Sanat ve Edebiyat
BibTex RIS Kaynak Göster

Seramik Sanatında Sergileme Sorunları

Yıl 2019, Sayı: 21, 43 - 51, 28.01.2019
https://doi.org/10.17484/yedi.477662

Öz

Özet

Seramik malzeme hem geçmişinden
taşıdığı geleneği hem de teknik imkanlarının çeşitliliği sebepleriyle
sanatçıların birbirinden çok farklı sanatsal ifade biçimleri geliştirmesine
imkan sağlamaktadır. Ancak seramik sanatı, malzemenin yapısı ve tarihinde
barındırdığı tüm avantajlarına karşılık günümüzde sergileme konusunda tam da bu
özellikleri sebebiyle çeşitli sorunlar ve engellerle karşılaşmaktadır.

Üretildiği dönemdeki işlevinden
ayrı olarak günümüzde çoğu seramik, vitrin ve kaidelerle sergilenmektedir. Bu
sergileme, günümüz müzelerinin gerek koruma gerekse de bilgilendirme amaçlı
tasarlanması sebebiyle seçilmiştir. Sanatçılar bu sergileme yöntemlerini ve
malzemelerini benimseyerek sergilerinin mekanla olan ilişkisini bütünlükten
uzak ve kopuk olmasına yol açabilmektedirler.







Mekan ilişkisi ve yardımcı
malzemelerin kullanımıyla ilgili sorunlar sanatçının sergileme sırasında
yaptığı seçimlerle aşılabilir. Sergileme sırasında kullanılan yardımcı
malzemelerin çalışmanın bir parçası olduğunun kabulüyle birlikte, çalışmanın
mekan ve nesneyle bütünlüğünü oluşturan ve anlamıyla örtüşen şekilde
tasarlanması anlatım birliğinin korunmasını sağlayacaktır. Aynı zamanda mekanla
beraber düşünülen, sergi mekanının hem anlamı hem fiziksel yapısı hem de teknik
koşulları değerlendirilen bir çalışma yapılmasıyla sergileme sırasında
özgünlüğün kaybedilmesinin önüne geçilecektir. 

Kaynakça

  • Artun, A. (2014). Müze ve Modernlik: Tarih Sahneleri- Sanat Müzeleri 1, İstanbul: İletişim Yayınları
  • Atakan, N. (2008). Sanatta Alternatif Arayışlar, İstanbul: Karakalem Kitabevi Yayınları
  • Buren, D. (1966). Function of the Museum, in Thomas Hertz (Ed.) Theories of Contemporary Art, (s. 189), New Jersey: Prentice-Hall
  • Kandinsky, W. (2001). Sanatta Ruhsallık Üzerine, çev: Gülin Ekinci, İstanbul: Altıkırkbeş Yayın
  • Rollo, M. (2008). Yaratma Cesareti, çev. Alper Oysal, İstanbul: Metis Yayınları
  • O’Doherty, B. (2010). Beyaz Küpün İçinde: Galeri Mekanının İdeolojisi, çev. Ahu Antmen, İstanbul: *Sel Yayıncılık
  • Yürekli F. ve Yürekli H. (2004). Mimarlik: Bir Entelektüel Enerji Alanı, İstanbul: Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları
  • Resim 1. Anadolu Medeniyetleri Müzesi (Ankara) ve Victoria&Albert Müzesi (Londra),http://www.turkiyedegez.com/49-anadolu_medeniyetleri_muzesi-hakkinda-bilgi.html, http://www.vam.ac.uk/content/articles/t/the-ceramics-galleries-old-and-new/, Erişim tarihi 10.10.2018
  • Resim 2. Alexander Calder sergisinden görünüm, 2016, Pace Hong Kong Galerisi, http://www.hk-aga.org/event/alexander-calder/, Erişim tarihi: 22.10.2018
  • Resim3. Edmund de Waal, London Letters, 2017, Cenovahttp://www.edmunddewaal.com/making/lettres-de-londres#19, Erişim tarihi 15.10.2018
  • Resim 4. Clare Twomey, Time Present Time Past, 2016, William Morris Galerisi, Londrahttp://www.claretwomey.com/projects_-_time_present_and_time_past.html, Erişim tarihi 15.10.2018
  • Resim 5. Merit Tinglef ve Martin Bodilsen Kahldahl, X-Scapes, 2014, Copenhagen Ceramics Galerisi, Kopenhag http://www.copenhagenceramics.com/, Erişim tarihi 15.10.2018
  • Resim 6. Mikael Jackson ve Sophus Ejler Jepsen, For miles…&tanton, 2014, Copenhagen Ceramics Galerisi, Kopenhaghttp://www.copenhagenceramics.com/, Erişim tarihi 15.10.2018
  • Resim 7. Pernille Pontoppidan Pedersen ve Chritina Schou Christensen, Software&Glorified Ingratitude, 2013, Copenhagen Ceramics Galerisi, Kopenhag http://www.copenhagenceramics.com/, Erişim tarihi 15.10.2018
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleler
Yazarlar

Ayşe Kurşuncu

Yayımlanma Tarihi 28 Ocak 2019
Gönderilme Tarihi 2 Kasım 2018
Kabul Tarihi 13 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Kurşuncu, A. (2019). Seramik Sanatında Sergileme Sorunları. Yedi(21), 43-51. https://doi.org/10.17484/yedi.477662

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.