Müzik Öğretmenliği
adaylarının farklı demografik özelliklerinden elde edilen nicel değişkenlerin
ortalamaları ile bireysel çalgı çalışma alışkanlığı ölçeğinden aldıkları puan
ortalamaları arasındaki ilişkiler incelendiğinde;
istatistiksel olarak p<,01
düzeyinde anlamlı ilişkilere rastlanmaktadır. Araştırmacılar için en önemli
bulgu ise öğrencilerin bireysel çalgı çalışma alışkanlığı ölçek puanı
ortalamaları ile bireysel çalgı dersi notlarının ortalamaları arasındaki
pozitif yönde anlamlı ilişkinin (r=,609;
p=,000) tespit edilmiş
olmasıdır.
Araştırmaya
katılan 433 öğrencinin Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlığı Ölçek Puanı
ortalaması 64,28 olarak tespit edilmiştir. Bu sonuç, çalışmaya katılan
öğrencilerin 3.78 aritmetik ortalama ile “Büyük Ölçüde Katılıyorum” ifadesine yaklaştığını göstermiş ve bu sonuca
göre de öğrencilerin bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının iyi derecede
olduğu saptanmıştır.
Literatür
incelendiğinde; müzik öğretmeni adaylarının, bireysel çalgı çalışma
alışkanlıklarına yönelik benzer çalışmalar mevcut olsa da bu çalışma; ulaşılan
örneklemin evreni temsil eder nitelikte olmasıyla büyük önem taşımaktadır. Bu
sebeple; tamamen evreni temsil eden bu örneklem ile müzik öğretmeni adaylarının
bireysel çalgı çalışma alışkanlıkları, net bir şekilde ortaya konulmuştur.
Bu
araştırma; müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı çalışma alışkanlıklarının
çeşitli değişkenler açısından incelenmesini amaçlayan betimsel bir
çalışmadır. Çalışmaya
dokuz farklı üniversiteden toplam 433 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, “Bireysel
Çalgı Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan
ölçeğe ek olarak, müzik öğretmeni adaylarının demografik özelliklerini,
bireysel çalgı dersine devamlılık durumlarını, bireysel çalgı not
ortalamalarını ve solo performans durumlarını tespit etmek amaçlı sorulara da
yer verilmiştir.
Müzik Eğitimi Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlığı Bireysel Çalgı Eğitimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 15 Sayı: 1 |