BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri

Yıl 2013, Cilt: 27 Sayı: 2, 83 - 92, 01.08.2013

Öz

Türkiye'de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri

Yıl 2013, Cilt: 27 Sayı: 2, 83 - 92, 01.08.2013

Öz

Tavuk eti üretimi ve tüketimi hem dünya genelinde hem de ülkemizde son yıllarda hızlı bir artış göstermiştir. Tavuk eti tüketim alışkanlıkları ve marka tercihlerinin incelendiği bu çalışmada Türkiye genelinde toplam 975 hane halkı anketi değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre Türkiye’de kişi başına yıllık tavuk eti tüketim miktarı 17,24 kg’dır. Tüketim miktarı bölgelere, gelir düzeyine, medeni duruma, tüketicilerin kırsal ya da kentsel alanda yaşamalarına ve yaşam şekillerine göre farklılık göstermektedir. Türkiye’de en yüksek kişi başına tavuk eti tüketiminin Ege Bölgesinde, en düşük tüketimin ise Doğu Anadolu Bölgesinde olduğu belirlenmiştir. Hanelerin bütün ve parça tavuk tüketimleri ayrı ayrı incelenmiş olup, her ikisinde de birbirine yakın sonuçlar elde edilmiştir. Hanelerin tavuk eti tüketiminde markaya önem verdikleri ve marka tercihinde en önemli faktörün güven olduğu tespit edilmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sertaç Dokuzlu Bu kişi benim

Oktay Barış Bu kişi benim

Canan Hecer Bu kişi benim

Metin Güldaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 27 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dokuzlu, S., Barış, O., Hecer, C., Güldaş, M. (2013). Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 27(2), 83-92.
AMA Dokuzlu S, Barış O, Hecer C, Güldaş M. Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri. Uludag Üniv. Ziraat Fak. Derg. Ağustos 2013;27(2):83-92.
Chicago Dokuzlu, Sertaç, Oktay Barış, Canan Hecer, ve Metin Güldaş. “Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları Ve Marka Tercihleri”. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 27, sy. 2 (Ağustos 2013): 83-92.
EndNote Dokuzlu S, Barış O, Hecer C, Güldaş M (01 Ağustos 2013) Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 27 2 83–92.
IEEE S. Dokuzlu, O. Barış, C. Hecer, ve M. Güldaş, “Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri”, Uludag Üniv. Ziraat Fak. Derg., c. 27, sy. 2, ss. 83–92, 2013.
ISNAD Dokuzlu, Sertaç vd. “Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları Ve Marka Tercihleri”. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 27/2 (Ağustos 2013), 83-92.
JAMA Dokuzlu S, Barış O, Hecer C, Güldaş M. Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri. Uludag Üniv. Ziraat Fak. Derg. 2013;27:83–92.
MLA Dokuzlu, Sertaç vd. “Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları Ve Marka Tercihleri”. Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, c. 27, sy. 2, 2013, ss. 83-92.
Vancouver Dokuzlu S, Barış O, Hecer C, Güldaş M. Türkiye’de Tavuk Eti Tüketim Alışkanlıkları ve Marka Tercihleri. Uludag Üniv. Ziraat Fak. Derg. 2013;27(2):83-92.