BibTex RIS Kaynak Göster

Diyarbakır’da Değişik Branşlardaki Fen-Edebiyat ve Eğitim Fakültesi Mezunu Biyoloji Öğretmenleri İle Biyoloji Öğrencilerinin Zeka Alanlarının İncelenmesi

Yıl 2006, Sayı: 7, 31 - 46, 01.12.2006

Öz

Bu çalışmanın amacı biyoloji programı mezunu öğretmenlerin ve biyoloji programlarına devam eden öğrencilerin Çoklu Zekâ Kuramı açısından zekâ alanlarını belirlemektir. Bu çalışmaya Fen-Edb ve Eğitim Fakültesi biyoloji öğrencileri ile beraber Fen–Edb Fakültesi ve Eğitim Fakültesi Biyoloji programından mezun olmuş ve okullarda Biyoloji, Fen Bilgisi ve sınıf öğretmenliği yapan öğretmenler katılmıştır. Araştırmaya toplam 252 öğrenci ve 55 öğretmen katılmıştır. İngilizce’den Türkçe’ye uyarlaması yapılmış olan “Çoklu Zekâ Envanteri” nin güvenirliği test yarılama yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, durumlarına göre öğretmen ve öğrencilerin sosyal, mantıksal, sözel, görsel, bedensel ve müzikal Zekâlarına ilişkin ortalama puanları arasında 0.05 düzeyinde anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir

Kaynakça

  • Altan, M.Z.: “Çoklu Zekâ Kuramı”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Cilt. 5, Sayı. 17, s..105-117, 1999.
  • Bacanlı, H.: Gelişim ve Öğrenme, Ankara, Nobel yayınları. 1999.Ankara
  • Campbell, L.,: Teaching & Learning Through Multiple Intelligences. Needham Heights, A Simon & Schuster Company, 1996. Massachusetts
  • Checkly, K.: “The First seven”, Educational Leadership, p, 8-13,1997.
  • Demirel, Ö. ve diğerleri, İlköğretimde Çoklu Zekâ Kuramının Uygulanması, VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Cilt, 1.s, 531-546, 1998, Konya.
  • Demirel, Ö.: Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, PegemA Yayıncılık. 1999, Ankara
  • Kaptan, F.: Fen Bilgisi Öğretimi, İstanbul, M.E.B. Yayınları. 1999.
  • Kaptan F, Korkmaz H. (2000). Çoklu Zeka Kuramı Tabanlı Fen Öğretiminin Öğrencilerinin Fen Başarısına ve Fen Tutumlarına Etkisi.”
  • Korkmaz, H. (2001). “Çoklu Zeka Kuramı Tabanlı Etkin Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Fen Başarısına ve Tutumlarına Etkisi” Eğitim ve Bilim Dergisi, Nisan 2001.
  • Harputlugil M.: Bir çoklu Zeka Kuramı Uygulaması. İlköğretim –Online, 3(2),42-47. http//ilkogretim-online.org.tr. 2004
  • Mettetal, Gwendolyn and others.: Attitudes Toward a Multiple Intelligence Curriculum, The Journal of Educational Research, Vol. 91, No. 2, p. 115-122, 1997.
  • Meyer, M.: The Greening of Learning: Using the Eighth Intelligence, Educational Leadeship, p. 32- 34, 1997.
  • Oral, B.: Branşlarına Göre Üniversite Öğrencilerinin Zekâ Alanlarının İncelenmesi, Eğitim ve Bilim/Education and Science, Cilt/Vol.26, Sayı/No.122, Ekim,s. 19-31, 2001.
  • Özdemir, P. (2002). The Effects of Instructional Strategies Based on the Principles of Multiple Intelligence Theory on Understanding of Science Concepts in “Diversity of Living Things” Master Thesis. Middle East Technical University. September 2002.
  • Özden, Y.: Öğrenme ve Öğretme. Pegem A Yayıncılık 1999, Ankara
  • Saban, A.: Öğrenme ve Öğretme Süreci-Yeni Teori ve Yaklaşımlar, Nobel Yayın Dağıtım. 2000, Ankara.
  • Silver, H. And others.: “Integrating Learning Styles and Multiple Intelligences”, Educational Leadership, p. 22-27, 1997.
  • Ülgen, G.: Eğitim Psikolojisi-Birey ve Öğrenme. Bilim Yayınları. 1995, Ankara.

Investigation of Intelligence Fields of Biology Teachers Graduated from Faculty of Science and Arts and Education Faculty Appointed in Diyarbakir at Different Branches and Biology Program Students

Yıl 2006, Sayı: 7, 31 - 46, 01.12.2006

Öz

The aim of this study is to determine intelligence categories of the students attending to biology programme and the teachers graduated from biology programme in terms of multiple intelligence theory. Students attending to faculty of science and arts, biology programme students of education faculty accompanied by the students from faculty of science and arts and graduated students from biology programme of education faculty and faculty of science and arts and the teachers employeed as biology, science, class teacher contributed to this study. 252 students and 55 teachers particapated in this survey. The reliability of “multiple intelligence inventory” was adapted to Turkish from English has measured by dividing the test method. The results of the study showed significant differences in students and teachers average ratings of social, logical, linguistic, visual, physical and musical intelligence at 0.05 level

Kaynakça

  • Altan, M.Z.: “Çoklu Zekâ Kuramı”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Cilt. 5, Sayı. 17, s..105-117, 1999.
  • Bacanlı, H.: Gelişim ve Öğrenme, Ankara, Nobel yayınları. 1999.Ankara
  • Campbell, L.,: Teaching & Learning Through Multiple Intelligences. Needham Heights, A Simon & Schuster Company, 1996. Massachusetts
  • Checkly, K.: “The First seven”, Educational Leadership, p, 8-13,1997.
  • Demirel, Ö. ve diğerleri, İlköğretimde Çoklu Zekâ Kuramının Uygulanması, VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Cilt, 1.s, 531-546, 1998, Konya.
  • Demirel, Ö.: Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı, PegemA Yayıncılık. 1999, Ankara
  • Kaptan, F.: Fen Bilgisi Öğretimi, İstanbul, M.E.B. Yayınları. 1999.
  • Kaptan F, Korkmaz H. (2000). Çoklu Zeka Kuramı Tabanlı Fen Öğretiminin Öğrencilerinin Fen Başarısına ve Fen Tutumlarına Etkisi.”
  • Korkmaz, H. (2001). “Çoklu Zeka Kuramı Tabanlı Etkin Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Fen Başarısına ve Tutumlarına Etkisi” Eğitim ve Bilim Dergisi, Nisan 2001.
  • Harputlugil M.: Bir çoklu Zeka Kuramı Uygulaması. İlköğretim –Online, 3(2),42-47. http//ilkogretim-online.org.tr. 2004
  • Mettetal, Gwendolyn and others.: Attitudes Toward a Multiple Intelligence Curriculum, The Journal of Educational Research, Vol. 91, No. 2, p. 115-122, 1997.
  • Meyer, M.: The Greening of Learning: Using the Eighth Intelligence, Educational Leadeship, p. 32- 34, 1997.
  • Oral, B.: Branşlarına Göre Üniversite Öğrencilerinin Zekâ Alanlarının İncelenmesi, Eğitim ve Bilim/Education and Science, Cilt/Vol.26, Sayı/No.122, Ekim,s. 19-31, 2001.
  • Özdemir, P. (2002). The Effects of Instructional Strategies Based on the Principles of Multiple Intelligence Theory on Understanding of Science Concepts in “Diversity of Living Things” Master Thesis. Middle East Technical University. September 2002.
  • Özden, Y.: Öğrenme ve Öğretme. Pegem A Yayıncılık 1999, Ankara
  • Saban, A.: Öğrenme ve Öğretme Süreci-Yeni Teori ve Yaklaşımlar, Nobel Yayın Dağıtım. 2000, Ankara.
  • Silver, H. And others.: “Integrating Learning Styles and Multiple Intelligences”, Educational Leadership, p. 22-27, 1997.
  • Ülgen, G.: Eğitim Psikolojisi-Birey ve Öğrenme. Bilim Yayınları. 1995, Ankara.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Behçet Oral Bu kişi benim

Sait Yücel Bu kişi benim

H.hakan İnce Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Oral, B., Yücel, S., & İnce, H. (2006). Diyarbakır’da Değişik Branşlardaki Fen-Edebiyat ve Eğitim Fakültesi Mezunu Biyoloji Öğretmenleri İle Biyoloji Öğrencilerinin Zeka Alanlarının İncelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(7), 31-46.