Bu çalışmada, İlköğretim 1. Kademede okutulan matematik ders ve matematik öğrenci çalışma kitaplarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç ile araştırmacı tarafından geliştirilen anket, Bitlis il merkezinde görev yapan 87 sınıf öğretmen üzerinde uygulanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, ders ve çalışma kitaplarının, genel olarak belirlenen niteliklere sahip olduğu belirlenmiştir. Ancak, bilimsel düşünme yönteminin kullanımı, öğrencilerin sınıfta etkin katılımlarının sağlanması, görsel, teknolojik materyallerin kullanımı gibi bazı konular bakımından ise yetersiz veya kısmen yetersiz olduğu tespit edilmiştir.
Ders kitapları değerlendirme yöntemleri öğretmen görüşü matematik ders kitapları.
In this study, it is aimed to evaluate the mathematic’ lesson and practice books taught in the first grade of elementary school according to the views of teachers. With this aim, a developed questionnaire taking into account content has been applied to the 87 classroom teachers working in the city centre of Bitlis. According to the result of research, the lesson and practice books have the qualifications to be determined generally. However, it has been found out that they are insufficient as a whole or in part in terms of some issues such as the using of scientific method of thinking, providing the active participation of students in lesson, to use of visual and technological materials.
The evaluation methods of the course books teacher opinions mathematics textbooks
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 16 |