Bu araştırmanın amacı, ilköğretim II. kademede görevli öğretmenlerin sınıfta karşılaştıkları disiplin sorunlarının nedenlerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini, 2007-2008 öğretim yılında Diyarbakır il merkezindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan 2083 öğretmen oluşturmaktadır. Evrenden random yöntem ile seçilen 740 öğretmene anket uygulanmıştır. Ancak, uygulanan anketlerin 720’si değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada, Aksoy (1999) tarafından hazırlanan ölçme aracının “Sınıfta Karşılaşılan Disiplin Sorunlarının Nedenleri” başlıklı bölümü kullanılmıştır. Araştırma sonucunda saptanan sonuçlar şöyledir: (1) Öğretmenlerin mesleki kıdem ve cinsiyet değişkenlerine göre; disiplin sorunlarının nedenlerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı fark saptanmıştır. (2) Disiplin sorunlarının ilk üç nedeni; “ailelerin çocuklarının eğitimine olan ilgisizliği”, “aile içi problemler” ve “ailelerin çocuklarına karşı olumsuz tutum ve davranışları”dır.
The purpose of this study was to determine the second level of primary school teachers’ opinions regarding the causes of discipline problems occurring in the classrooms. The population for the study was 2083 second level public primary school teachers serving in 86 schools in the city center of Diyarbakir in the 2007-2008 academic year. A random sample of 720 second level teachers serving in 43 schools was selected from the population. The data collected by means of one part of questionnaire titled “Causes of Discipline Problems” which was designed by Aksoy (1999). The data were analyzed by employing descriptive data analysis procedures including percentages, mean scores and the Chi-square test. Study findings included the following results: (1) Among teachers’ opinions about the causes of discipline problems, there were significant differences depending on their teaching experiences and genders. (2) The first three causes of discipline problems identified were “disinterest of the parents toward their children’s education”, “family problems” and “parents’ negative behaviors and attitudes toward their children”.
Primary school classroom management causes of discipline problems.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 18 |