BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİNİN ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ: IŞIK VE SES ÜNİTESİ

Yıl 2015, Sayı: 26, 182 - 204, 01.12.2015

Öz

Bu çalışmanın amacı, Ortak Bilgi Yapılandırma Modeline göre yürütülen fen öğretiminin altıncı sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisini incelemektir. Araştırma 2013-2014 öğretim yılında deney ve kontrol grubunda 38'er öğrenci olmak üzere toplam 76 altıncı sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak; Işık ve Ses Ünitesi Başarı Testi (ISBAT) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler; t-testi ve F testi (ANOVA) kullanılarak analiz edilmiştir. Uygulamadan sonra kontrol grubunda uygulanan 5e öğretim modelinin ve deney grubunda uygulanan Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM)'nin etkili olduğu tespit edilmiştir. Ancak deney grubunda uygulanan OBYM'nin akademik başarı ve kalıcılık üzerinde daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. OBYM'nin akademik başarı üzerine etkisinin daha net olarak görülebilmesi için Fen Bilimleri Dersi'nin farklı ünitelerinde uygulanması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Anıl, Ö. ve Küçüközer, H. (2010). Ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin düzlem ayna konusunda sahip oldukları ön bilgi ve kavram yanılgılarının belirlenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(3), 104-122.
  • Apaydın, Z., Akman, E., Taş, E. ve Peker, E.A. (2014). Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Işık Kavramına Yönelik Bilgi Yapılarının Kavramsal Değişim Teorilerine Göre Analizi. Journal of Computer and Education Research, 2(3), 44-68.
  • Atasoy, Ş., Tekbıyık, A. ve Gülay, A. (2013). Beşinci sınıf öğrencilerinin ses kavramını anlamaları üzerine kavram karikatürlerinin etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(1), 176-196.
  • Bakırcı, H. ve Çepni, S. (2012, Haziran). Fen ve teknoloji öğretimi için yeni bir model: Ortak bilgi yapılandırma modeli. Sözlü bildiri, X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Biernacka, B. (2006). Developing scientific literacy of grade five students: A teacher dissertation, University of Manitoba. collaborative effort. Unpublished Ph.D.
  • Bruner, J. (1986). Actual minds, possible worlds. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Büyükkasap, E. ve Samancı, O. (1998). İlköğretim öğrencilerinin ışık hakkındaki kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 4(5), 109- 120.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çalık, M, Okur, M. & Taylor, N. (2011). A comparison of different conceptual change pedagogies employed within the topic of Sound propagation. Journal of Science Education and Technology, 20, 729–742.
  • Çepni, S. (2011). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş, Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çepni, S., Özmen, H. ve Bakırcı, H. (2012, Haziran). Ortak bilgi yapılandırma modeline uygun öğretim materyali geliştirilmesi: Işığın madde ile etkileşimi ve yansıma örneği, Sözlü bildiri, X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Çil, E. (2010). Bilimin doğasının kavramsal değişim pedagojisi ve doğrudan yansıtıcı yaklaşım ile öğretilmesi: Işık ünitesi örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Demirci, N. ve Efe, S. (2007). İlköğretim öğrencilerinin ses konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 1(1), 23-56.
  • Doll, W. E. (1993). A post-modern perspective on curriculum. advances in contemporary educational thought, 9, Teachers College, New York: Columbia University.
  • Ebenezer, J. V. & Connor, S. (1998). Learning to teach science: A model for the 21 century. UpperSaddle River, NJ: Prentice-Hall, Simon and Schuster/A Viacom Company.
  • Ebenezer, J. V. & Fraser, D. (2001). First year chemical engineering students’ Phenomenographic categories for common knowledge construction. Science Education,85, 509–535. energy in solution process
  • Ebenezer, J., &Puvirajah, A. (2005). WebCT dialogues on particle theoryof matter: Presumptive reasoning schemes. Educational Research and Evaluation: An InternationalJournal on Theory and Practice, 11:6, 561-589.
  • Ebenezer, J., Chacko, S., Kaya, O. N., Koya, S. K. & Ebenezer, D. L. (2010). The effects of common knowledge construction model sequence of lessons on science achievement and relational conceptual change. Journal of Research in Science Teaching, 47(1), 25–46.
  • Ekiz, D. (2013). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş: Nitel nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Evrekli, E., İnel, D ve Balım, A. G. (2012). Kavram ve zihin haritası kullanımının öğrencilerin kavramları anlama düzeyleri ile fen ve teknolojiye yönelik tutumları üzerindeki etkileri. Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 229-250.
  • Guesne, E. (1985). Light, children's ideas in science. In R. Driver et all. (Eds.). Milton Keynes, UK: Open University Press.
  • Hrepic, Z. (1998). Students’ conceptions in understanding of sound. Bachelor’s thesis, University of Split, Croatia.
  • Hrepic. Z. (2004). Development of real-time assessment of students’ mental models of sound propagation. Croatia: University of Split.
  • İyibil, Ü. (2011). A new approach for teaching ‘energy’ concept: The common knowledge construction model. Western Anatolia Journal of Educational Sciences (WAJES), Dokuz Eylül University Institute, Izmir, Turkey.
  • Keser, Ö. F. (2003). Fizik eğitimine yönelik bütünleştirici bir öğrenme ortamı tasarımı ve uygulaması. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Kiryak, Z. (2013). Ortak bilgi yapılandırma modelinin 7. sınıf öğrencilerinin su Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon. kavramsal anlamalarına etkisi.
  • Küçük, Z. (2011). Zenginleştirilmiş 5e modelinin 7. sınıf öğrencilerinin kavramsal değişime etkisi: Elektrik akımı örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Küçüközer, A. (2009). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ses konusundaki kavram yanılgılarının incelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 313-321.
  • Linder, C. J. & Erickson, G. L. (1989). A study of tertiary physics students’ conceptualizations of sound. International Journal of Science Education, 11, 91-501.
  • Linder, C. J. (1993). University physics students’ conceptualizations of factors affecting the speed of sound propagation. International Journal of Science Education, 15, 6655-6666.
  • Marton, F. & Booth, S. (1997). Learning and awareness, pp. 111-136. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2005). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Basım Evi.
  • Okur, M. (2009). Kavramsal değişimi sağlayan farklı metotların karşılaştırılması: Sesin yayılması konusu örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Osborne, J. F., Black, P., Meadows, J. & Smith, M. (1993). Young children’s (7-11) ideas about light and their development. International Journal of Science Education, 15 (1), 83-93.
  • Özsevgeç, T. (2006). Kuvvet ve hareket ünitesine yönelik 5e modeline göre geliştirilen öğrenci rehber materyalinin etkililiğinin değerlendirilmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(2), 36-48.
  • Pektaş, H. M., Çelik, H., Katrancı, M. ve Köse, S. (2009). Beşinci sınıflarda ses ve ışık ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 649-658.
  • Sağlam, M. (2006). Işık ve ses ünitesi konusunda 5e modeline uygun rehber materyal geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Shadish, W. R., Cook, T. D. & Campbell, D. T. (2002). Experimental and quasi experimental designs for generalized causal inference. New York: Houghton Mifflin.
  • Şahin, Ç., İpek, H. & Ayas, A., (2008). Students’ understanding of light concepts primary school: A cross-age study. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 9(1), 1-19.
  • Şahin, Ç. (2010). İlköğretim 8. sınıf kuvvet ve hareket ünitesinde zenginleştirilmiş 5e öğretim modeline göre rehber materyal tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Şen, A. İ. (2003). İlköğretim öğrencilerinin ışık, görme ve aynalar konusundaki incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 176- 185.
  • Toh, K-A. & Boo, H-K. (1999). Students’ perspectives in understanding light and vision. Educational Research, 41(2), 155-162.
  • Vygotsky, L. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Vural, S., Demircioğlu, H. ve Demircioğlu, G. (2012, Mayıs). Genel bilgi yapılandırma modeline uygun geliştirilen bir öğretim materyalinin üstün yetenekli öğrencilerin asit-baz kavramlarını anlamaları üzerine etkisi. Sözlü bildiri, IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi.
  • Wittmann, M. C., Steinberg, R. N. & Redish, E. F. (2003). Understanding and addressing student reasoning about sound. International Journal of Science Education, 25(8), 991-1013.
  • Wood, L. C. (2012). Conceptual change and science achievement related to a lesson sequence on acids and bases among African American alternative high school students: A teacher’s practical arguments and the voice of the “other”. Unpublished doctoral dissertation, Wayne State University.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız. M. (2012). Geometrik optik öğretiminde yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı olarak geliştirilen laboratuar materyallerinin etkililiğinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisan tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Yurd, M. (2007). İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemi ile bil-iste-öğren stratejisi kullanılarak geliştirilen bil-iste-örnekle-öğren stratejisinin öğrencilerin kavram yanılgılarına etkisi. Yayımlanmamış Üniversitesi, Hatay. yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal

With The Common Knowledge Construction Model The Effects of Academic Achievement on Sixth Grade Students: Light and Sound Unit

Yıl 2015, Sayı: 26, 182 - 204, 01.12.2015

Öz

The purpose of this study is to examine the effects of Common Knowledge Construction Model based science teaching (CKCM) on the academic achievement of sixth graders. In total 76 students participated in this study in 2013-2014 academic year. Both experiment and control group consist of 38 students. Semi-experimental design was utilized for this study and Light and Sound Achievement Test was used to collect data. The data obtained from the study was analyzed by using t-test and f-test. Findings of this study revealed that both 5E teaching model in control group and the CKCM in experimental group are effective. Yet, it is appeared that the CKCM applied in experimental group is more effective on academic achievement and has long term effect. The effects of CKCM on science achievement could be measured better if it is implemented in different science units.

Kaynakça

  • Anıl, Ö. ve Küçüközer, H. (2010). Ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin düzlem ayna konusunda sahip oldukları ön bilgi ve kavram yanılgılarının belirlenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7(3), 104-122.
  • Apaydın, Z., Akman, E., Taş, E. ve Peker, E.A. (2014). Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Işık Kavramına Yönelik Bilgi Yapılarının Kavramsal Değişim Teorilerine Göre Analizi. Journal of Computer and Education Research, 2(3), 44-68.
  • Atasoy, Ş., Tekbıyık, A. ve Gülay, A. (2013). Beşinci sınıf öğrencilerinin ses kavramını anlamaları üzerine kavram karikatürlerinin etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 10(1), 176-196.
  • Bakırcı, H. ve Çepni, S. (2012, Haziran). Fen ve teknoloji öğretimi için yeni bir model: Ortak bilgi yapılandırma modeli. Sözlü bildiri, X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Biernacka, B. (2006). Developing scientific literacy of grade five students: A teacher dissertation, University of Manitoba. collaborative effort. Unpublished Ph.D.
  • Bruner, J. (1986). Actual minds, possible worlds. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Büyükkasap, E. ve Samancı, O. (1998). İlköğretim öğrencilerinin ışık hakkındaki kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 4(5), 109- 120.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (14. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Çalık, M, Okur, M. & Taylor, N. (2011). A comparison of different conceptual change pedagogies employed within the topic of Sound propagation. Journal of Science Education and Technology, 20, 729–742.
  • Çepni, S. (2011). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş, Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Çepni, S., Özmen, H. ve Bakırcı, H. (2012, Haziran). Ortak bilgi yapılandırma modeline uygun öğretim materyali geliştirilmesi: Işığın madde ile etkileşimi ve yansıma örneği, Sözlü bildiri, X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Çil, E. (2010). Bilimin doğasının kavramsal değişim pedagojisi ve doğrudan yansıtıcı yaklaşım ile öğretilmesi: Işık ünitesi örneği. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Demirci, N. ve Efe, S. (2007). İlköğretim öğrencilerinin ses konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 1(1), 23-56.
  • Doll, W. E. (1993). A post-modern perspective on curriculum. advances in contemporary educational thought, 9, Teachers College, New York: Columbia University.
  • Ebenezer, J. V. & Connor, S. (1998). Learning to teach science: A model for the 21 century. UpperSaddle River, NJ: Prentice-Hall, Simon and Schuster/A Viacom Company.
  • Ebenezer, J. V. & Fraser, D. (2001). First year chemical engineering students’ Phenomenographic categories for common knowledge construction. Science Education,85, 509–535. energy in solution process
  • Ebenezer, J., &Puvirajah, A. (2005). WebCT dialogues on particle theoryof matter: Presumptive reasoning schemes. Educational Research and Evaluation: An InternationalJournal on Theory and Practice, 11:6, 561-589.
  • Ebenezer, J., Chacko, S., Kaya, O. N., Koya, S. K. & Ebenezer, D. L. (2010). The effects of common knowledge construction model sequence of lessons on science achievement and relational conceptual change. Journal of Research in Science Teaching, 47(1), 25–46.
  • Ekiz, D. (2013). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş: Nitel nicel ve eleştirel kuram metodolojileri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Evrekli, E., İnel, D ve Balım, A. G. (2012). Kavram ve zihin haritası kullanımının öğrencilerin kavramları anlama düzeyleri ile fen ve teknolojiye yönelik tutumları üzerindeki etkileri. Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 229-250.
  • Guesne, E. (1985). Light, children's ideas in science. In R. Driver et all. (Eds.). Milton Keynes, UK: Open University Press.
  • Hrepic, Z. (1998). Students’ conceptions in understanding of sound. Bachelor’s thesis, University of Split, Croatia.
  • Hrepic. Z. (2004). Development of real-time assessment of students’ mental models of sound propagation. Croatia: University of Split.
  • İyibil, Ü. (2011). A new approach for teaching ‘energy’ concept: The common knowledge construction model. Western Anatolia Journal of Educational Sciences (WAJES), Dokuz Eylül University Institute, Izmir, Turkey.
  • Keser, Ö. F. (2003). Fizik eğitimine yönelik bütünleştirici bir öğrenme ortamı tasarımı ve uygulaması. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Kiryak, Z. (2013). Ortak bilgi yapılandırma modelinin 7. sınıf öğrencilerinin su Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon. kavramsal anlamalarına etkisi.
  • Küçük, Z. (2011). Zenginleştirilmiş 5e modelinin 7. sınıf öğrencilerinin kavramsal değişime etkisi: Elektrik akımı örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Küçüközer, A. (2009). Fen bilgisi öğretmen adaylarının ses konusundaki kavram yanılgılarının incelenmesi. İlköğretim Online, 8(2), 313-321.
  • Linder, C. J. & Erickson, G. L. (1989). A study of tertiary physics students’ conceptualizations of sound. International Journal of Science Education, 11, 91-501.
  • Linder, C. J. (1993). University physics students’ conceptualizations of factors affecting the speed of sound propagation. International Journal of Science Education, 15, 6655-6666.
  • Marton, F. & Booth, S. (1997). Learning and awareness, pp. 111-136. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2005). İlköğretim fen ve teknoloji dersi (6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Basım Evi.
  • Okur, M. (2009). Kavramsal değişimi sağlayan farklı metotların karşılaştırılması: Sesin yayılması konusu örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Osborne, J. F., Black, P., Meadows, J. & Smith, M. (1993). Young children’s (7-11) ideas about light and their development. International Journal of Science Education, 15 (1), 83-93.
  • Özsevgeç, T. (2006). Kuvvet ve hareket ünitesine yönelik 5e modeline göre geliştirilen öğrenci rehber materyalinin etkililiğinin değerlendirilmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(2), 36-48.
  • Pektaş, H. M., Çelik, H., Katrancı, M. ve Köse, S. (2009). Beşinci sınıflarda ses ve ışık ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 649-658.
  • Sağlam, M. (2006). Işık ve ses ünitesi konusunda 5e modeline uygun rehber materyal geliştirilmesi ve etkililiğinin araştırılması. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Shadish, W. R., Cook, T. D. & Campbell, D. T. (2002). Experimental and quasi experimental designs for generalized causal inference. New York: Houghton Mifflin.
  • Şahin, Ç., İpek, H. & Ayas, A., (2008). Students’ understanding of light concepts primary school: A cross-age study. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 9(1), 1-19.
  • Şahin, Ç. (2010). İlköğretim 8. sınıf kuvvet ve hareket ünitesinde zenginleştirilmiş 5e öğretim modeline göre rehber materyal tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Şen, A. İ. (2003). İlköğretim öğrencilerinin ışık, görme ve aynalar konusundaki incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 176- 185.
  • Toh, K-A. & Boo, H-K. (1999). Students’ perspectives in understanding light and vision. Educational Research, 41(2), 155-162.
  • Vygotsky, L. (1978). Mind in society: The development of higher psychological processes. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Vural, S., Demircioğlu, H. ve Demircioğlu, G. (2012, Mayıs). Genel bilgi yapılandırma modeline uygun geliştirilen bir öğretim materyalinin üstün yetenekli öğrencilerin asit-baz kavramlarını anlamaları üzerine etkisi. Sözlü bildiri, IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi.
  • Wittmann, M. C., Steinberg, R. N. & Redish, E. F. (2003). Understanding and addressing student reasoning about sound. International Journal of Science Education, 25(8), 991-1013.
  • Wood, L. C. (2012). Conceptual change and science achievement related to a lesson sequence on acids and bases among African American alternative high school students: A teacher’s practical arguments and the voice of the “other”. Unpublished doctoral dissertation, Wayne State University.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız. M. (2012). Geometrik optik öğretiminde yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı olarak geliştirilen laboratuar materyallerinin etkililiğinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisan tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Yurd, M. (2007). İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemi ile bil-iste-öğren stratejisi kullanılarak geliştirilen bil-iste-örnekle-öğren stratejisinin öğrencilerin kavram yanılgılarına etkisi. Yayımlanmamış Üniversitesi, Hatay. yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hasan Bakırcı Bu kişi benim

Salih Çepni Bu kişi benim

Mehmet Yıldız

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Bakırcı, H., Çepni, S., & Yıldız, M. (2015). ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİNİN ALTINCI SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARISINA ETKİSİ: IŞIK VE SES ÜNİTESİ. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(26), 182-204.