BibTex RIS Kaynak Göster

interactive applications in pediatric surgical student education: jirst impressions

Yıl 2011, Cilt: 42 Sayı: 2, 77 - 80, 01.03.2011

Öz

Objective and Aim: In this study, we aim to evaluate our preliminary results with practical nteractive applications in pediatric surgical student education and share our first impressions. Material and Methods : The interactive educational activities integrated in student education were: 1. Audio-visual presentations (computer based), 2. Practical procedures in manikins and 3. Theater presentations. In our unit, between the years 2007- 2009 we requestedfrom 5th year student groups o prepare a computer basedpresentation, pelform practical procedures in manikins and prepare a heatre presentation from main pediatric surgical and pediatric urological topics concerning nteractive education. We asked the students to play the role ofmother, father, relative, neighbor, general practitioner, pediatric surgeon, and anesthetist in a theatre presentation. The main opics were chosenfrom the most common pediatric surgical and pediatric urological daily practice such as inguinal hernia, circumcision, undescended estes, blunt abdominal trauma and acute appendicitis. After the theatre presentation, the students and the responsible teaching stafftogether discussed the medical content of selected topics, he approach to patients, consultations and communications errors. Conclusion: Although this type of interactive application was used in a limited number of students, their feedbacks were very positive and we assume that they will be very useful in their uture daily medical practice and recalling the opics.

Kaynakça

  • 1. Terzi C. Toplum Sağlığına Bir Köprü
  • Tıp Eğitimi
  • İletişim yayınları. 2001; 68-73 2. Maheux B, Delorme P, BelandF, et al: Humanism in medical education: A study of educational needs perceived by trainees of three Canadian schools
  • Acad Med 1990; 65: 41-5 3. Ates O, Aktug T, Hakguder G, Olguner M, Akgur FM The Role of Simulated Models in Pediatric Surgery to Acquir Diagnostic Skills of Inguino- Scrotal Disorders. J Pediatr Surg 2003; 38(11): 1616-1620. Ateş O, Hakgüder G, Olguner M, Akgür FM Çocuk Cerrahisi egitiminde özgün maketler ile mesleksel beceri kazandırılması. Pediatrik Cerrahi Dergisi 2002; 16: 5-11 4. Yaffe MJ. The Medi-drama as an Instrument to Teach Doctor-Patient Relationships. Med Teacher 1989; ll: No. 3/4 5. Benhassat J, Baumal R. A step wise role playing approach for teaching patient counseling skills to medical students. Patient education and counseling 2002; 46: 147-52 6. Shapiro J, Hun L. All the world's a stage: the use oftheatrical peiformance in medical education
  • Med Educ 2003; 37:922-7 7. Poenaru D, Woo M Undergraduate Pediatric Surgery Objectives: Goal and Reality. J Pediatr Surg 1998; 33(6): 852-5 8. Dutta S, Wales PW, Fecteau A. The Two- Week Pediatric Surgery Rotation: Is it Time Wasted? J PediatrSurg 2004; 39 (5): 717-20

Çocuk Cerrahisi Öğrenci Eğitiminde interaktif Uygulamalar: İlk Gözlemler

Yıl 2011, Cilt: 42 Sayı: 2, 77 - 80, 01.03.2011

Öz

Giriş ve Amaç: Bu çalışmada bir çocuk cerrahisi kliniğinde öğrenci pratiklerindeki interaktiuygulamalarla ilgili olarak bir ön değerlendirme ve ilk gözlemlerin paylaşılması amaçlanmıştır. Yöntem ve uygulama: interaktifeğitim kapsamında bölümümüzde öğrenci eğitiminde yapılan uygulamalar: 1. Görsel sunum hazırlama ve sunma (Bilgisayar ortamında), 2. Manken üzerinde pratik uygulamalar, 3. Tiyatro sunum/arı. Yöntem ve Uygulama: 2007-2009 yılları arasında kliniğimizde pratik yapan 5. Sınıf öğrencilerine, yarı dönem ödevi olarak bir bilgisayar ortamında sunum hazırlanmaları ve sunmaları istenmiş, pratikler esnasında manken üzerinde çalışılmış ve tiyaro sunumunda öğrencilere anne, baba, yakın akraba veya komşu, pratisyen doktor, çocuk cerrahı ve anestezist rolleri verilerek ve kenditerin verilen konu başlıkları ile ilgili bir tiyatro sunumu yapmaları istenmiştir. Konu başlıkları çocuk cerrahisi ve çocuk uro/ojisi pratiğinde sık karşılaşılan inguinal herni, sünnet, inmemiş testis, künt batın travması ve akut apandisitdir. Tiyatro sunumu sonrası öğretim üyesi ve öğrenciler gerek konu ile ilgili kullanılan medikal bilgilerin doğruluğu, hastaya yaklaşım, konsu/tasyon uygulamaları ve iletişim hataları konusunda birlikte değerlendirme yapmışlardır. Sonuç: Sınırlı bir öğrenci gruba uygulanmış olmasına karşın öğrenci geri bildirimleri yapılan interaktif pratik uygulamaların ileriye dönük olarak bakıldığında konuların hatırlanmasında daha yararlı olacağını düşündürmektedir.

Kaynakça

  • 1. Terzi C. Toplum Sağlığına Bir Köprü
  • Tıp Eğitimi
  • İletişim yayınları. 2001; 68-73 2. Maheux B, Delorme P, BelandF, et al: Humanism in medical education: A study of educational needs perceived by trainees of three Canadian schools
  • Acad Med 1990; 65: 41-5 3. Ates O, Aktug T, Hakguder G, Olguner M, Akgur FM The Role of Simulated Models in Pediatric Surgery to Acquir Diagnostic Skills of Inguino- Scrotal Disorders. J Pediatr Surg 2003; 38(11): 1616-1620. Ateş O, Hakgüder G, Olguner M, Akgür FM Çocuk Cerrahisi egitiminde özgün maketler ile mesleksel beceri kazandırılması. Pediatrik Cerrahi Dergisi 2002; 16: 5-11 4. Yaffe MJ. The Medi-drama as an Instrument to Teach Doctor-Patient Relationships. Med Teacher 1989; ll: No. 3/4 5. Benhassat J, Baumal R. A step wise role playing approach for teaching patient counseling skills to medical students. Patient education and counseling 2002; 46: 147-52 6. Shapiro J, Hun L. All the world's a stage: the use oftheatrical peiformance in medical education
  • Med Educ 2003; 37:922-7 7. Poenaru D, Woo M Undergraduate Pediatric Surgery Objectives: Goal and Reality. J Pediatr Surg 1998; 33(6): 852-5 8. Dutta S, Wales PW, Fecteau A. The Two- Week Pediatric Surgery Rotation: Is it Time Wasted? J PediatrSurg 2004; 39 (5): 717-20
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinan Celayir Bu kişi benim

Topuzlu Gonca Tekant Bu kişi benim

Mehmet Eliçevik Bu kişi benim

Cenk Büyükünal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 42 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Celayir, S., Tekant, T. G., Eliçevik, M., Büyükünal, C. (2011). Çocuk Cerrahisi Öğrenci Eğitiminde interaktif Uygulamalar: İlk Gözlemler. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 42(2), 77-80. https://doi.org/10.16948/zktb.59336
AMA Celayir S, Tekant TG, Eliçevik M, Büyükünal C. Çocuk Cerrahisi Öğrenci Eğitiminde interaktif Uygulamalar: İlk Gözlemler. Zeynep Kamil Tıp Bülteni. Mart 2011;42(2):77-80. doi:10.16948/zktb.59336
Chicago Celayir, Sinan, Topuzlu Gonca Tekant, Mehmet Eliçevik, ve Cenk Büyükünal. “Çocuk Cerrahisi Öğrenci Eğitiminde Interaktif Uygulamalar: İlk Gözlemler”. Zeynep Kamil Tıp Bülteni 42, sy. 2 (Mart 2011): 77-80. https://doi.org/10.16948/zktb.59336.
EndNote Celayir S, Tekant TG, Eliçevik M, Büyükünal C (01 Mart 2011) Çocuk Cerrahisi Öğrenci Eğitiminde interaktif Uygulamalar: İlk Gözlemler. Zeynep Kamil Tıp Bülteni 42 2 77–80.
IEEE S. Celayir, T. G. Tekant, M. Eliçevik, ve C. Büyükünal, “Çocuk Cerrahisi Öğrenci Eğitiminde interaktif Uygulamalar: İlk Gözlemler”, Zeynep Kamil Tıp Bülteni, c. 42, sy. 2, ss. 77–80, 2011, doi: 10.16948/zktb.59336.
ISNAD Celayir, Sinan vd. “Çocuk Cerrahisi Öğrenci Eğitiminde Interaktif Uygulamalar: İlk Gözlemler”. Zeynep Kamil Tıp Bülteni 42/2 (Mart 2011), 77-80. https://doi.org/10.16948/zktb.59336.
JAMA Celayir S, Tekant TG, Eliçevik M, Büyükünal C. Çocuk Cerrahisi Öğrenci Eğitiminde interaktif Uygulamalar: İlk Gözlemler. Zeynep Kamil Tıp Bülteni. 2011;42:77–80.
MLA Celayir, Sinan vd. “Çocuk Cerrahisi Öğrenci Eğitiminde Interaktif Uygulamalar: İlk Gözlemler”. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, c. 42, sy. 2, 2011, ss. 77-80, doi:10.16948/zktb.59336.
Vancouver Celayir S, Tekant TG, Eliçevik M, Büyükünal C. Çocuk Cerrahisi Öğrenci Eğitiminde interaktif Uygulamalar: İlk Gözlemler. Zeynep Kamil Tıp Bülteni. 2011;42(2):77-80.