Covid-19 salgını tüm dünyayı etkisi altına alan bir süreci de beraberinde getirmiştir. Şüphe yok ki bu süreç tüm bilim alanlarını olduğu gibi eğitim alanını da pek çok yönden etkilemiştir. Bu bağlamda düşünüldüğünde salgın sürecinin eğitim ile ilgili bilimsel çalışmalara da yansıyacağının kaçınılmaz olduğu söylenebilir. Bu çalışmayla salgın döneminde Covid-19 ile ilgili yapılan eğitim çalışmalarının hem konu eğilimleri bakımından hem de metodolojik olarak, nasıl bir yön aldığı konusunda fikir edinebilmek amaçlanmıştır. Çalışmada TR-Dizin resmi internet sayfasında veri tabanı olarak “sosyal” ve konu alanı olarak ise “eğitim, eğitim araştırmaları” filtrelemeleri sonucunda elde edilmiş olan 140 dergi incelenerek konu ile ilgili olarak, 2020 – 2021 (Nisan ayına kadar) yapılan 77 araştırma makalesinin yayımlandığı dergiler, yayınlandığı yıl, yazar sayısı, konu eğilimi, örneklem yöntemi, hedef kitle, araştırmanın türü, araştırmanın modeli, veri toplama araçları, veri analiz yöntemlerinin nasıl dağılım gösterdikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Yapılan çalışma nitel bir araştırma olup, doküman incelemesi yapılmış ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada incelenen makalelerin çoğunlukla “uzaktan eğitime ilişkin görüş ve değerlendirme” ve “ders ve etkinlik değerlendirme” konularını ele aldıkları belirlenmiştir. Ayrıca, çalışmaların hedef kitlesinin genelde öğrenciler ve öğretmenler olduğu elde edilen bulgulardan bazılarıdır. Bu çalışma salgın sürecinin başlangıcından itibaren yaklaşık 13 aylık bir süreci kapsamaktadır. Salgının etkisinin azalması ile birlikte bu konu ile ilgili olarak eğitim alanındaki çalışmaların da artacağı düşünülmektedir.
Covid-19 pandemi eğitim uzaktan eğitim Covid-19, pandemi, eğitim, uzaktan eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 2 |