Ülkemizdeki Fizik, Kimya, Biyoloji kitapları 1-16 Mart 1997 tarihleri arasında 1. Bilim Şenliği kapsamında yaklaşık 28 ülkenin (Arjantin, Avusturya, Bahreyn, Brezilya, Endonezya, Finlandiya, Güney Afrika, Hırvatistan, Irak İran, İngiltere İrlanda, İsveç, Japonya, Kanada, Katar, Kazakistan, Kuveyt, Libya, Litvanya, Macaristan, Nijerya, Polonya, Sırbistan, Singapur, Suriye, Şili, Tunus, Türkmenistan, Venezuela, Yunanistan) fen kitapları ile görsel ve kapsam yönünden ve yöntem yönünden karşılaştırılmıştır. Bu çalışmada Fizik, Kimya, Biyoloji ve İlköğretim Fen Bilgisi ders kitapları sadece görsel yönden ele alınıp incelenmiş ve elde edilen bulgular yukarıda adı geçen bilim şenliği verileri ile karşılaştırılmıştır. Fen kitapları görsel yönden incelenirken şu değerlendirme kriterleri dikkate alınmıştır; -Dil (Yazım dili), -Kitap hacmi (Sayfa sayısı), -Basım şekli, -Basım kalitesi, -Şekil ve resim sayısı, Elde edilen sonuçlar grafik ve tablo ile gösterilmiştir.
The 1st Science Festival, during March 1-16 1997, Physics, Biology and Chemistry textbooks Turkey were compared to books from 28 countries in terms of their visual quality, contents and methods; and some findings have been obtained .Throughout this study, elementary school textbooks for Physics, Biology , Chemistry (9,10,11th grades) and primary school for Science textbooks (4,5,6,7,8th grades) will is examined only in term of visual design and findings are compared to results that are obtained from 1st Science Festival. The criteria used in the visual examination of science books are; written language, Volume, Type of point, and the rates of figures and pictures. Finding will be demonstrated through graphics and tables.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 8 |