BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2011, Sayı: 16, 28 - 45, 01.06.2011

Öz

Beş yıl boyunca bireylerin gelişim ve öğrenmelerine katkılar sağlayan ve yaşama hazırlayan sınıf öğretmenlerinin mesleğin gerektirdiği niteliklere sahip olmaları hizmet öncesinde aldıkları eğitime bağlıdır. Araştırmanın amacı, Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı’nı analiz etmek ve programa ilişkin görüşleri değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda, Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı içerik kategorileri yönünden analiz edilmiş ve derslerin programdaki ağırlıkları saptanarak karşılaştırmalar yapılmıştır. Öte yandan, programda yer alan derslerde işlenen konuların, öğretmenlik mesleğini icra ederken ne derecede işe yaradığını saptamak için mezun olurken görüşleri alınmış ve bazı değişkenler açısından değerlendirilmiştir. Hem program içerik kategorileri yönünden analiz edilirken hem de programa ilişkin öğrencilerin görüşleri değerlendirilirken önemli sorunların olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Alkan, C. (2000). İki Binli Yıllarda Öğretmenlik Mesleğinin Yeniden Yapılandırılması ve Öğretmen Adaylarının Yetiştirilmesi, Çağdaş Eğitim, 271, 12-14.
  • Anastasi, A. (1988). Psychological Testing. New York: McMillan Puplishing Co.
  • Çoban, A. (1996). “Eğitim Fakülteleri ile Eğitim Yüksekokullarının Programlar Açısından Bütünleştirilmesi”. Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çoban, A. (2004) Öğretmen Yetiştiren Yükseköğretim Kurumlarının Kaynağı Olarak Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 28 (1), 55-64.
  • Fink, A.and Kosecoff, J. (1985). How to Conduct Surveys: A Step Guide. Beverly Hills: Sage Puplications.
  • Gökçe, E. (2000). Yirmibirinci Yüzyılın Öğretmeni, Çağdaş Eğitim, 270, 21-26.
  • Gürkan, T. (1993). İlkokul Öğretmenlerinin Öğretmenlik Tutumları ile Benlik Kavramaları Arasındaki İlişki, Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Kavcar, C. (1982). Tarihe Karışan Bir Öğretmen Modeli: Yüksek Öğretmen Okulu. A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 1.
  • Küçükahmet, L. (2002). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küçükahmet, L. (1986). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları, No: 152
  • Küçükahmet, L. (1993). Öğretmen yetiştirme (Programları ve Uygulamaları), Ankara: G. Ü.

Evaluation of Classroom Teacher Undergraduate Program

Yıl 2011, Sayı: 16, 28 - 45, 01.06.2011

Öz

The fact that classroom teachers who assist individuals to prepare for living and learning have the qualifications that the job requires for five years depends on the training they receive before they serve. The aim of the study is to analyze the Classroom Teacher Undergraduate Program and evaluate the ideas about the program. For this purpose Classroom Teacher Undergraduate Program has been analyzed in terms of content categories and weights of courses in the program have been determined, comparisons being made. On the other hand, in order to determine to what extent the subjects studied in the courses taking place in the program work during teaching, the opinions of the students who were graduated were asked and evaluated in terms of some variables. Both while analyzing the program in terms of content categories and evaluating students' opinions, important problems were found to exist

Kaynakça

  • Alkan, C. (2000). İki Binli Yıllarda Öğretmenlik Mesleğinin Yeniden Yapılandırılması ve Öğretmen Adaylarının Yetiştirilmesi, Çağdaş Eğitim, 271, 12-14.
  • Anastasi, A. (1988). Psychological Testing. New York: McMillan Puplishing Co.
  • Çoban, A. (1996). “Eğitim Fakülteleri ile Eğitim Yüksekokullarının Programlar Açısından Bütünleştirilmesi”. Yayınlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çoban, A. (2004) Öğretmen Yetiştiren Yükseköğretim Kurumlarının Kaynağı Olarak Anadolu Öğretmen Lisesi Öğrencilerinin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 28 (1), 55-64.
  • Fink, A.and Kosecoff, J. (1985). How to Conduct Surveys: A Step Guide. Beverly Hills: Sage Puplications.
  • Gökçe, E. (2000). Yirmibirinci Yüzyılın Öğretmeni, Çağdaş Eğitim, 270, 21-26.
  • Gürkan, T. (1993). İlkokul Öğretmenlerinin Öğretmenlik Tutumları ile Benlik Kavramaları Arasındaki İlişki, Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Kavcar, C. (1982). Tarihe Karışan Bir Öğretmen Modeli: Yüksek Öğretmen Okulu. A.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 1.
  • Küçükahmet, L. (2002). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küçükahmet, L. (1986). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: A.Ü. Eğitim Fakültesi Yayınları, No: 152
  • Küçükahmet, L. (1993). Öğretmen yetiştirme (Programları ve Uygulamaları), Ankara: G. Ü.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ahmet Çoban

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Çoban, A. (2011). SINIF ÖĞRETMENLİĞİ LİSANS PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(16), 28-45.