Öğretim programlarının etkili bir biçimde devamının sağlanmasında önemli bir yere sahip olan ders kitaplarının iyi bir biçimde organize edilmesi gereklidir. 2003-2004 öğretim yılından itibaren ücretsiz olarak dağıtımı yapılan ders kitapları, öğretmen ve öğrencilerin ilk başvuru kaynağı olarak yer almaktadır. Bu amaçla araştırmada, uygulamadaki ilköğretim 6.sınıf fen ve teknoloji ders kitaplarının genel olarak değerlendirilmesi; öğretmen, öğretmen adayları ve ilköğretim öğrencileri bakımından yapılmıştır. Ders kitapları hakkındaki görüşler “İçerik Seçimi ve Düzenlenmesi”, “Öğrenme ve Öğretme Süreçleri”, “Değerlendirme”, “Bilimsel İçerik” alt başlıkları altında incelenmiştir. Araştırmaya katılan kişilerin görüşleri incelendiğinde, genel olarak ilköğretim 6.sınıf fen ve teknoloji ders kitaplarının belirlenen kriterleri sağladığı görülmektedir.
It is necessary to properly compile content of course books, which play an important role in ensuring effective maintenance of every curriculum. Course books granted to students since 2003-2004 instruction years constitute the first resource that both teachers and students apply. For this purpose, present study has been carried out to review science and technology course books used by 6th grade of primary education from point of views of teachers, prospective teachers and primary school students. Views regarding the course books were reviewed by sub-headings such as “Selection and Compiling Content”, “Learning and Teaching Processes”, “Assessment” and “Scientific Content”. As a result of analyzing participants’ views, it is seen that science and technology course books used by 6th grade of primary education generally comply with determined criteria.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 11 |