The purpose of this study is to understand the view points of primary school teacher candidates about tolerance value. The study group was comprised of 14 senior pre-service teachers who study Primary School Teaching Program at the Faculty of Education of a state university. The data for the study were collected through interviews and analysed thematically. Results of the study indicate that primary school teacher candidates understand tolerance as being respectful to differences between people, being patient/being thoughtful, being patient for the negative situations, being lovely and respectful, being cheerful, developing empathy, not violating some one’s area of freedom, being able to express thoughts freely. Prospective primary school teachers emphasized the importance of tolerance as a must for a peaceful society and social life. The participants also indicated that in the developing of i
Primary school teacher candidates value education tolerance value
Sınıf öğretmeni adaylarının hoşgörü değerine ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada, nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomenolojiden yararlanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını bir devlet üniversitesi, eğitim fakültesi, sınıf öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan 14 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yüz yüze görüşme yoluyla toplanmış ve tematik olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının hoşgörüyü; farklılıklara saygı duyma, sabırlı olma, anlayışlı olma, saygı ve sevgi ile yaklaşma, empati kurma, kişilerin birbirlerinin özgürlük alanına girmemesi, insanların kendini rahatça ifade edebilmesiolarak tanımladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmeni adayları toplumun huzurlu, mutlu ve yaşaması için hoşgörünün önemli olduğunu belirtmişlerdir.Sınıf öğretmeni adayları kişilerin hoşgörü algılarının gelişiminde ailesinin, çevresinin, öğretmenlerinin, arkadaş ortamının, okuduğu kitapların, katıldığı sosyal aktivitelerin, yapmış olduğu gözlemlerin ve sosyal öğrenmelerinin etkili olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmen adaylarının çoğu, hoşgörünün hâkim olduğu bir sınıf ortamı oluşturmak için öncelikle öğretmenin öğrencilere örnek olması gerektiğini ifade etmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 28 |