Bu araştırma, dinamik geometri yazılımı GeoGebra ile ispat becerilerini geliştirmeye yönelik olarak tasarlanan eğitim programının, öğretmen ve öğretmen adaylarının sözsüz ispat edebilme becerileri üzerine etkililiğinin değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel ve nicel çeşitli data toplama araçlarının kullanılmasından dolayı sıralı açıklayıcı yöntem kullanılmıştır. Yapılan araştırma 2019-2020 yılı Orta Karadeniz Bölgesinde seçilen ilin devlet üniversitesinde Matematik eğitimi okuyan 3.sınıf 35 öğretmen adayı ve Matematik Eğitiminde yüksek lisansta okuyan 6 matematik öğretmeni olmak üzere toplam 41 aday ile yapılmıştır. Katılımcılar ile beş haftalık GeoGebra sözsüz ispat becerilerini geliştirme eğitimi yapılmış ve gönüllü 9 katılımcı seçilerek çalışma grubu oluşturulmuştur. Araştırmanın verilerini, katılımcıların ispat beceri testine verdikleri cevaplar, GeoGebra eğitim sürecinde alınan kamera kayıtları, değerlendirme formları ve ses kayıtları alınarak yapılan görüşmeler oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel bulguları sonucunda katılımcıların ön-testleri ile son-testleri arasında son-test lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Bu sebeple dinamik geometri yazılımı olan GeoGebra ile ispat becerilerini geliştirmeye yönelik olarak tasarlanan eğitim programının matematik öğretmeni ve öğretmen adaylarının sözsüz ispat becerilerinin gelişimini desteklediğini söylemek mümkündür. Ayrıca GeoGebra ile ispat becerilerini geliştirmeye yönelik olarak tasarlanan bu eğitim programının, matematik öğretmenlerinin ispat becerilerini öğretmen adaylarının ispat becerilerinden istatistiksel olarak anlamlı şekilde daha çok geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır.
This research was carried out to evaluate the effectiveness of the training program designed to improve proof skills with the dynamic geometry software GeoGebra on the nonverbal proof making skills of mathematics teachers and teacher candidates. Due to the use of various quantitative and qualitative data collection tools in the research, the sequential explanatory method, one of the mixed research methods, was used. The study was conducted with a total of 41 participants, including 35 3rd grade mathematics teacher candidates studying in Mathematics Education at a state university in a city in the Central Black Sea Region in the 2019-2020 academic year, and 6 mathematics teachers doing a master's degree in Mathematics Education. A five-week GeoGebra nonverbal proof skills development training was held with the participants and a study group was formed by selecting 9 volunteer participants. The data of the research consists of the answers given by the participants to the proof skill test, the camera recordings taken during the GeoGebra training process, the evaluation forms and the interviews made with the audio recordings. As a result of the quantitative findings of the study, a significant difference was found between the pre-tests and post-tests of the participants in favor of the post-test. For this reason, it is possible to say that the training program designed to develop proof skills with GeoGebra, a dynamic geometry software, supports the development of nonverbal proof skills of mathematics teachers and teacher candidates. In addition, it was concluded that this training program, which was designed to develop proof skills with GeoGebra, improved the proof skills of mathematics teachers statistically significantly more than the proof skills of prospective teachers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: 3 |