Üçüncü nesil uzaktan eğitim kapsamında kitlesel açık erişim çevrimiçi dersler (massive open online courses, MOOC'lar) sayesinde yüksek öğrenimde herkes istediği yerden ücretsiz eğitim alabilmektedir. Son yıllarda, eğitimde MOOC'ların yeri üzerine birçok çalışma yapılmıştır, ancak öğrencilerin kazanımları üzerine olan çalışmalar sınırlıdır. Bu çalışmada, açık erişim çevrimiçi derslerin tasarlanmasına yönelik birtakım önerileri belirlemek amacıyla, öğrencilerin MOOC'lardaki kazanımlarına ilişkin literatürü gözden geçirildi. İnceleme, bilimsel literatür veritabanlarının sistematik olarak araştırılmasının ardından, 3P (presage [öngörü], process [süreç] ve product [ürün]) öğretim ve öğrenim modelinin temel bileşenlerine yönelik eleştirel bir analizle gerçekleştirildi (Biggs, 2003). 56 yayının bulguları sentezlenerek, öğrencilerin katılımını ve akademik başarıyı geliştirmek ve terk etme oranlarını düşürmek amacıyla 13 ders tasarımı önerisi geliştirildi. Gerek ileriki araştırmalarda incelenmek üzere gerek ise de MOOC'ların mevcut içeriğini geliştirerek ve zenginleştirerek öğrenim kazanımlarını en iyi hale getirmek için bazı uygulama önerileri sunuldu.
Massive open online courses (MOOCs) as a third generation distance education enable anyone anywhere to study for free in higher education. In recent years, various studies have been conducted on the position of MOOCs in education, but studies on students' learning outcomes are limited. In this study, literature concerning students' learning outcomes in MOOCs was explored with the aim of identifying a set of suggestions to design open online courses. The review was accomplished through a systematic search within scientific literature databases followed by a critical analysis with the main components of 3P (presage-process-product) model of teaching and learning (Biggs, 2003). Findings of the 56 publications were synthesized which resulted in the formulation of 13 course design suggestions in order to enhance students' engagement, academic achievement and lower attrition rate attrition. Some implications are proposed for further research and for providers to improve and enrich the current context of MOOCs to optimize students' learning outcomes.
3P model achievement assessment engagement learning outcomes.
Diğer ID | JA23AU68VK |
---|---|
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Yayıncı
Vedat Dalokay Caddesi No: 112 Çankaya 06670 ANKARA
(+90) (212) 513 48 24
tuba-her@tuba.gov.tr
Yükseköğretim Dergisi / TÜBA Higher Education Research/Review (TÜBA-HER), dergide yayımlanan makalelerde ifade edilen görüşleri resmî olarak benimsememekte ve derginin basılı ya da çevrim içi sürümlerinde yer alan herhangi bir ürün veya hizmet reklamı konusunda garanti vermemektedir. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve hukuki sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Makalelerle birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. materyaller özgün olmalı ya da daha önce yayımlanmışlarsa, hem basılı hem de çevrim içi sürümlerde yayımlanmak üzere eser sahibinden alınmış yazılı izinle birlikte sunulmalıdır. Yazar(lar), dergide yayımlanan çalışmalarının telif hakkını saklı tutar. Makale dergide yayımlandığında, mali haklar ve umuma iletim hakları, işleme, çoğaltma, temsil, basım, yayın ve dağıtım hakları TÜBA’ya devredilecektir. Yayımlanan tüm içeriklerin (metin ve görsel materyaller) telif hakları dergiye aittir. Dergide yayımlanmak üzere kabul edilen makaleler için telif hakkı ya da başka bir ad altında ödeme yapılmaz ve yazar(lar)dan makale işlem ücreti alınmaz; ancak yeniden baskı (reprint) talepleri yazarın sorumluluğundadır.
Bilimsel bilgi ve araştırmalara küresel açık erişimi teşvik etmek amacıyla TÜBA, çevrim içi olarak yayımlanan tüm içeriklerin (aksi belirtilmedikçe) okuyucular, araştırmacılar ve kurumlar tarafından serbestçe kullanılmasına izin vermektedir. Bu kullanım, eserin kaynağının belirtilmesi koşuluyla ve ticari amaç dışında, herhangi bir değişiklik yapılmaksızın Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) Uluslararası Lisansı kapsamında mümkündür. Ticari kullanım için lütfen yayıncı ile iletişime geçiniz.