BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM 4. VE 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2012, Sayı: 18, 1 - 16, 01.06.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin ev ödevlerine yönelik tutumlarını belirlemektir. Bu amaçla 40 maddeden oluşan beşli likert tipi tutum ölçeği geliştirilmiştir. Ölçek, Adana ilinde bulunan basit tesadüfî yöntemle 11 ilköğretim okulundan seçilen 125 öğrenciye uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerin görüşlerini saptamak amacıyla üç sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu geliştirilmiştir. Genel tarama modelinde yapılan bu çalışmada, t-testi, tek yönlü varyans analizi, frekans ve yüzdelik değerler kullanılmıştır. Nitel veriler içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular çerçevesinde; öğrencilerin ev ödevlerine yönelik tutumlarının olumlu yönde olduğu belirlenmiştir. Bağımsız değişkenlerden; cinsiyet, sınıf seviyesi ve verilen ödev türlerine göre öğrencilerin ev ödevlerine yönelik tutumları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır.

Kaynakça

  • Arıkan, D. ve Altun, E. (2007). Sınıf ve Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Ödev Sitelerini Kullanımına Yönelik Bir Araştırma, İlköğretim-Online, 3(2), 1-18, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 12 Temmuz 2008 tarihinde indirilmiştir.
  • Aytuna, H. A. (1998). Orta Dereceli Okullarda Öğretmenlik ve Problemleri, Ankara: MEB Yayınları
  • Barnes, S. (2001). “Ladderto Learning or Stairwayto Stres: A Study of Grade Homework Practices”, Unpublished Master Thesis, Prince Edward University.
  • Baumgartner, D., Bryan, T., Donahue, M. ve Nelson, C. (1993). Thanks For Asking: Parent Comments About Homework, Tests, AndGrades, Exceptionality, 4(3), 177-185.
  • Binbaşıoğlu, C. (1994). Okullarda Öğretim Sorunları, Ankara: Eğit-Der Yayınları
  • Brender, J. R. (1996). Effects Of Homework Completion On Test Scores In Introductory Spanish Courses, ERIC Document Reproduction Service No. ED 395 452.
  • Cool, V.A. ve Keith T.Z. (1991). Testing a Model of School Learning: Direct and lndirect Effects on Academic Achievement, Contemporary Educatianal Psychology, 16, 28- 44.
  • Cooper, H. (2006). The Battle Over Homework: Comman Ground For Administrators, Teacher, AndParents. Third Edition. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Corno, L. (2000). Looking at Homework Differently, The Elementary School Journal, Vol. 100, No. 5
  • Çağlayan, A. (2002). Anne, Baba ve Eğitimcilere Aspirin Öğütler, İstanbul: Bilge Yayıncılık.
  • Dinçer, Ç. ve Ulutaş, İ. (2003). Öğretmenler ve Anne Babalar Ev Ödevlerine Nasıl Yardımcı Olabilirler?[Online]:http://www.egitim.com/aile/0651/0651.ortak/0651.1234.annebab aogretmenodev.asp?BID=06&MenuNo=0 adresinden 10 Şubat 2009 tarihinde indirilmiştir.
  • Elliott, A. R. ( 2003). “TheInfluence Of Conative And Related Factors On The Academic Performance Of Students At Two Foreign-Based United States Department Of Defense Education Activity Schools”, Unpublished Doctoral Dissettation, Walden University
  • El-Shar'a I. ve Abed O. (2008). Students' Attitudestoward Homework in Amman City Schools, An-Najah University Journalfor Research - Humanities (B) ISSN: 1727–8449 Volume 22, Issue 3, Pages: 0701-0731
  • Eskişehir Sonuç Bildirisi, (2005), Eğitim Programları ve Öğretim Alanı Profesörler Kurulu İlköğretim 1- 5. Sınıflar Öğretim Programlarını Değerlendirme Toplantısı, [Online]: http://ilkögretim-online.org.tr. adresinden 12 Kasım 2008 tarihinde indirilmiştir.
  • Ev Ödevlerinin Yararı Yok, Sabah Gazetesi, 02.02.2008
  • Foyle, H. C. ve Bailey, G. D. (1985). Homework in the Classroom: Can It Make a Differencein Student Achievement? [Online]:http://eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2sql/content_ storage_01/ 0000019b/80/30/3f/aa. adresinden 2 Ekim 2008 tarihinde indirilmiştir.
  • Hallam, S. (2004). Current Findings - Homework: The Evidence, British Educational Research Association Research Intelligence, 89, 27- 29.
  • İlköğretim Yönetmeliği, Resmi Gazete, 2007, Sayı: 16251, [Online]: www.resmi-gazete.org adresinden 4 Şubat 2009 tarihinde indirilmiştir.
  • Kaplan, B. (2006). “İlköğretim 6. Sınıf ‘‘Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik’’ Ünitesinde Ev Ödevi Verilmesinin Öğrenci Başarısına ve Kavram Öğrenmeye Etkisi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, İstanbul
  • Kralovec, E. ve Buell, J. (2000). The End Of Homework. Boston, MA: Beacon Press.
  • Kralovec, E. ve Buell, J. (2001). End Homework Now, Educational Leadership. 58 (7), 39-42
  • Macbeth, A. (2003). Hommework İn Europe: A Discussion Paper Prepared For The European Parents’ Association. Unpublished Paper.
  • Mcmullen, S. (2007). The Impact of Homework Time on Academic Achievement, TheUniversity of North Carolina at Chapel Hill [Online]: http://www.learndoearn. org /For-Educators adresinden 13 Kasım 2008 tarihinde indirilmiştir.
  • O’rourke-Ferrara, C. (1998). DidYou Complete All Your Homework Tonight, Dear? New York: Elementaryand Early Childhood Education Clearinghouse.
  • Özben, B. (2006). “İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersindeki Başarılarına Ev Ödevi Çalışmalarının Etkisi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı, Ankara
  • Özdaş, A. , Ergün, M. (1997). Öğretim İlke ve Yöntemleri, İstanbul: Kaya Matbaacılık
  • Swanson, C. B. (2001). How Important is Homework? [Online]: http:// eric.ed.gov /archives/ homework.html. adresinden 27 Şubat 2009 tarihinde indirilmiştir.
  • Varış, F. (1985). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Yıldırım, H. (2008). (2008, 15 Kasım). Ev Ödevi Nedir Ne Değildir? Akşam Gazetesi, s.12
  • Yücel, S. A. (2004). Ortaöğretim Düzeyindeki Öğrencilerin Kimya Derslerinde Verilen Ev Ödevlerine Karşı Tutumlarının İncelenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, s.147- 159.

EVALUATION OF 4th AND 5th GRADE STUDENTS’ ATTITUDES

Yıl 2012, Sayı: 18, 1 - 16, 01.06.2012

Öz

The main aim of this study is to determine attitudes of 4th and 5th grade pupils towards homework. For this aim, researcher developed five choices likert scale test which has 40 substances. This scale applied with use basic and random method on choosen 125 pupils who educated 11 primary school in Adana. In addition to these studies, semi-structured interview forms have been prepared to determine the opinions of the students. Using general scanning model in this study, t-test, One Way ANOVA test, frequency and percentage values. To analyze qualitative data was made content analyze. As a result of research findings obtained in the framework, students’ attitudes towards homework is identified that it is positive. According to gender, class level and types of homework, which are independent variables, there are no significant differences of students’ attitudes towards homework.

Kaynakça

  • Arıkan, D. ve Altun, E. (2007). Sınıf ve Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Ödev Sitelerini Kullanımına Yönelik Bir Araştırma, İlköğretim-Online, 3(2), 1-18, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr adresinden 12 Temmuz 2008 tarihinde indirilmiştir.
  • Aytuna, H. A. (1998). Orta Dereceli Okullarda Öğretmenlik ve Problemleri, Ankara: MEB Yayınları
  • Barnes, S. (2001). “Ladderto Learning or Stairwayto Stres: A Study of Grade Homework Practices”, Unpublished Master Thesis, Prince Edward University.
  • Baumgartner, D., Bryan, T., Donahue, M. ve Nelson, C. (1993). Thanks For Asking: Parent Comments About Homework, Tests, AndGrades, Exceptionality, 4(3), 177-185.
  • Binbaşıoğlu, C. (1994). Okullarda Öğretim Sorunları, Ankara: Eğit-Der Yayınları
  • Brender, J. R. (1996). Effects Of Homework Completion On Test Scores In Introductory Spanish Courses, ERIC Document Reproduction Service No. ED 395 452.
  • Cool, V.A. ve Keith T.Z. (1991). Testing a Model of School Learning: Direct and lndirect Effects on Academic Achievement, Contemporary Educatianal Psychology, 16, 28- 44.
  • Cooper, H. (2006). The Battle Over Homework: Comman Ground For Administrators, Teacher, AndParents. Third Edition. Thousand Oaks, CA: Corwin Press.
  • Corno, L. (2000). Looking at Homework Differently, The Elementary School Journal, Vol. 100, No. 5
  • Çağlayan, A. (2002). Anne, Baba ve Eğitimcilere Aspirin Öğütler, İstanbul: Bilge Yayıncılık.
  • Dinçer, Ç. ve Ulutaş, İ. (2003). Öğretmenler ve Anne Babalar Ev Ödevlerine Nasıl Yardımcı Olabilirler?[Online]:http://www.egitim.com/aile/0651/0651.ortak/0651.1234.annebab aogretmenodev.asp?BID=06&MenuNo=0 adresinden 10 Şubat 2009 tarihinde indirilmiştir.
  • Elliott, A. R. ( 2003). “TheInfluence Of Conative And Related Factors On The Academic Performance Of Students At Two Foreign-Based United States Department Of Defense Education Activity Schools”, Unpublished Doctoral Dissettation, Walden University
  • El-Shar'a I. ve Abed O. (2008). Students' Attitudestoward Homework in Amman City Schools, An-Najah University Journalfor Research - Humanities (B) ISSN: 1727–8449 Volume 22, Issue 3, Pages: 0701-0731
  • Eskişehir Sonuç Bildirisi, (2005), Eğitim Programları ve Öğretim Alanı Profesörler Kurulu İlköğretim 1- 5. Sınıflar Öğretim Programlarını Değerlendirme Toplantısı, [Online]: http://ilkögretim-online.org.tr. adresinden 12 Kasım 2008 tarihinde indirilmiştir.
  • Ev Ödevlerinin Yararı Yok, Sabah Gazetesi, 02.02.2008
  • Foyle, H. C. ve Bailey, G. D. (1985). Homework in the Classroom: Can It Make a Differencein Student Achievement? [Online]:http://eric.ed.gov/ERICDocs/data/ericdocs2sql/content_ storage_01/ 0000019b/80/30/3f/aa. adresinden 2 Ekim 2008 tarihinde indirilmiştir.
  • Hallam, S. (2004). Current Findings - Homework: The Evidence, British Educational Research Association Research Intelligence, 89, 27- 29.
  • İlköğretim Yönetmeliği, Resmi Gazete, 2007, Sayı: 16251, [Online]: www.resmi-gazete.org adresinden 4 Şubat 2009 tarihinde indirilmiştir.
  • Kaplan, B. (2006). “İlköğretim 6. Sınıf ‘‘Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik’’ Ünitesinde Ev Ödevi Verilmesinin Öğrenci Başarısına ve Kavram Öğrenmeye Etkisi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, İstanbul
  • Kralovec, E. ve Buell, J. (2000). The End Of Homework. Boston, MA: Beacon Press.
  • Kralovec, E. ve Buell, J. (2001). End Homework Now, Educational Leadership. 58 (7), 39-42
  • Macbeth, A. (2003). Hommework İn Europe: A Discussion Paper Prepared For The European Parents’ Association. Unpublished Paper.
  • Mcmullen, S. (2007). The Impact of Homework Time on Academic Achievement, TheUniversity of North Carolina at Chapel Hill [Online]: http://www.learndoearn. org /For-Educators adresinden 13 Kasım 2008 tarihinde indirilmiştir.
  • O’rourke-Ferrara, C. (1998). DidYou Complete All Your Homework Tonight, Dear? New York: Elementaryand Early Childhood Education Clearinghouse.
  • Özben, B. (2006). “İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersindeki Başarılarına Ev Ödevi Çalışmalarının Etkisi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Bölümü, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı, Ankara
  • Özdaş, A. , Ergün, M. (1997). Öğretim İlke ve Yöntemleri, İstanbul: Kaya Matbaacılık
  • Swanson, C. B. (2001). How Important is Homework? [Online]: http:// eric.ed.gov /archives/ homework.html. adresinden 27 Şubat 2009 tarihinde indirilmiştir.
  • Varış, F. (1985). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Yıldırım, H. (2008). (2008, 15 Kasım). Ev Ödevi Nedir Ne Değildir? Akşam Gazetesi, s.12
  • Yücel, S. A. (2004). Ortaöğretim Düzeyindeki Öğrencilerin Kimya Derslerinde Verilen Ev Ödevlerine Karşı Tutumlarının İncelenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, s.147- 159.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Bayram Özer Bu kişi benim

Sabahat Öcal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Özer, B., & Öcal, S. (2012). İLKÖĞRETİM 4. VE 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN EV ÖDEVLERİNE YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 1-16.