Bu çalışmanın amacı biyoloji programı mezunu öğretmenlerin ve biyoloji programlarına devam eden öğrencilerin Çoklu Zekâ Kuramı açısından zekâ alanlarını belirlemektir. Bu çalışmaya Fen-Edb ve Eğitim Fakültesi biyoloji öğrencileri ile beraber Fen–Edb Fakültesi ve Eğitim Fakültesi Biyoloji programından mezun olmuş ve okullarda Biyoloji, Fen Bilgisi ve sınıf öğretmenliği yapan öğretmenler katılmıştır. Araştırmaya toplam 252 öğrenci ve 55 öğretmen katılmıştır. İngilizce’den Türkçe’ye uyarlaması yapılmış olan “Çoklu Zekâ Envanteri” nin güvenirliği test yarılama yöntemi ile yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, durumlarına göre öğretmen ve öğrencilerin sosyal, mantıksal, sözel, görsel, bedensel ve müzikal Zekâlarına ilişkin ortalama puanları arasında 0.05 düzeyinde anlamlı fark olduğu tespit edilmiştir
The aim of this study is to determine intelligence categories of the students attending to biology programme and the teachers graduated from biology programme in terms of multiple intelligence theory. Students attending to faculty of science and arts, biology programme students of education faculty accompanied by the students from faculty of science and arts and graduated students from biology programme of education faculty and faculty of science and arts and the teachers employeed as biology, science, class teacher contributed to this study. 252 students and 55 teachers particapated in this survey. The reliability of “multiple intelligence inventory” was adapted to Turkish from English has measured by dividing the test method. The results of the study showed significant differences in students and teachers average ratings of social, logical, linguistic, visual, physical and musical intelligence at 0.05 level
Multiple intelligence theory multiple intelligence inventor biology education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 7 |