Bu araştırmanın amacı, Türkçeyi ikinci dil olarak öğrenen öğrenicilerin günlük hayatta yaşam becerilerini kullanabilme noktasında yaşadıkları sorunları ve becerilerin geliştirilmesini görev temelli öğretim yönteminden faydalanarak çözebilmek ve geliştirebilmektir. Bu kapsamda araştırma, nitel araştırma yöntemi dâhilinde eylem araştırması deseniyle gerçekleştirilmiştir. Eylem süreci, B1-B2 düzeyinde 16 katılımcı ile yürütülmüş ve bu süreçte araştırmacılar tarafından tasarlanan 8 görev katılımcılar tarafından gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak gözlem, görüşme ve dokümanlar kullanılarak veri çeşitlemesi yapılmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Görevlerin sonunda öğrenicilerin daha öz güvenli hareket edebildikleri ve kendilerini daha rahat bir biçimde ifade edebildikleri gözlemlenmiştir. Günlük hayatta yaşam becerilerini daha etkili kullanabildikleri, karşılaştıkları zorluklarından üstesinden gelebildikleri ve sorumluluklarını yerine getirebildikleri tespit edilmiştir. Bu sonuçlardan hareketle Türkçenin ikinci dil olarak öğretiminde öğrenicilerin gerçek yaşam becerilerinin geliştirilebilmesi ve günlük hayatlarını sorunsuz bir biçimde yürütebilmelerini sağlayabilmeleri için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Görev temelli öğretim yöntemi ikinci dil olarak Türkçe gerçek yaşam becerileri
The aim of research is to solve and improve the problems experienced by learners who learn Turkish as a second language in using their life skills in daily life and the development of their skills by using the task-based teaching method. In this context, the research was carried out with an action research design within the qualitative research method. The action process was carried out with 16 participants at the B1-B2 level, and 8 tasks designed by the researchers were carried out by the participants in this process. In the research, data diversity was made by using observations, interviews and documents as data collection tools. The data of the research were analyzed by content analysis technique. At the end of the tasks, it was observed that the learners were able to act more confidently and express themselves more easily. It has been determined that they can use their real life skills more effectively in daily life, overcome the difficulties they encounter, and fulfill their responsibilities. Based on these results, various suggestions were made to improve the life skills of learners in teaching Turkish as a second language and to enable them to carry out their daily lives without any problems.
Task-based teaching method Turkish as a second language real life skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 3 |