BibTex RIS Kaynak Göster

FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYON İLE FEN BAŞARISI ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE BİR META ANALİZ ÇALIŞMASI

Yıl 2017, Sayı: 32, 865 - 874, 01.12.2017
https://doi.org/10.14582/DUZGEF.1853

Öz

Bu araştırmada amaç, nispeten küçük örneklemlerden elde edilen veriler üzerinden öğrencilerin fene yönelik motivasyonları ile fen başarıları arasındaki ilişkiyi inceleyen çalışmaların sonuçlarının meta-analiz yoluyla sentezlenmesidir. Bu doğrultuda 2000-2014 yılları arasında yayınlanmış ve öğrencilerin fene yönelik motivasyonları ile fen başarıları arasındaki ilişkiyi inceleyen 6 çalışma meta analize dahil edilmiştir. İlgili araştırmaların katılımcıları dikkate alındığında toplamda 5903 kişilik bir örneklem grubundan elde edilen bulgular meta-analiz yöntemiyle sentezlenmiştir. Araştırmada meta-analize dahil edilen 6 çalışmanın tamamında, fene yönelik motivasyon ile fen başarısı arasında istatistiksel açıdan anlamlı ve pozitif bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Meta-analiz sonucunda fene yönelik motivasyon ile fen başarısı arasındaki ilişki, Sabit (r=.31) ve Rastgele (r=.32) Etkiler Modelleri’ne göre hesaplanmıştır. Meta-analiz çalışmasının sonucunda elde edilen her iki etki büyüklüğü değerleri dikkate alındığında, öğrencilerin fene yönelik motivasyon düzeyleri arttıkça, fen başarısının da artacağı söylenebilir. Benzer şekilde motivasyonun azalmasıyla başarının da azalacağı düşünülebilir.

Kaynakça

  • Akpınar, E., Yıldız, E., Tatar, N., & Ergin, Ö. (2009). Students’ attitudes toward science and technology: an investigation of gender, grade level, and academic achievement. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 2804-2808.
  • Altun, S. A. (2009). An investigation of teachers’, parents’, and students’ opinions on elementary students’ academic failure.Elementary Education Online,8(2), 567-586.
  • Anderman, E.M., Maehr, M.L. & Midgley, C. (1999). Declining Motivation after the Transition to Middle School: Schools Can Make A Difference. Journal of Research and Development in Education, 32(3), 131-147.
  • Anıl, D. (2010). Uluslararası öğrenci başarılarını değerlendirme programı (PISA)’nda Türkiye’deki öğrencilerin fen bilimleri başarılarını etkileyen faktörler. Eğitim ve Bilim, 34(152).
  • Areepattamannil, S., & Kaur, B. (2013). Factors predicting science achievement of immigrant and non- immigrant students: A multilevel analysis. International Journal of Science and Mathematics Education, 1(25). 1183 –1207.
  • Atay, A. D. (2014). Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerinin ve üstbilişsel farkındalıklarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 372569)
  • Aydın, B. (2007). Fen bilgisi dersinde içsel ve dışsal motivasyonun önemi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 241155)
  • Azizoğlu, N. & Çetin, G. (2009). 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri, fen dersine yönelik tutumları ve motivasyonları arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 171-182.
  • Barlia, L., & Beth, M.E. (1999). High school students’ motivation to engage in conceptual change learning in science. Paper presented at the annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Boston, MA.
  • Borenstein, M., Hedges, L. V., Higgins, J., & Rothstein, H. R. (2009).References(pp. 409-414). John Wiley & Sons, Ltd.
  • *Bryan, R. R., Glynn, S. M., & Kittleson, J. M. (2011). Motivation, achievement, and advanced placement intent of high school students learning science.Science Education,95(6), 1049-1065.
  • *Cavas, P. (2011). Factors affecting the motivation of turkish primary students for science learning. Science Education International, 22(1), 31-42.
  • Ceylan, E., & Berberoglu, G. (2007). Factors related with students' science achievement: A modeling study.Egitim ve Bilim,32(144), 36.
  • Çetin, A., & Kırbulut, Z. D. (2006). Kimyaya yönelik bir motivasyon ölçeğinin geliştirilmesi ve lise öğrencilerinin kimyaya yönelik motivasyonlarının değerlendirilmesi. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Bildiriler Kitabı, Cilt-II, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • DeCoster, J. (2004). Meta-analysis notes, Department of Psychology University of Alabama. Available from:〈 www. stat-help. com/meta. pdf.
  • *Demir, R., Öztürk, N., & Dökme, İ. (2012). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Motivasyonlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 1-21.
  • Dempfle, A. (2006). Evaluation of methods for meta-analysis of genetic linkage studies for complex diseases and application to genome scans for asthma and adult height. Philipps-University Marburg, Inaugural- Dissertation.
  • Dinçer, S. (2013). Meta-analize giriş. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Dindar, A. Ç., & Geban, Ö. (2015). Fen Bilimleri Motivasyon Ölçeginin Türkçe'ye ve Kimya'ya Uyarlanmasi: Geçerlilik Çalismasi. Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi, 5(1), 15.
  • Engin-Demir, C. (2009). Factors influencing the academic achievement of the Turkish urban poor. International Journal of Educational Development, 29, 17–29.
  • George, R. (2006). A cross-domain analysis of change in students’ attitudes toward science and attitudes about the utility of science. International Journal of Science Education, 28(6), 571-589.
  • Glynn, S., Aultman, L., & Owens, A. (2005). Motivation of learn in general education programs. Journal of General Education, 54(2), 150-170.
  • Gürsakal, S. (2012). PISA 2009 öğrenci başarı düzeylerini etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi. Suleyman Demirel University the Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences. 17(1), 441-452.
  • Güvercin, Ö. (2008). Investigating elementary students’ motivation towards science learning: A cross age study. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 227646)
  • Jacobsen, D. A., Eggen, P., & Kauchak, D. (2002). Methods for teaching, promoting student learning (6th Ed.). New Jersey: Meririll Prentice Hall.
  • Lipsey, M. W., & Wilson, D. B. (2001). Applied social research methods series; Vol. 49. Practical meta- analysis.
  • Littel, H. J., Corcoran, J., & Pillai, V. (2008). Systematic reviews and meta-analysis. New York: Oxford University Press.
  • Margolis, H. & McCabe, P.P. (2004). Self-Efficacy a Key to Improving The Motivation Of Struggling Learners. The Clearing House, 77(6), 241-249.
  • *Nolen, S. B. (2003). Learning environment, motivation, and achievement in high school science. Journal of Research in Science Teaching, 40(4), 347-368.
  • Özel, M., Cağlak, S., & Erdoğan, M. (2013). Are affective factors a good predictor of science achievement? Examining the role of affective factors based on PISA 2006. Learning and Individual Differences, 24, 73-82.
  • Özer, Y., & Anıl, D. (2011). Öğrencilerin fen ve matematik başarılarını etkileyen faktörlerin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41).
  • Özkan, Ş. (2003).The Roles Of Motıvatıonal Belıefs And Learnıng Styles On Tenth Grade Students’bıology Achıevement (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 143485)
  • Özsoy, S. & Özsoy, G. (2013). Eğitim araştırmalarında etki büyüklüğü raporlanması. İlköğretim Online, 12(2), 334–346.
  • Sarıer, Y. (2015). Türkiye’de öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörler: bir meta-analiz çalışması.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 31(3), 609-627.
  • Şenler, B., & Sungur, S. (2009). Parental influences on students' self-concept, task value beliefs, and achievement in science. The Spanish journal of psychology, 12(01), 106-117.
  • Sevinc, B., Özmen, H., & Yigit, N. (2011). Investigation of Primary Students' Motivation Levels towards Science Learning. Science Education International, 22(3), 218-232.
  • *Singh, K., Granville, M., & Dika, S. (2002). Mathematics and science achievement: Effects of motivation, interest, and academic engagement.The Journal of Educational Research,95(6), 323-332.
  • Sungur, S., & Güngören, S. (2009). The role of classroom environment perceptions in self-regulated learning and science achievement. Elementary Education Online, 8(3), 883-900.
  • Şahin, R. , Sanalan, V. A. , Bektaş, Ö. ve Kaygısız, Y. (2010). Ebeveynlerin fen okuryazarlık düzeylerinin ilköğretim 7.sinif öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi başarılarına etkisi. Erzincan University Journal of Science and Technology,3(1), 125-143.
  • Tseng, C. H., Tuan, H.L., & Chin, C. C. (2009). Investigating the influence of motivational factors on conceptual change in a digital learning context using the dual-situated learning model. International Journal of Science Education, 1-23.
  • Tuan, Chin & Sheh (2005). The development of a questionnaire to measure students’ motivation towards science learning. International Journal of Science Education, 27(6), 634-659.
  • Urdan, T., & Midgley, C. (2003). Changes in the perceived classroom goal structure and pattern of adaptive learning during early adolescence. Contemporary Educational Psychology, 28(4), 524-551.
  • Uzun, N. & Keleş, Ö. (2010). “Fen öğrenmeye yönelik motivasyonun bazı demografik özelliklere göre değerlendirilmesi”. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (2), 561-584.
  • Vollmeyer, R., & Rheinberg, F. (2000). Does motivation affect performance via persistence?.Learning and Instruction,10(4), 293-309.
  • *Yenice, N., Saydam, G., & Telli, S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi.Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi,13(2), 231-247.
  • Yore, L. D., Anderson, J. O., & Shymansky, J. A. (2002). Modeling the relationships of classroom characteristics and student attributes to students’ science achievement. Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, (New Orleans, LA).
  • Waterman, A. S. (2005). When effort is enjoyed: Two studies of intrinsic motivation for personally salient activities. Motivation and Emotion, 29(3), 165-188.
  • Watters, James J and Ginns, Ian S (2000). Developing motivation to teach elementary science: effect of collaborative and authentic learning practices in preservice education. Journal of Science Teacher Education, 11(4), 277-313.
  • Wigfield, A., & Eccles, J. S. (2000). Expectancy-value theory of achievement motivation. Contemporary Educational Psychology, 25, 68-81.
  • Wigfield, A., & Wentzel, K.R. (2007). Introduction to motivation at school: Interventions that work. Educational Psychologist, 42(4), 191-196.
  • Wilson, J. (2001). Increasing Student Motivation through the Use of Instructional Strategy. ERIC Document Reproduction Service No. ED455962.
  • Alkan, İ. & Bahri, N. (2017). Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon ile Fen Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Bir Meta Analiz Çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 865-874.

A META ANALYSIS STUDY ON THE RELATIONSHIP BETWEEN MOTIVATION FOR SCIENCE LEARNING AND SCIENCE ACHIEVEMENT

Yıl 2017, Sayı: 32, 865 - 874, 01.12.2017
https://doi.org/10.14582/DUZGEF.1853

Öz

This meta-analysis study aims to synthesize the results of individual studies on respectively small samples investigating the correlations between motivation for science learning and science achievement. In this respect, six studies that published between 2000 and 2014 and examined the relationship between students' motivation for science and science achievement were included in the meta-analysis. When the participants of the related studies were taken into account, the findings from a sample group of 5903 subjects were synthesized by meta-analysis. The results of the analysis for all six studies involved suggested positive and statistically significant correlations between students' motivation for science and science achievement. The combined effect size was calculated for all studies according to both Fixed (r=-.31) and Random (r=-.32) Effect Models. When both effect size values obtained as a result of the meta-analysis study are taken into account, it can be said that as the level of motivation for the students increases, the science achievement will also increase. Likewise, success can be expected to decrease with decreased motivation.

Kaynakça

  • Akpınar, E., Yıldız, E., Tatar, N., & Ergin, Ö. (2009). Students’ attitudes toward science and technology: an investigation of gender, grade level, and academic achievement. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 2804-2808.
  • Altun, S. A. (2009). An investigation of teachers’, parents’, and students’ opinions on elementary students’ academic failure.Elementary Education Online,8(2), 567-586.
  • Anderman, E.M., Maehr, M.L. & Midgley, C. (1999). Declining Motivation after the Transition to Middle School: Schools Can Make A Difference. Journal of Research and Development in Education, 32(3), 131-147.
  • Anıl, D. (2010). Uluslararası öğrenci başarılarını değerlendirme programı (PISA)’nda Türkiye’deki öğrencilerin fen bilimleri başarılarını etkileyen faktörler. Eğitim ve Bilim, 34(152).
  • Areepattamannil, S., & Kaur, B. (2013). Factors predicting science achievement of immigrant and non- immigrant students: A multilevel analysis. International Journal of Science and Mathematics Education, 1(25). 1183 –1207.
  • Atay, A. D. (2014). Ortaokul öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerinin ve üstbilişsel farkındalıklarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 372569)
  • Aydın, B. (2007). Fen bilgisi dersinde içsel ve dışsal motivasyonun önemi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 241155)
  • Azizoğlu, N. & Çetin, G. (2009). 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri, fen dersine yönelik tutumları ve motivasyonları arasındaki ilişki. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 171-182.
  • Barlia, L., & Beth, M.E. (1999). High school students’ motivation to engage in conceptual change learning in science. Paper presented at the annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching, Boston, MA.
  • Borenstein, M., Hedges, L. V., Higgins, J., & Rothstein, H. R. (2009).References(pp. 409-414). John Wiley & Sons, Ltd.
  • *Bryan, R. R., Glynn, S. M., & Kittleson, J. M. (2011). Motivation, achievement, and advanced placement intent of high school students learning science.Science Education,95(6), 1049-1065.
  • *Cavas, P. (2011). Factors affecting the motivation of turkish primary students for science learning. Science Education International, 22(1), 31-42.
  • Ceylan, E., & Berberoglu, G. (2007). Factors related with students' science achievement: A modeling study.Egitim ve Bilim,32(144), 36.
  • Çetin, A., & Kırbulut, Z. D. (2006). Kimyaya yönelik bir motivasyon ölçeğinin geliştirilmesi ve lise öğrencilerinin kimyaya yönelik motivasyonlarının değerlendirilmesi. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Bildiriler Kitabı, Cilt-II, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • DeCoster, J. (2004). Meta-analysis notes, Department of Psychology University of Alabama. Available from:〈 www. stat-help. com/meta. pdf.
  • *Demir, R., Öztürk, N., & Dökme, İ. (2012). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Motivasyonlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 1-21.
  • Dempfle, A. (2006). Evaluation of methods for meta-analysis of genetic linkage studies for complex diseases and application to genome scans for asthma and adult height. Philipps-University Marburg, Inaugural- Dissertation.
  • Dinçer, S. (2013). Meta-analize giriş. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Dindar, A. Ç., & Geban, Ö. (2015). Fen Bilimleri Motivasyon Ölçeginin Türkçe'ye ve Kimya'ya Uyarlanmasi: Geçerlilik Çalismasi. Pegem Egitim ve Ogretim Dergisi, 5(1), 15.
  • Engin-Demir, C. (2009). Factors influencing the academic achievement of the Turkish urban poor. International Journal of Educational Development, 29, 17–29.
  • George, R. (2006). A cross-domain analysis of change in students’ attitudes toward science and attitudes about the utility of science. International Journal of Science Education, 28(6), 571-589.
  • Glynn, S., Aultman, L., & Owens, A. (2005). Motivation of learn in general education programs. Journal of General Education, 54(2), 150-170.
  • Gürsakal, S. (2012). PISA 2009 öğrenci başarı düzeylerini etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi. Suleyman Demirel University the Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences. 17(1), 441-452.
  • Güvercin, Ö. (2008). Investigating elementary students’ motivation towards science learning: A cross age study. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 227646)
  • Jacobsen, D. A., Eggen, P., & Kauchak, D. (2002). Methods for teaching, promoting student learning (6th Ed.). New Jersey: Meririll Prentice Hall.
  • Lipsey, M. W., & Wilson, D. B. (2001). Applied social research methods series; Vol. 49. Practical meta- analysis.
  • Littel, H. J., Corcoran, J., & Pillai, V. (2008). Systematic reviews and meta-analysis. New York: Oxford University Press.
  • Margolis, H. & McCabe, P.P. (2004). Self-Efficacy a Key to Improving The Motivation Of Struggling Learners. The Clearing House, 77(6), 241-249.
  • *Nolen, S. B. (2003). Learning environment, motivation, and achievement in high school science. Journal of Research in Science Teaching, 40(4), 347-368.
  • Özel, M., Cağlak, S., & Erdoğan, M. (2013). Are affective factors a good predictor of science achievement? Examining the role of affective factors based on PISA 2006. Learning and Individual Differences, 24, 73-82.
  • Özer, Y., & Anıl, D. (2011). Öğrencilerin fen ve matematik başarılarını etkileyen faktörlerin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41).
  • Özkan, Ş. (2003).The Roles Of Motıvatıonal Belıefs And Learnıng Styles On Tenth Grade Students’bıology Achıevement (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 143485)
  • Özsoy, S. & Özsoy, G. (2013). Eğitim araştırmalarında etki büyüklüğü raporlanması. İlköğretim Online, 12(2), 334–346.
  • Sarıer, Y. (2015). Türkiye’de öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörler: bir meta-analiz çalışması.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 31(3), 609-627.
  • Şenler, B., & Sungur, S. (2009). Parental influences on students' self-concept, task value beliefs, and achievement in science. The Spanish journal of psychology, 12(01), 106-117.
  • Sevinc, B., Özmen, H., & Yigit, N. (2011). Investigation of Primary Students' Motivation Levels towards Science Learning. Science Education International, 22(3), 218-232.
  • *Singh, K., Granville, M., & Dika, S. (2002). Mathematics and science achievement: Effects of motivation, interest, and academic engagement.The Journal of Educational Research,95(6), 323-332.
  • Sungur, S., & Güngören, S. (2009). The role of classroom environment perceptions in self-regulated learning and science achievement. Elementary Education Online, 8(3), 883-900.
  • Şahin, R. , Sanalan, V. A. , Bektaş, Ö. ve Kaygısız, Y. (2010). Ebeveynlerin fen okuryazarlık düzeylerinin ilköğretim 7.sinif öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi başarılarına etkisi. Erzincan University Journal of Science and Technology,3(1), 125-143.
  • Tseng, C. H., Tuan, H.L., & Chin, C. C. (2009). Investigating the influence of motivational factors on conceptual change in a digital learning context using the dual-situated learning model. International Journal of Science Education, 1-23.
  • Tuan, Chin & Sheh (2005). The development of a questionnaire to measure students’ motivation towards science learning. International Journal of Science Education, 27(6), 634-659.
  • Urdan, T., & Midgley, C. (2003). Changes in the perceived classroom goal structure and pattern of adaptive learning during early adolescence. Contemporary Educational Psychology, 28(4), 524-551.
  • Uzun, N. & Keleş, Ö. (2010). “Fen öğrenmeye yönelik motivasyonun bazı demografik özelliklere göre değerlendirilmesi”. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (2), 561-584.
  • Vollmeyer, R., & Rheinberg, F. (2000). Does motivation affect performance via persistence?.Learning and Instruction,10(4), 293-309.
  • *Yenice, N., Saydam, G., & Telli, S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi.Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi,13(2), 231-247.
  • Yore, L. D., Anderson, J. O., & Shymansky, J. A. (2002). Modeling the relationships of classroom characteristics and student attributes to students’ science achievement. Annual Meeting of the National Association for Research in Science Teaching, (New Orleans, LA).
  • Waterman, A. S. (2005). When effort is enjoyed: Two studies of intrinsic motivation for personally salient activities. Motivation and Emotion, 29(3), 165-188.
  • Watters, James J and Ginns, Ian S (2000). Developing motivation to teach elementary science: effect of collaborative and authentic learning practices in preservice education. Journal of Science Teacher Education, 11(4), 277-313.
  • Wigfield, A., & Eccles, J. S. (2000). Expectancy-value theory of achievement motivation. Contemporary Educational Psychology, 25, 68-81.
  • Wigfield, A., & Wentzel, K.R. (2007). Introduction to motivation at school: Interventions that work. Educational Psychologist, 42(4), 191-196.
  • Wilson, J. (2001). Increasing Student Motivation through the Use of Instructional Strategy. ERIC Document Reproduction Service No. ED455962.
  • Alkan, İ. & Bahri, N. (2017). Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon ile Fen Başarısı Arasındaki İlişki Üzerine Bir Meta Analiz Çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 865-874.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

İclal Alkan Bu kişi benim

İclal Alkan Bu kişi benim

Nevzat Bayri Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Alkan, İ., Alkan, İ., & Bayri, N. (2017). FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYON İLE FEN BAŞARISI ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE BİR META ANALİZ ÇALIŞMASI. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(32), 865-874. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.1853