BibTex RIS Kaynak Göster

2006 ÖĞRENCİ SEÇME SINAVI (ÖSS) KİMYA SORULARININ KAPSAM ve DÜZEY YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2007, Sayı: 9, 84 - 92, 01.12.2007

Öz

Bu çalışmada ÖSS 2006 Kimya soruları kapsam ve düzey yönünden değerlendirilerek her bir soruyu çözmek için gereken kavram, ilke ve beceriler belirlenmeye çalışılmıştır. ÖSS 2006 Kimya soruları, Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği programlarının I. Sınıflarında okuyan toplam 193 öğrenciye uygulanarak her soru için madde güçlüğü belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlardan, katlı oranlar kanunu, kimyasal bağlar ve organik kimya ile ilgili soruların kavramlar arası ilişki, yorum ve üst düzeyde işlem yeteneği gerektirdiği anlaşılmaktadır. Bunun yanında, soruların ortaöğretim kimya programına kapsam ve düzey açısından uygun olduğu, bazı konulardan soru gelmemekle birlikte programdaki konulara göre genelde eşit bir dağılım gösterdiği ve soruların zorluk dereceleri ortaya konulmaktadır.

Kaynakça

  • Aiken, L. R (1971). Psychological testing and assessment. USA.
  • Ayas A., Çepni S., Johnson D., ve diğerleri, (1997). “Kimya Öğretimi”, YÖK/Dünya Bankası, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara
  • Ayoubi, Z., Boujaoude S. (2006), A Profile Of Pre-College Chemistry Teaching İn Beirut, Eurasia Journal Of Mathematics, Science And Technology Education, 2(3), 124-143.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme, ÖSYM Yayınları, Ankara.
  • Çepni, S., Ayvacı, H.Ş., Keleş,E., (2001). Okullarda Ve Lise Giriş Sınavlarında Sorulan Fen Bilgisi Sorularının Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırılması, Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Istanbul.
  • Çoban , A; Uludağ, N; Yılmaz, A. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education), 30 (2006) 102-109
  • Dalkılıç;İ , Dalkılıç; N, (2005). Kimya 10. sınıf Kitabı, Mega Yayınları, Ankara.
  • Diane M. Bunce, Dorothy L. Gabel, John V. Samuel (1991), Enhancing chemistry problem- solving achievement using problem categorization, Journal of Research in Science Teaching, 28(6), 505-521.
  • Doymuş, K., Canpolat, N., Pınarbaşı, T., Bayrakçeken, S., 1999-ÖSS Kimya Sorularının Düzey ve İçerik Yönünden Değerlendirilmesi, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, 2000 Ankara.
  • Dursun M.F ; Kızıldağ, G; (2005). Kimya 1 Kitabı, Millî Eğitim Yayınları, Ankara.
  • İşcan, M. ve Durmaz, H., (1996) “Kimya Eğitiminde Kimyasal Terim ve Kavramların Önemi”. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu.(sf.68), İstanbul.
  • Karamustafağlu, O, Karamustafaoğlu, S., Sevim, S ve Çepni, S. (2001). Lise Kimya Sorularının Bloom Taksonomisine Göre Analizi, Ulusal Kimya Kongresi, Boğaziçi Üniversitesi,İstanbul.
  • Kutlu; Ömer, (2003). Cumhuriyetin 80.Yılında: Ölçme ve Değerlendirme, Milli Eğitim Dergisi , Sayı 160.
  • Özçelik, D. A. (1998). Ölçme ve Değerlendirme, ÖSYM Yayınları, 3. Baskı, Ankara.
  • Özden, M., (2005), “Kimya Öğretiminde Okul ve Dershane Eğitiminin Karşılaştırılması”. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Bilimleri Kongresi, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • T.C. MEB Tebliğler Dergisi, (1992). Sayı 2455 ve 2470, Milli Eğitim Yayınları, Ankara.
  • Tekin H., (1991).Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, (sf. 237- 258),Yargı Yayınları, Ankara.
  • Turgut, F.M., Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları, (sf. 261-275), Yargıcı Matbaası, Ankara.
  • Varol; Ş, Gürocak; M, (2005). Kimya 3 Kitabı, Bilim ve Kültür Yayınları, Ankara.

The Evaluation of Chemistry Questions Asked in 2006 Student Selection and Placement Tests (ÖSS) in terms of Content and Level

Yıl 2007, Sayı: 9, 84 - 92, 01.12.2007

Öz

In this study, chemistry questions asked in 2006 university selection and placement tests (ÖSS) evaluated in terms of content and level. Besides this; skills, principles and concepts necessary for each question are tried to determine. For this aim, chemistry questions asked in ÖSS 2006 have been applied 193 elementary school and mathematics teacher training program students of Faculty of Education in Adıyaman University. The results showed that especially questions related to “Law of Multiple Proportions”, “Chemical Bonds” and “Organic Chemistry” require relationship between concepts, comments and highly cognitive skills.In addition, the chemistry questions asked in ÖSS 2006, have conformity with secondary education chemistry curriculum in terms of content and level. Questions have almost equal distribution according to the curriculum subjects in spite of some subjects from curriculum having no question in exam and the questions’ item difficulty were determined.

Kaynakça

  • Aiken, L. R (1971). Psychological testing and assessment. USA.
  • Ayas A., Çepni S., Johnson D., ve diğerleri, (1997). “Kimya Öğretimi”, YÖK/Dünya Bankası, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara
  • Ayoubi, Z., Boujaoude S. (2006), A Profile Of Pre-College Chemistry Teaching İn Beirut, Eurasia Journal Of Mathematics, Science And Technology Education, 2(3), 124-143.
  • Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme, ÖSYM Yayınları, Ankara.
  • Çepni, S., Ayvacı, H.Ş., Keleş,E., (2001). Okullarda Ve Lise Giriş Sınavlarında Sorulan Fen Bilgisi Sorularının Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırılması, Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Istanbul.
  • Çoban , A; Uludağ, N; Yılmaz, A. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education), 30 (2006) 102-109
  • Dalkılıç;İ , Dalkılıç; N, (2005). Kimya 10. sınıf Kitabı, Mega Yayınları, Ankara.
  • Diane M. Bunce, Dorothy L. Gabel, John V. Samuel (1991), Enhancing chemistry problem- solving achievement using problem categorization, Journal of Research in Science Teaching, 28(6), 505-521.
  • Doymuş, K., Canpolat, N., Pınarbaşı, T., Bayrakçeken, S., 1999-ÖSS Kimya Sorularının Düzey ve İçerik Yönünden Değerlendirilmesi, IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, 2000 Ankara.
  • Dursun M.F ; Kızıldağ, G; (2005). Kimya 1 Kitabı, Millî Eğitim Yayınları, Ankara.
  • İşcan, M. ve Durmaz, H., (1996) “Kimya Eğitiminde Kimyasal Terim ve Kavramların Önemi”. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu.(sf.68), İstanbul.
  • Karamustafağlu, O, Karamustafaoğlu, S., Sevim, S ve Çepni, S. (2001). Lise Kimya Sorularının Bloom Taksonomisine Göre Analizi, Ulusal Kimya Kongresi, Boğaziçi Üniversitesi,İstanbul.
  • Kutlu; Ömer, (2003). Cumhuriyetin 80.Yılında: Ölçme ve Değerlendirme, Milli Eğitim Dergisi , Sayı 160.
  • Özçelik, D. A. (1998). Ölçme ve Değerlendirme, ÖSYM Yayınları, 3. Baskı, Ankara.
  • Özden, M., (2005), “Kimya Öğretiminde Okul ve Dershane Eğitiminin Karşılaştırılması”. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Bilimleri Kongresi, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • T.C. MEB Tebliğler Dergisi, (1992). Sayı 2455 ve 2470, Milli Eğitim Yayınları, Ankara.
  • Tekin H., (1991).Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, (sf. 237- 258),Yargı Yayınları, Ankara.
  • Turgut, F.M., Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları, (sf. 261-275), Yargıcı Matbaası, Ankara.
  • Varol; Ş, Gürocak; M, (2005). Kimya 3 Kitabı, Bilim ve Kültür Yayınları, Ankara.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mustafa Özden Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Özden, M. (2007). 2006 ÖĞRENCİ SEÇME SINAVI (ÖSS) KİMYA SORULARININ KAPSAM ve DÜZEY YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(9), 84-92.