Bu araştırmada, İzmir İli merkez ilçelerinde yaşayan tüketicilerin market markalı ve üretici markalı gıda ürünü tercihlerinde fiyat, kalite, gıda güvenliği, marka tanınırlığı ürün özelliklerinden hangilerinin öne çıktığı belirlenmeye çalışılmış ve market markalı gıda ürünlerine yönelik satın alma davranışları incelenmiştir. Araştırmanın ana materyalini 650 tüketici ile yapılan anketlerden elde edilen veriler oluşturmuştur. Verilerin analizinde analitik hiyerarşi süreci ve tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Ankete katılan tüketicilerin üretici markalı gıda ürünlerini (0.68) market markalı gıda ürünlerine (0.32) göre daha çok tercih ettiği görülmüş ve tüketicilerin bu tercihlerinde en etkili olan ürün özelliğinin gıda güvenliği olduğu tespit edilmiştir. Tüketicilerin % 65’inin market markalı gıda ürünü tükettiği ve en çok tercih edilen market markalı gıda ürünlerinin sırası ile pirinç, bakliyat, süt, yoğurt ve makarna olduğu belirlenmiştir. Market markalı gıda ürünlerine olan talebin arttırılmasında, perakendecilerin kendi markalı ürünlerinin gramajlarında farklılaşmaya gitmelerinin ve tüketicilerin ilgisini üretici firma bilgisine çekmelerinin önemli olacağı sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 24 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 52 Sayı: 3 |