Bu çalışmada İnsan Anatomisi dersini alan Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Biyoloji, Okul Öncesi ve Fen Bilgisi öğrencilerinin dersin eğitimi ile ilgili geri bildirimleri, eğitim fakültesinde verilen İnsan Anatomisi eğitiminin daha verimli olması ve geliştirilmesi açısından olanaklar sağlaması amaçlanmıştır. Öğrencilerinin İnsan Anatomisi eğitimi ile ilgili görüşleri alınmış ve eğitim fakültesinde verilen İnsan Anatomisi eğitiminin gelecekte olası iyileştirmeleri değerlendirilmeye çalışılmıştır. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinden 150 öğrenciye İnsan Anatomisi eğitimi ile ilgili çoktan seçmeli 24 soru bulunan bir anket formu dağıtılmış ve bu formları kendi istekleri ile cevaplamaları istenmiştir. Anket çalışmamıza katılan öğrencilerin sadece % 9.8’i İnsan Anatomisi dersine devam etmediklerini ifade etmişlerdir. Öğrencilerin % 72.3’ü dersin öğrenimi konusunda güçlük çektiklerini, % 91.2’si görsel eğitime daha fazla önem verilmesini söylemiştir. Çalışmamıza katılan öğrencilerin % 65.3’ü İnsan Anatomisi dersinde edindikleri bilgilerin kendilerinde merak uyandırdığını söylemesine rağmen % 42.6’sı dersi gerekli görmemekte, % 45.8’i zaman kaybı olarak değerlendirmekte, % 34.5’i ise İnsan anatomisi dersini seçmeli ders olsa seçebileceklerini belirtmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 36 |