Bu çalışmada bir HAD simülasyonunda, akış alanının ağ çözünürlüğünün yeterli olup olmadığını belirlemek için yapılan ağ bağımsızlığı testlerine Richardson Ekstrapolasyonu ve ağ yakınsama indeksi (GCI) yaklaşımı uygulaması gerçekleştirilmiştir. Simülasyonlarda son yıllarda popüler hale gelen DrivAer jenerik araç geometrisi, aerodinamik sürükleme kuvveti bakımından incelenmiştir. Ansys Fluent yazılımı kullanılarak kapalı gövde fastback, estateback ve notchback modellerinin simülasyonları gerçekleştirilmiştir. Ağ elemanı sayıları artırılarak oluşturulmuş üç farklı ağ çözünürlüğünün yanısıra, dördüncü bir ağ seviyesi, GCI’ inden yararlanılarak oluşturulmuş ve deneysel verilere yakınsama açısından test edilmiştir. Sonuç olarak, bu yeni ağ seviyesi ile ağ sayısında çok fazla artışa gerek kalmadan, bütün araç modellerinde deneysel verilere kıyasla sürükleme katsayısı (C_D) için hata oranı %3’ün altına indirilmiştir.
Ağ yakınsama indeksi Ağdan bağımsızlık Richardson ekstrapolasyonu Taşıt aerodinamiği
Çukurova Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri komisyonu (BAP)
FDK-2021-13262
Bu çalışma, Çukurova Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri komisyonu (BAP) tarafından FDK-2021-13262’nolu proje tarafından desteklenmiştir.
In this study, Richardson Extrapolation, and grid convergence index (GCI) approach was applied to the grid independence tests to determine whether the mesh resolution of the flow domain is sufficient in a CFD simulation. In CFD simulations, DrivAer generic vehicle geometry, which has become popular in recent years, has been investigated in terms of aerodynamic drag force. Simulations were performed on closed-body fastback, estateback, and notchback models by using Ansys Fluent software. In addition to three different grid resolutions created by increasing the number of grid elements, a fourth grid level was created by using GCI and tested in terms of convergence to the experimental data. As a result, for all vehicle models, with this new grid level, the error rate for the coefficient of drag (C_D) was reduced to less than 3% compared to the experimental data, without the need for a large increase in the grid number.
Grid convergence index Grid independency Richardson extrapolation Vehicle aerodynamics
FDK-2021-13262
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Mühendislik ve Mimarlık / Engineering and Architecture |
Yazarlar | |
Proje Numarası | FDK-2021-13262 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 28 Sayı: 3 |