BibTex RIS Kaynak Göster

KÜRESELLEŞME KARŞISINDA TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ

Yıl 2007, Sayı: 9, 1 - 13, 01.12.2007

Öz

Genel olarak küreselleşme, ülkeler arasındaki ekonomik, sosyal ve siyasi ilişkilerin yaygınlaşması ve gelişmesi, sermaye hareketliliğinin artması, ideolojik ayrımlara dayalı kutuplaşmaların çözülmesi, farklı toplumsal kültürlerin, inanç ve beklentilerin daha iyi tanınması, ülkeler arasındaki ilişkilerin yoğunlaşması olgularını içerir. Küreselleşmede eğitim; sürekli öğrenmeyi, bilgiyi bilmeyi, bilgili olmayı, bilgiyi üretmeyi, bilgi ile yaşamayı sağlayan bir süreçtir. Küreselleşmede yeni bilgi ve iletişim teknolojisi önemli bir yer almaktadır. Bu nedenle öğretmenler, bilgiyi ve iletişim teknolojisini kullanan, yararlı hale getiren kişiler olmalıdır. Okullar küreselleşme açısından eğitim programlarında değişiklik yapmalıdırlar. Bu bağlamda, daha okul döneminde küresel düşünen öğrenciler yetiştirilmelidir. Küresel boyutta sorumluluk üstlenen, tutum oluşturabilen bir gençlik yetiştirmeye çaba sarf edilmelidir. Küresel süreç içinde bulunan ülkeler arasında üniversitelerde öğrenci değişimi çok yaygın hale getirilmelidir.

Kaynakça

  • Ceyhan, Y. ve Çağlayan, M. U. (1997). Bilgi Teknolojileri Türkiye İçin Nasıl Bir Gelecek Hazırlamakta. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Çırnaz, F.N. (1997). Bilgi Toplumu Nedir? Gelişimi, Bugün Vardığı Nokta. Nasıl Bir Eğitim Sistemi. İzmir: Bilsa Bilgi Yayınevi, 213-218.
  • Doğan, E. (2002). Eğitimde Küreselleşme. Eğitim Araştırmaları. Ankara: Anı Yayıncılık, 6, 87- 98.
  • Doğan, İ. (2004). Toplum ve Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • DPT.(Devlet Planlama Teşkilatı). (2000). Küreselleşme Özel İhtisas Raporu. Ankara: DPT Yayın No:2544.
  • M.E.B. (1995). Milli Eğitim Temel Kanunu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB. (2006). 17. Milli Eğitim Şurası Ön Komisyon Çalışmaları (08-16 Haziran 2006). Ankara.
  • Öztürk, A. (1998). Küreselleşen Dünyada Yöneticilik. Adana: Adana Nobel Kitapevi.
  • Kızılçelik, S. (2003). Küreselleşme ve Sosyal Bilimler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tezcan, M. (2002). Küreselleşmenin Eğitim Boyutu. Eğitim Araştırmaları. Ankara: Anı Yayıncılık, 6, 56-60.
  • Yurdabakan, İ. (2002). Küreselleşme Konusundaki Yaklaşımlar ve Eğitim. Eğitim Araştırmaları. Ankara: Anı Yayıncılık, 6, 61-64.

Globalization towards Turkish Education System

Yıl 2007, Sayı: 9, 1 - 13, 01.12.2007

Öz

Generally globalization includes the facts about spreading and developing of economical, social and political relationship among the countries, increasing capital activity, loosening the polarisation based on ideological differences, being well-known of different social cultures, belief and expectation, intensifying relations among the countries. Education in globalization is the process which provides learning permanently, knowing knowledge, being wise, producing information, living with knowledge. There is an important place for new information and communication technology in globalization. For this reason, teacher should be the person who uses information and communication technology and makes them useful. Schools should modify their education programmes in terms of globalization. In this sense, education system should create students who can think global at the school age. The aim should be to create youngsters who take responsibility at the global level and can assume attitude. Students exchange at universities should be widespread among countries which are in global process.

Kaynakça

  • Ceyhan, Y. ve Çağlayan, M. U. (1997). Bilgi Teknolojileri Türkiye İçin Nasıl Bir Gelecek Hazırlamakta. Ankara: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Çırnaz, F.N. (1997). Bilgi Toplumu Nedir? Gelişimi, Bugün Vardığı Nokta. Nasıl Bir Eğitim Sistemi. İzmir: Bilsa Bilgi Yayınevi, 213-218.
  • Doğan, E. (2002). Eğitimde Küreselleşme. Eğitim Araştırmaları. Ankara: Anı Yayıncılık, 6, 87- 98.
  • Doğan, İ. (2004). Toplum ve Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • DPT.(Devlet Planlama Teşkilatı). (2000). Küreselleşme Özel İhtisas Raporu. Ankara: DPT Yayın No:2544.
  • M.E.B. (1995). Milli Eğitim Temel Kanunu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB. (2006). 17. Milli Eğitim Şurası Ön Komisyon Çalışmaları (08-16 Haziran 2006). Ankara.
  • Öztürk, A. (1998). Küreselleşen Dünyada Yöneticilik. Adana: Adana Nobel Kitapevi.
  • Kızılçelik, S. (2003). Küreselleşme ve Sosyal Bilimler. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Tezcan, M. (2002). Küreselleşmenin Eğitim Boyutu. Eğitim Araştırmaları. Ankara: Anı Yayıncılık, 6, 56-60.
  • Yurdabakan, İ. (2002). Küreselleşme Konusundaki Yaklaşımlar ve Eğitim. Eğitim Araştırmaları. Ankara: Anı Yayıncılık, 6, 61-64.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Abidin Dağlı

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Dağlı, A. (2007). KÜRESELLEŞME KARŞISINDA TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(9), 1-13.