BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim 1. Kademede Okutulan Matematik Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine göre Değerlendirilmesi

Yıl 2011, Sayı: 16, 16 - 27, 01.06.2011

Öz

Bu çalışmada, İlköğretim 1. Kademede okutulan matematik ders ve matematik öğrenci çalışma kitaplarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç ile araştırmacı tarafından geliştirilen anket, Bitlis il merkezinde görev yapan 87 sınıf öğretmen üzerinde uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, ders ve çalışma kitaplarının, genel olarak belirlenen niteliklere sahip olduğu belirlenmiştir. Ancak, bilimsel düşünme yönteminin kullanımı, öğrencilerin sınıfta etkin katılımlarının sağlanması, görsel, teknolojik materyallerin kullanımı gibi bazı konular bakımından ise yetersiz veya kısmen yetersiz olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü.(2002). Aktif Öğrenme(Birinci Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Alkan,H., Sezer, M., Köroğlu, H. Ve Özçelik, A. Z.(1998). Matematik Öğretiminde Yararlanılan Ders Kitapları, III. Ulusal fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Arslan, S. Ve Özpınar, İ.(2009). Yeni İlköğretim 6.Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Öğretim Programına Uygunluğunun İncelenmesi, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Bayrakçı, M.(2005). Ders Kitapları Konusu ve İlköğretimde Ücretsiz Ders Kitabı Dağıtımı Projesi, Milli Eğitim Dergisi. Kış, Sayı.165.
  • Büyüköztürk, Ş.(2003). Sosyal Bilgiler için Veri El Kitabı. Ankara: Pegem A.
  • Çakır, İ.(2009). İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Dalgarno, B.(2001). Interpretations of Constructivizm and Consequences for Computer Asisted Learning. British Journal of Educational Technolog,32.
  • Eşgi, N.(2005). İlköğretim 5. Sınıf bilgisayar ders kitaplarının görsel tasarım ilkelerine göre değerlendirilmesi: Milli Eğitim Dergisi. Kış, Sayı:165.
  • Güven, S.(2010). İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi Ders ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Eğitim ve Bilim Dergisi, Cilt 35,Sayı 156.
  • Jonassen, D. H.(1994). Toward a Consructivist Design Model. Educational Technolog, 34.
  • Karasar, N..(1994). Araştırmada Rapor Hazırlama, Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Kılıç, Z, B. Atasoy, N, Tertemiz, M, Seren, L, Ercan.(2001). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Fen Bilgisi 4–8, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Küçüközer, H. Ve Bostan, A. (2007). İlköğretim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Madde ve Isı Ünitesinin Yapılandırmacı Öğrenme Kuramının Grekleri Ölçüsünde İncelenmesi, Ulusal İlköğretim Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Meb (1995). Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları Yönetmeliği. Tebliğler Dergisi, No:2434
  • Meb (2007). 2005 ÖBBS İlköğretim Öğrencilerinin Başarılarının Belirlenmesi, Matematik Raporu. Milli Eğitim Basımevi–2007, Ankara.
  • Meb (2007). Ders Kitapları ile Eğitim Araçlarının İncelenmesi ve değerlendirilmesine ilişkin Yönerge. Tebliğler Dergisi, Cilt70 Sayı: 25597.
  • Oğuzkan, F.(1993). Eğitim Terimler Sözlüğü, Ankara: Emel matbaacılık.
  • Sadoski, M.(2001). Resolving the Effects of Concreteness on Interest, Conprehension and Laerning Important Ideas From Text Educations Psychology Review, Vol.13, No: 3
  • Şahin, T.Y.(2002). Öğretim Materyal ve Teknolojileri, C. Öztürk-D.Dilek(Ed) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (ss.281–315). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yılmaz, A, Seçken, N ve Morgil, İ.(1998). Lise 11. Sınıf Kimya 3 Ders Kitaplarının Kimya Eğitimine Uygunluklarının Araştırılması Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14:73–83.

Evaluating of Mathematic Lesson Books Taught in Fırst Grade of Elementary School According To The Views of Teachers ( An Example for Bitlis City)

Yıl 2011, Sayı: 16, 16 - 27, 01.06.2011

Öz

In this study, it is aimed to evaluate the mathematic’ lesson and practice books taught in the first grade of elementary school according to the views of teachers. With this aim, a developed questionnaire taking into account content has been applied to the 87 classroom teachers working in the city centre of Bitlis. According to the result of research, the lesson and practice books have the qualifications to be determined generally. However, it has been found out that they are insufficient as a whole or in part in terms of some issues such as the using of scientific method of thinking, providing the active participation of students in lesson, to use of visual and technological materials.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü.(2002). Aktif Öğrenme(Birinci Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Alkan,H., Sezer, M., Köroğlu, H. Ve Özçelik, A. Z.(1998). Matematik Öğretiminde Yararlanılan Ders Kitapları, III. Ulusal fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Arslan, S. Ve Özpınar, İ.(2009). Yeni İlköğretim 6.Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Öğretim Programına Uygunluğunun İncelenmesi, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Bayrakçı, M.(2005). Ders Kitapları Konusu ve İlköğretimde Ücretsiz Ders Kitabı Dağıtımı Projesi, Milli Eğitim Dergisi. Kış, Sayı.165.
  • Büyüköztürk, Ş.(2003). Sosyal Bilgiler için Veri El Kitabı. Ankara: Pegem A.
  • Çakır, İ.(2009). İlköğretim Beşinci Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Dalgarno, B.(2001). Interpretations of Constructivizm and Consequences for Computer Asisted Learning. British Journal of Educational Technolog,32.
  • Eşgi, N.(2005). İlköğretim 5. Sınıf bilgisayar ders kitaplarının görsel tasarım ilkelerine göre değerlendirilmesi: Milli Eğitim Dergisi. Kış, Sayı:165.
  • Güven, S.(2010). İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi Ders ve Öğrenci Çalışma Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Eğitim ve Bilim Dergisi, Cilt 35,Sayı 156.
  • Jonassen, D. H.(1994). Toward a Consructivist Design Model. Educational Technolog, 34.
  • Karasar, N..(1994). Araştırmada Rapor Hazırlama, Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Kılıç, Z, B. Atasoy, N, Tertemiz, M, Seren, L, Ercan.(2001). Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu, Fen Bilgisi 4–8, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Küçüközer, H. Ve Bostan, A. (2007). İlköğretim 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Madde ve Isı Ünitesinin Yapılandırmacı Öğrenme Kuramının Grekleri Ölçüsünde İncelenmesi, Ulusal İlköğretim Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Meb (1995). Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları Yönetmeliği. Tebliğler Dergisi, No:2434
  • Meb (2007). 2005 ÖBBS İlköğretim Öğrencilerinin Başarılarının Belirlenmesi, Matematik Raporu. Milli Eğitim Basımevi–2007, Ankara.
  • Meb (2007). Ders Kitapları ile Eğitim Araçlarının İncelenmesi ve değerlendirilmesine ilişkin Yönerge. Tebliğler Dergisi, Cilt70 Sayı: 25597.
  • Oğuzkan, F.(1993). Eğitim Terimler Sözlüğü, Ankara: Emel matbaacılık.
  • Sadoski, M.(2001). Resolving the Effects of Concreteness on Interest, Conprehension and Laerning Important Ideas From Text Educations Psychology Review, Vol.13, No: 3
  • Şahin, T.Y.(2002). Öğretim Materyal ve Teknolojileri, C. Öztürk-D.Dilek(Ed) Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (ss.281–315). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Yılmaz, A, Seçken, N ve Morgil, İ.(1998). Lise 11. Sınıf Kimya 3 Ders Kitaplarının Kimya Eğitimine Uygunluklarının Araştırılması Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14:73–83.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Cahit Taşdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Taşdemir, C. (2011). İlköğretim 1. Kademede Okutulan Matematik Ders Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine göre Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(16), 16-27.