Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL MEDYADA ARAMA MOTORU REKLAMLARI

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 3, 136 - 145, 01.09.2018

Öz

İnternet kullanıcıları, satın alma ihtiyacına yönelik arama motorlarında inceledikleri ürün ve
hizmetleri, karşılaştırma yapma, araştırma ve düşünme gibi nedenlerden ötürü hemen satın alma
eğilimi göstermemektedirler. İnternet kullanıcıların en sık vakit geçirdiği sosyal medya
platformlarında daha önce inceledikleri ürünlerin reklamlarıyla tekrar karşılaşmaları, inceledikleri
ürün ve hizmetlerin hatırlatılmasına yardımcı olarak satın alma eğilimini teşvik etmektedir.
Kullanıcıların arama motorlarında inceledikleri ürün-hizmetlerle sosyal medyada tekrar
karşılaşmalarını sağlayan ve yeni bir reklam anlayışı olan Sosyal Medyada Arama Motoru Reklamları
araştırması, derinlemesine betimlemeyle katılan görüşmecilerin düşüncelerinden modelleme
oluşturarak konunun kapsam ve çerçevesini ortaya çıkartarak tanımsal ve kavramsal temelinin
oluşturulması ihtiyacına yönelik hazırlanmıştır. Araştırma, konuyla ilgili uzman kişilerle
gerçekleştirilen mülakatlar çevresinde Sosyal Medyada Arama Motoru Reklamlarının ne olduğu ve
nasıl uygulandığıyla beraber, reklam modelinin temel taşları oluşturularak kavramsal ve tanımsal
olarak ortaya çıkartılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgularda, Sosyal Medyada Arama Motoru
Reklamlarının genel amaç ve kullanım nedeni olarak satın almayı arttırma, kampanya stratejisi
oluşturmada ise en önemli noktanın hedef kitle analizi olduğu, satın almaya olan etkisinin yüksek
düzeyde olduğu ve işletmeler açısından farkındalık düzeyinin ise, kurumsal işletmlerde farkındalık
yüksekken küçük ölçekli işletmelerde farkındalığın düşük olduğu bulgularına rastlanılmıştır.

Kaynakça

  • Adhesion. (2018, 02 06). What Is Google Remarketing and How It Works. 03 25, 2018 tarihinde Adhesion Online Marketing Specialist: https://www.adhesion.co.nz/blog/google-remarketing- how-itworks/ adresinden alındı. Baadsgaard, J. (2016, 08 22). What is the Best Way to Use Retargeting? 28 11, 2017 tarihinde Search Engine Journal: https://www.searchenginejournal.com/retargeting-2016- customer-focusedexperience/ 170108/ adresinden alındı. Baltacı, A. (2017). Nitel Veri Analizinde Miles-Huberman Modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 4. Brennan, C. (2017, 02 17). Winning Strategies for Social Media Retargetings. 11 28, 2017 tarihinde Falcon: https://www.falcon.io/insights-hub/topics/social- media-roi/social- media-retargeting/ adresinden alındı. Hecht, D. (2017, 10 5). A Beginner Guide to Retargeting Ads. 11 28, 2017 tarihinde Hubspot Marketing: https://blog.hubspot.com/marketing/retargeting-campaigns- beginner-guide adresinden alındı. Johnson, L. (2017, 01 17). Facebook Advertisers Now Have More Ways to Create Retarged Ads. 05 05 2018 tarihinde Adweek: http://www.adweek.com/digital/facebook-advertisers-now-have-moreways- create-retargeted-ads-175458/ adresinden alındı. Kim, L. (2015, 04 05). Twitter Retargeting: Now On Twitter, Ads Follow You. 11 29, 2017 tarihinde Word Stream: http://www.wordstream.com/blog/ws/2013/12/05/twitter-retargeting adresinden alındı. Lord, J. (2011, 04 05). Retargeting: What It Is & How to Use It. 11 25, 2017 tarihinde Moz: https://moz.com/blog/retargeting-basics- what-it- is-how- to-use- it adresinden alındı. Markham, J. (2017, 05 08). Why Marketers Should Combine Social & Search for Local Advertisers. 10 25,2017 tarihinde Local Search Association: http://www.lsainsider.com/why-marketers-shouldcombine- social-search-for-local-advertisers/archives#sthash.exhMktE7.duM6vjzA.dpbs adresinden alındı. Ramondo, P. (2015, 12 03). How to Retarget With Instagram Ads. 11 29, 2017 tarihinde Social Media Examiner: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to- retarget-instagram- ads/ adresinden alındı. Schaller, T. (2017, 09 22). A Guide to Social Media Ad Retargeting. 11 28, 2017 tarihinde Social Media Today: https://www.socialmediatoday.com/marketing/guide-social- media-ad- retargeting adresinden alındı. Vohra, R., Saberi, A., Nazerzadeh, H. (2008, April 21). Dynamic Cost-Per- Action Mechanisms and Applications to Online Advertising. Proceedings Of The 17th International Conference on World Wide Web, 179.
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 3, 136 - 145, 01.09.2018

Öz

Kaynakça

  • Adhesion. (2018, 02 06). What Is Google Remarketing and How It Works. 03 25, 2018 tarihinde Adhesion Online Marketing Specialist: https://www.adhesion.co.nz/blog/google-remarketing- how-itworks/ adresinden alındı. Baadsgaard, J. (2016, 08 22). What is the Best Way to Use Retargeting? 28 11, 2017 tarihinde Search Engine Journal: https://www.searchenginejournal.com/retargeting-2016- customer-focusedexperience/ 170108/ adresinden alındı. Baltacı, A. (2017). Nitel Veri Analizinde Miles-Huberman Modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 4. Brennan, C. (2017, 02 17). Winning Strategies for Social Media Retargetings. 11 28, 2017 tarihinde Falcon: https://www.falcon.io/insights-hub/topics/social- media-roi/social- media-retargeting/ adresinden alındı. Hecht, D. (2017, 10 5). A Beginner Guide to Retargeting Ads. 11 28, 2017 tarihinde Hubspot Marketing: https://blog.hubspot.com/marketing/retargeting-campaigns- beginner-guide adresinden alındı. Johnson, L. (2017, 01 17). Facebook Advertisers Now Have More Ways to Create Retarged Ads. 05 05 2018 tarihinde Adweek: http://www.adweek.com/digital/facebook-advertisers-now-have-moreways- create-retargeted-ads-175458/ adresinden alındı. Kim, L. (2015, 04 05). Twitter Retargeting: Now On Twitter, Ads Follow You. 11 29, 2017 tarihinde Word Stream: http://www.wordstream.com/blog/ws/2013/12/05/twitter-retargeting adresinden alındı. Lord, J. (2011, 04 05). Retargeting: What It Is & How to Use It. 11 25, 2017 tarihinde Moz: https://moz.com/blog/retargeting-basics- what-it- is-how- to-use- it adresinden alındı. Markham, J. (2017, 05 08). Why Marketers Should Combine Social & Search for Local Advertisers. 10 25,2017 tarihinde Local Search Association: http://www.lsainsider.com/why-marketers-shouldcombine- social-search-for-local-advertisers/archives#sthash.exhMktE7.duM6vjzA.dpbs adresinden alındı. Ramondo, P. (2015, 12 03). How to Retarget With Instagram Ads. 11 29, 2017 tarihinde Social Media Examiner: https://www.socialmediaexaminer.com/how-to- retarget-instagram- ads/ adresinden alındı. Schaller, T. (2017, 09 22). A Guide to Social Media Ad Retargeting. 11 28, 2017 tarihinde Social Media Today: https://www.socialmediatoday.com/marketing/guide-social- media-ad- retargeting adresinden alındı. Vohra, R., Saberi, A., Nazerzadeh, H. (2008, April 21). Dynamic Cost-Per- Action Mechanisms and Applications to Online Advertising. Proceedings Of The 17th International Conference on World Wide Web, 179.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Dilara İrem Akyol Bu kişi benim 0000-0003-0839-0296

Deniz Yengin 0000-0002-6846-0770

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2018
Gönderilme Tarihi 15 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 15 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akyol, D. İ., & Yengin, D. (2018). SOSYAL MEDYADA ARAMA MOTORU REKLAMLARI. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 2(3), 136-145.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png