İnsanlık tarihi boyunca devam eden sosyal ve iktisadi hayattaki
gelişmeler yirmi birinci yüzyıla gelindiğinde bilginin artan önemiyle farklı
bir boyut kazanmıştır. Belki de uygarlık tarihinin en hızlı dönüşümü bu
noktada başlamıştır. Maddi sermayenin yerini zihinsel sermayenin almaya
başlamasıyla birlikte bilgiye verilen önem artmıştır.
Bilginin değerinin anlaşılması ve yoğun bir şekilde kullanılması
bilişim teknolojilerinde hızlı ve büyük gelişmeler meydana getirmiştir.
Günlük hayatı kolaylaştıracak pek çok yeniliğin yanında bambaşka bir
kavram olarak internet ortaya çıkmıştır.
1960’lı yılların başında askeri ve bilimsel araştırmaların sonucunda
ortaya çıkan internet kavramının 1990’lı yıllarda ticaret alanında
kullanılmasıyla birlikte elektronik ticaret gündeme gelmiştir.
Ticari faaliyetlerin elektronik ortamda gerçekleştirilmesini ifade
eden elektronik ticaret, internetin kullanıldığı en önemli alanlardandır. Hacmi
her geçen gün artan elektronik ticaret, işletmelerin yeni ekonomide rekabet
üstünlüğü sağlayabilmeleri için önemli bir araçtır. Dünya çapında satış
yapma imkanı, hizmet kalitesindeki artış, maliyetlerdeki düşüşler, aracıların azalması, işlem maliyetlerinin düşüşü gibi pek çok avantajdan dolayı
elektronik ticaret işletmeler için bir gereklilik halini almıştır.
Bu çalışmada elektronik ticarette satışlara ilişkin muhasebe işlemleri
örneklerle işlenmeye çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 2 |