Türkiye’de 5 milyona yakın ortağı bulunan tarımsal kooperatifler çeşitli alanlarda faaliyet göstermesine rağmen, hala batı ülkelerinde olduğu kadar etkili değildir. Bu araştırmanın amacı, Burdur ilinde süt sığırı yetiştiriciliği yapan işletmelerin ürettikleri sütün pazarlamasında kooperatiflerin rolünü ve kırsal alanda kalkınmanın sağlanmasında örgütlü olmanın önemin ortaya koymaktır. Bu kapsamda, Burdur ili merkez ilçesine bağlı 10 köyde, süt sığırı yetiştiren 89 kadına ziraat odası, tarımsal kalkınma kooperatifi, sulama kooperatifi, damızlık sığır yetiştiricileri birliği gibi bir teşebbüse üye olup olmadığı sorulmuş, %28.1’i üye olduğunu belirtirken, %71.9’u ise üye olmadığını ifade etmiştir. Ancak işletmelerin %83.2’sinin ürettikleri sütü, köylerinde bulunan köy kalkınma ve sulama kooperatiflerine pazarladığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 361 |