Bu çalışmanın amacı; fen bilgisi öğretmen adaylarının “Topluma Hizmet Uygulamaları” dersi sürecinde kazanımlarını ve karşılaştıkları problemleri ortaya çıkarmaktır. Çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 91 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmaya katılan öğretmen adayları harflerle kodlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; açık uçlu anket ve mülakat kullanılmıştır. Açık uçlu anket 91 öğretmen adayına uygulanırken, mülakatlar gönüllülük esasına göre seçilen 8 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Anket ve mülakatlardan elde edilen nitel bulgular betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırmada; dersin, öğrencileri toplum sorunlarına duyarlı birer vatandaş haline getirmede, yardımlaşma ve dayanışmanın önemini kavramalarında, kişisel ve sosyal gelişimlerinin sağlanmasında etkili olduğu, sonucuna varılmıştır.
Topluma hizmet uygulamaları dersi hizmet ederek öğrenme fen bilgisi öğretmen adayı
The aim of this study is to emerge benefits and difficulties that science student teachers faced related to "Community Service" course process. Case study research method was used in this study. The sample of this study consisted 91 science student teachers. Student teachers participating in the sample of this study coded with lettters. Open-ended questionnaire and interview was used in data collection process. Open-ended questionnaires applied to 91 student teachers, interviews were conducted with eight student teachers on a voluntary basis. Descriptive analysis methods were used in the analyzing proces of the qualitative datas obtaining from open-ended questionnaire and the interview. At the end of the study, it is concluded that "Community Service" learning experiences is effective in making student teachers citizens sensitive to community problems, understanding the importance of cooperation and solidarity, to be effective in effective in personal and social development.
Community service practice course service learning science student teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 26 |