Bu araştırmanın amacı, 6. sınıf matematik dersi öğretim programının uygulamadaki etkililiğini belirlemektir. Araştırmada Bulut (2006) tarafından geliştirilen ve 32 maddeden oluşan beşli Likert tipi Matematik Dersi Öğretim Programı Ölçeği ile 10 maddeden oluşan üçlü Likert tipi Öğrenme Sürecini Etkileyen Bazı Değişkenler Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, ilköğretim 6. sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının uygulandığı Diyarbakır merkeze bağlı 49 ilköğretim okulunda görev yapan 135 matematik dersi öğretmeni oluşturmaktadır. Öğretmenlerden elde edilen verilerin analizinde, t-testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskal Wallis H ve Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırmada, matematik öğretmenlerinin öğrenme sürecinde bilgi iletişim teknolojilerini kısmen kullandıkları bulunmuştur. Ayrıca araştırmada, programın genelinin uygulamada kısmen başarılı olduğu ortaya çıkmıştır.
curriculum evaluation mathematics course curriculum 6th grade
This study aimed to explore mathematics teachers’ opinions on the effectiveness of 6th grade mathematics curriculum in practice. The data collection instruments in the study were the 32-item five-point Likert type Mathematics Course Curriculum Scale developed by Bulut (2006) and the 10-item three-point Likert type Scale for Variables Affecting the Learning Process. The study group comprised a total of 135 mathematics teachers from 49 elementary schools located in the center of Diyarbakir, where elementary 6th grade Mathematics Course Curriculum was used. The data were analyzed by using independent samples t test, one way ANOVA, Kruskal Wallis H and Scheffe tests. In the study it has been found that mathematics teachers partially use these information and communication technologies in the learning process. The study also shows that mathematic teachers partially accept the new curriculums success in practice as a whole.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 26 |