The purpose of this paper is to examining the effectiveness of BIO-LAB-WEB (BLW) Method which developed by the researchers and to reveal Pre-Service Primary Teachers’ Views. The application was made in the spring semester of 2009-2010 academic years. The subjects for the study comprised of a total of 44 Pre-Service Science and Technology Candidate Teachers. They were divided into two groups and one of them (N=22) was assigned as the experimental group, while the other was chosen as the control group (N=22). While BLW Method was used in experimental group, traditional laboratory method was used in control group. It is concluded that BLW Method has some characteristics, positive and negative roles as compared with traditional laboratory method. In addition BLW Method constructed an environment in the biology laboratory in which candidate teachers used a cycle including involvement, desiring, and ownership.
Introductory Biology Laboratory Course Pre-Service Primary Teachers Light Microscopes Bio-Lab-Web
Bu çalışmanın amacı, araştırmacılar tarafından geliştirilen BİYO-LAB-WEB yönteminin etkisini belirleyerek, yöntemi kullanan Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarının görüşlerini ortaya koymaktır. Bu kapsamda, 2009-2010 eğitim öğretim yılında Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim gören 44 öğretmen adayı ile bir dönemlik bir çalışma yürütülmüştür. Araştırma sürecinde deney ve kontrol grubu öğrencileri yarı yapılandırılmış gözlem formu kullanılarak gözlemlenmiş, formdan elde edilen puanlar Man Whitney U Testi ile karşılaştırılmıştır. Ayrıca araştırma sonrasında, öğrencilere yöntem hakkında açık uçlu soruların sorulduğu yarı yapılandırılmış mülakat formu verilmiş ve öğrencilerin yazılı görüşleri alınmıştır. Yapılan çalışmanın sonunda, BİYO-LAB-WEB yönteminin mevcut laboratuvar uygulamalarına göre daha etkili sonuçlar verdiği, yöntemin olumlu ve olumsuz yönleri olmakla birlikte, öğretmen adaylarında derse katılım, isteklilik ve sahiplenme gibi olumlu etkiler bıraktığı anlaşılmıştır.
Genel Biyoloji Laboratuvarı Fen ve Teknoloji Öğretmen Adayları Biyo-Lab-Web Yöntemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 22 |