Bu araştırmanın amacı, temel istatistik
işlemlerin öğretimine yönelik tasarlanan bir öğretim yazılımının tanıtılması ve
öğrencilerin konu ile ilgili akademik başarısına etkisinin incelenmesidir.
Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır.
Araştırma evrenini 2014-2015 öğretim yılında
Doğu Anadolu Bölgesindeki bir üniversitesinin, eğitim fakültesinde güz
dönemi Formasyon programında öğrenim gören ölçme ve değerlendirme dersini alan
(temel istatistik işlemler konusu işlenmekte) öğrenciler oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemini ise uygun örnekleme yöntemiyle belirlenen 38 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında, araştırmacı tarafından
geliştirilen “Temel İstatistik İşlemler Başarı Testi” kullanılmıştır. Elde
edilen bulgulara göre, geliştirilen yazılım kullanılan deneysel grup ile
geleneksel grup arasında başlangıçta fark bulunmazken, uygulamaların ardından
istatistiksel olarak anlamlı fark oluştuğu görülmüştür. Ayrıca farkın etki
büyüklüğü iyi düzeydedir (d=0,698). Sonuç
olarak tasarlanan öğretim yazılımının öğrencilerin akademik başarılarını
arttırdığı tespit edilmiştir.
Öğretim yazılımı bilgisayar destekli eğitim temel istatistik akademik başarı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1 |