Bu araştırmanın amacı Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi’nde 2005-2015 yılları arasında yayımlanan makaleleri değerlendirmektir. Bu araştırma doğrultusunda dergide yayımlanan 20 sayıda yer alan toplam 298 makaleden yararlanılmıştır. Araştırmada makalelerin yer alan yazar sayısı, makalede kullanılan yöntem, veri toplama araçları ve nitelikleri, veri analiz yöntemleri, kaynakça sayıları ve bu sayıların yıllara göre dağılımı, örneklem/çalışma grupları, makale yazarlarının unvan, sayı ve bağlı bulundukları kurumlar araştırmacılar tarafından hazırlanan makale inceleme formu ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda, dergide yayımlanan makale yöntemlerinin ağırlıklı betimsel yaklaşımla şekillendiği, öğrencilerin örneklem/çalışma grubu alınarak alındığı, verilerin hazır ölçekler ile toplandığı ve elde edilen verilerin frekans, aritmetik ortalama ya da parametrik testler ile analiz edildiği anlaşılmaktadır. Bunun yanında makalelerin konu alanlarının yıllara göre dağılımına bakıldığında 2009 öncesine kadar eğitim dışı çalışmaların yoğunlukta olduğu, 2009 yılından sonra ise eğitim bilimleri ve alan eğitimi artış olduğu ve eğitim dışı çalışmaların ciddi oranda azaldığı görülmektedir. Dergide yayımlanan makalelerin kaynakça kullanımında yıllara göre bir artış olduğu ve bu artışta daha fazla yabancı kaynakçalardan yararlanıldığı ortaya çıkan başka bir sonuçtur. Makale yazarları ile ilgili elde edilen araştırma sonuçlarına bakıldığında ise Dicle Üniversitesi’nde görev yapan yazarların 2008 yılına kadar makale sayısında üstünlüğü olduğu ancak yıllar geçtikte bu üstünlüğün kaybolduğu anlaşılmaktadır. Bununla birlikte makale yollayan yazarların ağırlıklı olarak Yrd Doç. Dr. unvanına sahip oluştuğu tespit edilmiştir.
This research examines the articles published in Journal of Dicle University Ziya Gökalp Faculty of Education between 2005 and 2015. In this research index of articles, number of authors, methods used in the articles, media and qualities of data collection, title, number, and institution of authors have been searched based on the data found in article examination form prepared by the authors of 298 articles which appeared in 20 issues in aforementioned period. It is seen that research methods used in articles are mostly descriptive, students are taken as sample/study group, data is collected with ready scales and results are analyzed with frequency, arithmetic average or parametric tests. Besides, based on the subject distribution of articles, it is understood that subjects out of education field have been more common before 2009, and subjects related with education sciences and major education has increased, and accordingly, use of foreign sources has risen up after this year. The fact that there is an increase in bibliography by years is another indication of this research. On the other side, when we look into authors of the articles, we see that authors from Dicle University lost their numerical majority by 2008. Moreover it is also seen that authors that have published their articles in the journal mostly have Assistant Professor title.
Journal of Ziya Gökalp Faculty of Education bibliometric content analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 28 |