Bu çalışmanın temel amacı, okul güvenliğini tanımlamak ve okul güvenliği konusunda okul anneliği adında etkili bir okul-aile işbirliği modeli önerisi sunmaktır. Araştırmada uluslararası literatür taranarak şiddet ve okul güvenliği konusunda çalışmalar incelenmiştir. Ayrıca okul güvenliği konusundaki tanımlamalara ve teorik yaklaşımlara da yer verilmiştir. Araştırmada, okul güvenliği konusundaki risk faktörleri vurgulanarak, sosyal, psikolojik ve işbirliksel bir gereksinim olan Okul Anneliği Modeli tanıtılmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda, okullarda okul anneler kurulunun oluşturulması, kurulun çalışmalarının düzenlenmesi, amaçları, kurula seçilme ölçütleri, kurulun faaliyetleri ve kurulun okul güvenliği açısından önemi konuları tartışılmıştır.
The main objective of this study is to define the concept of school safety and to present a model proposition about school safety titled as school motherhood. In this study, the related international literature on violence and school safety was examined. Besides, definitions and theoretical approaches on school safety were accommodated in this study. Emphasizing the risk factors on the matter of school safety, school motherhood model, which is a requirement in social, psychological and cooperational aspects, was tried to be introduced. In this context, the matters of constituting a mothers board in schools, arranging works of this board, the objectives of this board, selection criteria for this board, the activities of this board and the importance of this board for school safety were emphasized.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 10 |