Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Zeytin İşleyen ve Pazarlayan Firmaların Markalaşma Eğilimlerinin Saptanması Üzerine Bir Araştırma1

Yıl 2017, Cilt: 54 Sayı: 2, 177 - 185, 22.06.2017
https://doi.org/10.20289/zfdergi.387250

Öz








 






Gelişen teknoloji ve tüketici yapısındaki
farklılaşmalar nedeniyle,  günümüz
pazarlarında kendine yer edinmeye ya da yerini korumaya çalışan firmalar için
markalaşma önemli bir gereksinim halini almıştır. Markalaşma konusun, tarıma
dayalı sanayi ürünleri örneğinden hareketle ele alan bu çalışmada, zeytinyağı
sektöründeki 22 firmadan derlenen veriler ışığında; firmaların markalaşmaya
yaklaşımları, markalaşma sürecine ilişkin çalışmaları ortaya konulmuş,
değerlendirilmiş ve önerilerde bulunulmuştur. Çalışma ile; hem yurt içi, hem de
yurt dışı pazarlarda markalaşarak, yüksek katma değerli ürünler yaratmaya
çalışan firmalar için bir yol haritası çizilmiştir. Bu kapsamda, firmaların
markalaşma süreçlerinde gerek iç pazarda, gerekse dış pazarlarda hedef kitleyi
doğru teşhis etmesi, tanıtım ve reklam çalışmalarını bu konsepte uygun olarak
belirlemesi önerilmiştir. 

Kaynakça

  • Abad G.J and Pérez, M.S. 2009. Factors influencing olive oil brand choice in Spain: An empirical analysis using scanner data, Agribusiness,25(1):36-55.
  • Engindeniz, S., Yercan, M., Adanacioglu, H., 2010, The valuation of olive orchards: A case study for Turkey, Bulgarian Journal of Agricultural Science, 16(5): 615-621.
  • Engindeniz, S., 2010, İzmir’de Domates Üreticilerinin Sulama ve Kuraklıkla İle İlgili Tutum ve Davranışlarının Analizi, E.Ü.Ziraat Fakültesi Dergisi, 47(3):321-330.
  • Göksu, Ç. 2006. Türkiye’de ve Avrupa Birliği’nde zeytinyağı sektörü, T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, Araştırma ve Geliştirme Bakanlığı Tarım Dairesi, Ankara.
  • Hair, J.F., Bush R.P., Ortinau, D.J., 2000, Marketing research, international edn, McGraw Hill, London.
  • Iraldo,F.,Testa,F.,Bartolozzi,I.2014. An application of Life Cycle Assesment(LCA) as a green marketing tool for agricultural products: the case of extra-virgin oil in Val di Cornia, Italy, Journal of Environmental Planning and Management, 57(1):78-103.
  • Mili, S. 2004. Prospects for olive oil marketing in non-traditional markets, AIEA2 International Conference “Sustainable Development and Globalisation of Agri-Food Markets” Laval University, Québec, Canada, August, 23-24.
  • Nakip, M., 2003, Pazarlama araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli ) Uygulamalar, 1. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Oktay, D., 2010, Ege Bölgesinde Zeytinyağı Tüketiminin Arttırılmasında Arz Zinciri Yönetiminin Olası Katkıları Üzerine Bir Araştırma, Doktora Tezi, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü, İzmir.
  • Olgun,A., Artukoğlu, M.M. ve Adanacıoğlu, H., 2009,Organik ve Konvansiyonel Zeytinyağında Pazarlama Kanallarının Etkinliğinin Belirlenmesi ve En Uygun Pazarlama Modelinin Geliştirilmesi Üzerine Bir Araştırma , İzmir Ticaret Borsası Yayınları No: 88 , İzmir, 2009, 233s
  • Özden, F., 2006, Türkiye’nin Zeytinyağı Dış Ticareti, Uygulanan Politikalar, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü, İzmir.
  • Reis, A.and L., 2000, Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., Ankara.
  • Yılmaz,B.S., Doğru,H.,Yumuk,Y.2014. Bir Kırsal Turizm Çeşidi Olarak Tarım Turizminin Ayvalık’ta Uygulanabilirliği Üzerine Bir Araştırma, Tarım Bilimleri Araştırma Dergisi, 7(2):28-32.

A Resarch on Determination of Branding Tendencies of Olive Prosessing and Marketing Firms

Yıl 2017, Cilt: 54 Sayı: 2, 177 - 185, 22.06.2017
https://doi.org/10.20289/zfdergi.387250

Öz








 






Branding has become an important necessity
for companies who are penetrating  to the
market  or maintaining their place in
today's markets due to the differentiation in developing technology and
consumer structure. In this study, the issue of branding was examined in all
its aspects and the significance of branding in
Ag-business industrial products was examined through
an example of olive oil. In this frame, the data compiled from 22 companies in
olive oil sector; Branding process was evaluated and recommendations were made.
Through the study, a road map has been drawn for companies trying to create
high value-added products by becoming a brand in both domestic and foreign markets.
In this context, it has been suggested that firms should correctly identify the
target customers  in domestic and in
international markets during the branding process, and determine advertising
and advertisement practices in accordance with this concept.

Kaynakça

  • Abad G.J and Pérez, M.S. 2009. Factors influencing olive oil brand choice in Spain: An empirical analysis using scanner data, Agribusiness,25(1):36-55.
  • Engindeniz, S., Yercan, M., Adanacioglu, H., 2010, The valuation of olive orchards: A case study for Turkey, Bulgarian Journal of Agricultural Science, 16(5): 615-621.
  • Engindeniz, S., 2010, İzmir’de Domates Üreticilerinin Sulama ve Kuraklıkla İle İlgili Tutum ve Davranışlarının Analizi, E.Ü.Ziraat Fakültesi Dergisi, 47(3):321-330.
  • Göksu, Ç. 2006. Türkiye’de ve Avrupa Birliği’nde zeytinyağı sektörü, T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, Araştırma ve Geliştirme Bakanlığı Tarım Dairesi, Ankara.
  • Hair, J.F., Bush R.P., Ortinau, D.J., 2000, Marketing research, international edn, McGraw Hill, London.
  • Iraldo,F.,Testa,F.,Bartolozzi,I.2014. An application of Life Cycle Assesment(LCA) as a green marketing tool for agricultural products: the case of extra-virgin oil in Val di Cornia, Italy, Journal of Environmental Planning and Management, 57(1):78-103.
  • Mili, S. 2004. Prospects for olive oil marketing in non-traditional markets, AIEA2 International Conference “Sustainable Development and Globalisation of Agri-Food Markets” Laval University, Québec, Canada, August, 23-24.
  • Nakip, M., 2003, Pazarlama araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli ) Uygulamalar, 1. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Oktay, D., 2010, Ege Bölgesinde Zeytinyağı Tüketiminin Arttırılmasında Arz Zinciri Yönetiminin Olası Katkıları Üzerine Bir Araştırma, Doktora Tezi, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü, İzmir.
  • Olgun,A., Artukoğlu, M.M. ve Adanacıoğlu, H., 2009,Organik ve Konvansiyonel Zeytinyağında Pazarlama Kanallarının Etkinliğinin Belirlenmesi ve En Uygun Pazarlama Modelinin Geliştirilmesi Üzerine Bir Araştırma , İzmir Ticaret Borsası Yayınları No: 88 , İzmir, 2009, 233s
  • Özden, F., 2006, Türkiye’nin Zeytinyağı Dış Ticareti, Uygulanan Politikalar, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü, İzmir.
  • Reis, A.and L., 2000, Marka Yaratmanın 22 Kuralı, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., Ankara.
  • Yılmaz,B.S., Doğru,H.,Yumuk,Y.2014. Bir Kırsal Turizm Çeşidi Olarak Tarım Turizminin Ayvalık’ta Uygulanabilirliği Üzerine Bir Araştırma, Tarım Bilimleri Araştırma Dergisi, 7(2):28-32.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Tarkan Erbaş Bu kişi benim

Metin Artukoğlu

Yayımlanma Tarihi 22 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 12 Ocak 2017
Kabul Tarihi 6 Şubat 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 54 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tarkan Erbaş, E., & Artukoğlu, M. (2017). Zeytin İşleyen ve Pazarlayan Firmaların Markalaşma Eğilimlerinin Saptanması Üzerine Bir Araştırma1. Journal of Agriculture Faculty of Ege University, 54(2), 177-185. https://doi.org/10.20289/zfdergi.387250

      27559           trdizin ile ilgili görsel sonucu                 27560                    Clarivate Analysis ile ilgili görsel sonucu            CABI logo                      NAL Catalog (AGRICOLA), ile ilgili görsel sonucu             EBSCO Information Services 

                                                       Creative Commons Lisansı This website is licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License.