Bu araştırmanın amacı ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin ev ödevlerine yönelik tutumlarını belirlemektir. Bu amaçla 40 maddeden oluşan beşli likert tipi tutum ölçeği geliştirilmiştir. Ölçek, Adana ilinde bulunan basit tesadüfî yöntemle 11 ilköğretim okulundan seçilen 125 öğrenciye uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin görüşlerini saptamak amacıyla üç sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir. Genel tarama modelinde yapılan bu çalışmada, t-testi, tek yönlü varyans analizi, frekans ve yüzdelik değerler kullanılmıştır. Nitel veriler içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular çerçevesinde; öğrencilerin ev ödevlerine yönelik tutumlarının olumlu yönde olduğu belirlenmiştir. Bağımsız değişkenlerden; cinsiyet, sınıf seviyesi ve verilen ödev türlerine göre öğrencilerin ev ödevlerine yönelik tutumları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır.
The main aim of this study is to determine attitudes of 4th and 5th grade pupils towards homework. For this aim, researcher developed five choices likert scale test which has 40 substances. This scale applied with use basic and random method on choosen 125 pupils who educated 11 primary school in Adana. In addition to these studies, semi-structured interview forms have been prepared to determine the opinions of the students. Using general scanning model in this study, t-test, One Way ANOVA test, frequency and percentage values. To analyze qualitative data was made content analyze. As a result of research findings obtained in the framework, students’ attitudes towards homework is identified that it is positive. According to gender, class level and types of homework, which are independent variables, there are no significant differences of students’ attitudes towards homework.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 18 |