A raştırma pazar ve fiyat sorunu yaşayan birçok konvansiyonel tarım işletmesi için bir alternatif olarak görülen organik üretime geçişte üretici eğilimlerini zeytin örneğinde test etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Ege Bölgesinde yer alan konvansiyonel zeytin üreticilerinden seçilen 62 üretici ile anket yoluyla toplanan verilerin analizine dayanmaktadır. Görüşülen konvansiyonel zeytin üreticilerinin % 69,35’inin gelecekte organik zeytinyağı üretimi yapma eğiliminde olduğu saptanmıştır. Bu eğilimin en fazla küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde olduğu, en az ise büyük ölçekli işletmelerde bulunduğu belirlenmiştir Konvansiyonel zeytin işletmelerinin organik tarıma geçişinde etkili olabilecek faktörlere bakıldığında, ekonomik faktörlerin etkisinin daha büyük olduğu görülmektedir. Nitekim, yüksek fiyat ile ürünün pazarlanmasının kolay ve garanti olması durumunda, işletmelerin organik zeytinyağı üretimine geçebileceği belirlenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 45 Sayı: 2 |