
olarak tasarlanan öğretim yazılımının öğrencilerin akademik başarılarını
arttırdığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (1993). İşbirliğine dayalı öğrenme ve geleneksel öğretimin üniversite öğrencilerinin akademik başarısı, hatırda tutma düzeyleri ve duyuşsal özellikleri üzerindeki etkileri. Ankara Üniversitesi, I. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 25-28.
  • Akkoç, H. ve Yeşildere-İmre, S. (2015). Teknolojik pedagojik alan bilgisi temelli olasılık ve istatistik öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Akpinar, Y. (1999). Bilgisayar destekli ögretim ve uygulamalar. Anı Yayinevi. Ankara.
  • Altınkaya, H. (1998). Türkiye’de bilgisayar destekli eğitimin gelişimi. (Yayımlanmamış doktora tezi ) Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aşkar, P. ve Erden, M. (1986). Mikrobilgisayarların okullarda kullanımı. Eğitim ve Bilim, 61, 21-25.
  • Avcı, E. ve Coşkuntuncel, O. (2019). Middle school teachers’ opinions about using Vustat and Tinkerplots in the data processing in middle school mathematics. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 9(1), 01-36.
  • Başol, G., Çakan, M., Kan, A., Özbek, Ö., Özdmir, D. ve Yaşar, M. (2013). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Bayraktar, E. (1988). Bilgisayar destekli matematik öğretimi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi) Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Birgin, O., Kutluca, T. ve Gürbüz, R. (2008). Yedinci sınıf matematik dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Paper presented at the 8 th International Educational Technology Conference.
  • Chance, B., Ben-Zvi, D., Garfield, J. ve Medina, E. (2007). The Role of Technology in Improving Student Learning of Statistics. Technology Innovations in Statistics Education 1(1).
  • Chance, B. ve Rossman, A. (2006). Using simulation to teach and learn statistics. Paper presented at the Proceedings of the Seventh International Conference on Teaching Statistics.
  • Doğan, N. (2010). Bilgisayar destekli istatistik öğretiminin başarıya ve istatistiğe karşı tutuma etkisi. Eğitim ve Bilim, 34(154).
  • Engin, A. O., Tösten, R. ve Kaya, M. D. (2010). Bilgisayar destekli eğitim. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(5).
  • Esen, B. (2009). Matematik eğitiminde ilköğretim 6. sınıflarda olasılık konusunun öğretiminde bilgisayar destekli eğitimin rolü. (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Gürbüz, R. (2006). Olasılık kavramlarının öğretimi için örnek çalışma yapraklarının geliştirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(1), 111-123.
  • Gürbüz, R. (2007). Bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin kavramsal gelişmlerine etkisi: olasılık örneği. Eurasian Journal of Educational Research (EJER)(28).
  • Haertel, G. D. ve Means, B. (2003). Evaluating educational technology: effective research designs for improving learning: Teachers College Press.
  • Kınalıoğlu, İ. H. (2012). İstatistik öğretiminde kullanılan istatistiksel paket programlarının kullanım düzeyinin öğrenci başarısına etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Koparan, T. ve Yılmaz, G. K. (2014). Dinamik İstatistik Yazılımı ile Veri Analizinde Öğrencilerinin İnformal Çıkarımlarının İncelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 95-113.
  • Kulik, J. A., Bangert, R. L. ve Williams, G. W. (1983). Effects of computer-based teaching on secondary school students. Journal of Educational psychology, 75(1), 19.
  • Kuzu, A., Çankaya, S. ve Mısırlı, Z. A. (2011). Tasarım tabanlı araştırma ve öğrenme ortamlarının tasarımı ve geliştirilmesinde kullanımı. Anadolu Journal of Educational Sciences International.
  • Larwin, K. ve Larwin, D. (2011). A meta-analysis examining the impact of computer-assisted instruction on postsecondary statistics education: 40 years of research. Journal of Research on Technology in Education, 43(3), 253-278.
  • Liao, Y. C. (2007). Effects of computer-assisted instruction on students’ achievement in Taiwan: A meta-analysis. Computers & Education, 48(2), 216-233.
  • Öztürk, G. (2005). İlköğretim 8. sınıf düzeyinde permütasyon ve olasılık ünitesinin bilgisayar destekli öğretim tasarımı (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Balıkesir.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and research methods: SAGE Publications, inc.
  • Schenker, J. D. (2007). The effectiveness of technology use in statistics instruction in higher education: A meta-analysis using hierarchical linear modeling. Kent State University, Ohio.
  • Senemoğlu, N. (2007). Gelişim öğrenme ve öğretim: kuramdan uygulamaya: Gönül Yayıncılık.
  • Sosa, G. W., Berger, D. E., Saw, A. T. ve Mary, J. C. (2011). Effectiveness of computer-assisted instruction in statistics: A meta-analysis. Review of educational research, 81(1), 97-128.
  • Summers, J. J., Waigandt, A. ve Whittaker, T. A. (2005). A comparison of student achievement and satisfaction in an online versus a traditional face-to-face statistics class. Innovative Higher Education, 29(3), 233-250.
  • Watson, J. ve Donne, J. (2009). TinkerPlots as a research tool to explore student understanding. Technology Innovations in Statistics Education.
  • Yenilmez, İ. (2016). İstatistiksel Kavramların Teknoloji ile Öğretiminin Matematik Didaktiği Perspektifinden İncelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Yılmaz, S. (1996). Gerçek veriye dayalı ve hesap makinesi ile desteklenen istatistik etkinliklerinin, yedinci sınıf öğrencilerinin istatistik performansına ve istatistiğe yönelik tutumuna etkileri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Enes Abdurrahman Bilgin 0000-0003-3003-9259

Yayımlanma Tarihi 29 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bilgin, E. A. (2018). İstatistik Öğretimi İçin Geliştirilen Bir Öğretim Yazılımının Akademik Başarıya Etkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 1212-1231.