e-ISSN: 2149-9683
Başlangıç: 2002
Kapak Resmi
 

Yayın Politikasındaki Değişiklik Hakkında

Ağustos 2025 sayısı itibariyle kabul alan tüm çalışmalar, Türkçe ve İngilizce olarak yayımlanacaktır.

Dergimizin "Makale Şablonu" güncellenmiştir. Dergimizin yeni makale şablonuna buradan ulaşabilirsiniz.


İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından yayımlanan İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, eğitim ve ilgili disiplinler alanında özgün makale, derleme ve çevirilerin yayımlandığı hakemli, bilimsel bir çevrimiçi dergidir.

2002 yılında kurulan dergi, Nisan, Ağustos ve Aralık aylarında olmak üzere yılda üç kez İngilizce ve Türkçe olarak yayımlanmaktadır. Açık erişimli bir dergi olan İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, içeriğine ücretsiz ve sınırsız erişimi garanti ederek, bilimsel bilginin küresel düzeyde paylaşılmasını teşvik eder ve dünya çapında araştırmacılar arasında işbirliğini destekler.

Özetleme ve İndeksleme
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, aşağıdaki özetleme ve indeksleme veritabanlarında yer almaktadır;

2025 - Cilt: 26 Sayı: 2

Araştırma Makalesi

Eğitimde Yapay Zekâ Kullanımına Yönelik Öğretmenlerin Algısı: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Araştırma Makalesi

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yapay Zekâ Okuryazarlığı: Farklı Değişkenler Açısından Bir İnceleme

ÇIKAR ÇATIŞMASI POLİTİKASI

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, yayın sürecinde şeffaflık ve bütünlüğü sağlamak amacıyla ICMJE, COPE, WAME ve diğer organizasyonlar tarafından belirlenen uluslararası editöryal standartlara uyar.

Bir çıkar çatışması, bir yazar, hakem veya editörün, makale sunumu, değerlendirmesi veya editöryal kararlar konusunda nesnelliklerini aşırı şekilde etkileyebilecek finansal, kişisel, siyasi veya akademik gibi karşıt çıkarlarının olması durumunda ortaya çıkar.

Açıklama Gereklilikleri:

  • Herhangi bir çıkar çatışması (finansal veya diğer) makalenin sonunda belirtilmelidir.
  • Hakemler ve editörler, tarafsızlıklarını etkileyebilecek herhangi bir çıkar çatışmasını açıklamalıdır. Eğer bir hakem veya editör çıkar çatışmasına sahipse, makalenin değerlendirilmesinden çekilmelidir.
  • Editörler (Baş Editör, Yönetici/Teknik Editör ve Bölüm Editörleri dahil), kendi makalelerini sunabilir ancak bu çalışmalar için editöryal karar alma sürecinden hariç tutulurlar. Bu tür makalelerin son kabulü, en az iki dış hakemin onayına bağlıdır.
  • Adil ve tarafsız bir hakem değerlendirme sürecini sürdürmek için, yazarlar makaleleri ile ilgili bölüm editörleri ile iletişime geçmemelidir. Tüm sorular editörlük ofisine yönlendirilmelidir. Dergi, yazarların ve hakemlerin birbirlerine anonim kalmalarını sağlayan çift kör hakem değerlendirme sürecini takip eder.
  • Editörler, yazarlar veya hakemlerle ilgili herhangi bir potansiyel çıkar çatışması, COPE akış diyagramları ve ICMJE önerilerine uygun olarak ele alınacaktır.

FİNANSAL DESTEK BEYANI

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, yazarların araştırmaları için aldıkları herhangi bir finansal desteği açıklamalarını talep eder. Bu bilgi, makale sunulurken finansman beyanında yer almalıdır.

Finansal Destek beyanı şu bilgileri içermelidir:

  • Finansman ajanslarının isimleri,
  • Hibe numaraları (varsa),
  • Her bir fonlayıcının araştırmadaki rolü,

Eğer bir fonlayıcı araştırmaya dahil olmamışsa, bu durum da açıkça belirtilmelidir. Bu bilgilerin sağlanması, şeffaflığı sağlar ve okuyucuların potansiyel önyargıları veya çıkar çatışmalarını değerlendirmelerine yardımcı olur.