Bu araştırma ile ilköğretim öğrencilerinin sorumluluk değeri algılarının yine öğrenciler tarafından oluşturulan yazılı anlatım ürünlerine dayalı olarak belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda öğrencilerden sorumluluk değerine ilişkin görüşlerini yazılı anlatım yoluyla ifade etmeleri istenmiştir. 1. sınıfta öğrencilerin en çok kullandığı yazılı türün yazılı karikatür olduğu; 2, 3, 4 ve 5. sınıflarda öğrencilerin en çok kullandığı yazılı anlatım türün şiir olduğu; tüm sınıf düzeylerinde ise en az kullanılan yazılı anlatım türlerin slogan, senaryo ve tekerleme olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin yazılı anlatım ürünleri doküman incelemesi yoluyla analiz edilerek öğrencilerin sorumluluk değerine ilişkin algıları belirlenmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin sorumluluk değeri algılarına ilişkin olarak 4 tema ve 23 alt temaya ulaşılmıştır. Öğrencilerin sorumluluk değeri algılarında yer verdikleri temalar incelendiğinde belirlenen temaların 36’sının kişisel sorumluluklar, 45’inin evdeki sorumluluklar, 102’sinin okuldaki sorumluluklar, 45’inin ise toplumsal sorumluluklar ile ilgili olduğu belirlenmiştir. Bunun yanı sıra ilköğretim öğrencilerinin sorumluluk değeri algılarının sınıf düzeyi arttıkça çeşitlendiği sonucuna ulaşılmıştır.
İlköğretim öğrencileri sorumluluk değeri yazılı anlatım ürünleri
This study aims to determine primary school students’ perceptions on responsibility value based on their written expression products. In this context, students were asked to express their views about responsibility value though written expression. Determined that at 1st grade, the frequent type of written product was written cartoon; at the 2nd, 3rd, 4th and 5th grades, the frequent type of written product was poem; at all grade levels the least used type of written products were slogan, scenario and tongue twister. Students’ written expression products were analyzed though document analyze method to determine primary students’ perceptions of responsibility value. There were 4 themes and 23 sub-themes that were attained on the perceptions of responsibility value. As a consequence of examining themes about students’ perceptions of responsibility value, it has been determined that 36 themes were about personal responsibilities, 102 themes were about school responsibilities and 45 themes were about social responsibilities. Additionally, in this study, it has been concluded that primary students’ perceptions of responsibility value increases in variety as the grade level rises.
Primary students responsibility value written expression products
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 22 |