Bu çalışma, Atatürk Üniversitesi Ağrı Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü örgün ve ikili eğitim gören 1. sınıf öğrencilerinin Okul Deneyimi dersine başlamadan önce, derse yönelik bakış açılarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada öğrencilerin Okul Deneyimi dersine bakış açılarını belirlemek için araştırmacı tarafından geliştirilen 5’li Likert tipi bir anket uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde frekans ve yüzdelik değerlere göre değerlendirme yapılmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin öğretmenlik mesleğinin kendileri için önemli olduğunu, öğretmen olmayı istedikleri, bu dersin süresinin daha fazla olması gerektiğini, dersin öğretmenlik mesleğini tanıma da önemli olduğunu, Okul Deneyimi dersinin öğretmen olma istemlerini artıracakları yönünde görüşler belirtmişlerdir.
This study was carried out to determine the students’ initial perceptions, at the beginning of the class, about School Experience Lesson in the Department of Class Teacher Teaching of Ağrı Eğitim Faculty of Atatürk University. In this sdudy a questionnaire developed by researcher with 5 Likert type has been used to determine the students’initial perceptions about School Experience Lesson. Data were collected using a questionnaire developed for the study and administered at university. Frequencies, were calculated.According to the researches students knew the importance of the teachers‘ job, they wanted the lessons time to be increased and they thought that School Experience Lesson will increase their future educational experiences hope about being teacher.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 9 |