B u çalışma çiftçilerin traktör satın alma davranışlarını ve buna etkili olan faktörlerin belirlenmesini amaçlamaktadır. Çalışmanın verileri, tesadüfî olarak belirlenen çiftçilerden yüz yüze anket yoluyla elde edilmiştir. Verilerin analizlere uygunluğu güvenilirlik analizi ile belirlendikten sonra, faktör analizi ve lojistik regresyon analizi ile irdelenmiştir. Analiz sonucunda bilgi kaynağı, tavsiye, marka, yaş, deneyim, çiftçinin tarımsal amaçla çalıştığı gün sayısı, aile bireylerinin tarımsal amaçla çalıştığı gün sayısı ve işlenen alan faktörlerinin, traktör satın alma üzerine etkili olduğu tespit edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 47 Sayı: 1 |