Tarımsal
fuarlar, üreticilerin ve tarıma girdi
sağlayan firmaların belirli bir zaman ve mekan içerisinde buluştukları,
katılımcılara doğrudan ve etkili bir şekilde bilgi sağlayan, yüz yüze
iletişimin yapıldığı, üreticilerin bilgi toplamalarına ve araştırma yapmalarına
olanak sağlayan önemli bir tutundurma araçlarıdır. Türkiye’de tarımsal fuarlara
verilen önem günden güne artmakta ve tarımsal fuarlara katılım oranı
yükselmektedir. Türkiye’de toplam 456 tane fuar gerçekleştirilmiş olup, bu
fuarların 49 tanesi tarım ve seracılık konularında düzenlenmiştir. Bu
araştırmada, Tekirdağ İlinde düzenlenen “Tarla Günleri” fuarına katılan üreticilerin bireysel ve
işletme özelliklerinin belirlenmesi, üreticilere sağladığı fayda ve kazanımların
neler olduğu, üreticilerin fuarcılığa bakış açılarının ortaya konması ve
tarımsal fuarların artan önemini saptamak amaçlanmıştır. Tekirdağ’da düzenlenen fuara katılan 173
üretici ile yapılan anketler, çalışmanın ana materyalini oluşturmaktadır.
Veriler doğrusal olmayan kanonik korelasyon analizi (Non-Linear Canonical
Correlation Analysis) (DOKKA) ile analiz edilmiş ve yorumlanmıştır.
Tarım fuarı haberdar olma ziyaretçi doğrusal olmayan kanonik korelasyon analizi
Agricultural fairs, giving a chance to farmers and agricultural suppliers to get
together in a certain time and place, allowing direct and efficient information
exchange, face-to-face interaction, are significant promotional activities. In
Turkey like developing countries, agricultural fairs have a great significance
in introduction of new technologies in agriculture. In Turkey, totally 456
fairs were organized in 2015 and 49 of them were related with agriculture and
green houses. In this study, individual and enterprise characteristics of the
producer visiting the “Field Day” fair held in Tekirdağ-Turkey in 2015,
benefits and gains provided to producers, producer perspectives on fairs were
assessed. The questionnaires made with 173 producers visiting the fair
constituted the primary material of the study. Data were analyzed with
Non-Linear Canonical Correlation Analysis (DOKKA). It was observed that the
producers with high-level education visited more number of fairs and this
producer group consider agricultural fairs as an effective tool in introducing
agricultural innovations. In general, producers visited agricultural fairs to
see new technologies, to gain a prestige and to reach economically available
technologies.
Agricultural fair awareness visitor non-linear canonical correlation analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 20 Nisan 2017 |
Kabul Tarihi | 15 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 55 Sayı: 1 |