Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokul Öğrencilerinin Tuvaletleri Hijyenik Kullanma Durumlarının Belirlenmesi

Yıl 2016, Cilt: 2016 Sayı: 6, 41 - 47, 30.04.2016

Öz

Eğitim sisteminin ve alışkanlıkların
temeli ilköğretim kademesidir. Özellikle ilkokul, öğrencilere, planlı ve
programlı bir şekilde, bilişsel, duyuşsal, sosyal ve psikomotor becerilerin öğretildiği,
bireylerin ileride daha kaliteli yaşamaları için gerekli yönlendirmelerin yapıldığı
özel alandır. Araştırma, ilkokullarda öğrencilerin tuvaletlerin donanımları
hakkındaki farkındalıklarını ve tuvaletleri hijyenik olarak kullanma durumlarını
belirlemeye çalışmaktadır. 2015-16 öğretim yılında Ankara Yenimahallle ilçesinde
öğrencilerin tuvaletler ve öğeleri hakkındaki görüşlerini kapsamaktadır. Araştırma
sonuçlarına göre,temizlik ve sarf malzemelerinin büyük ölçüde bulunmadığı ve öğrencilerin
tuvaletlerin kullanıma ilişkin herhangi bir eğitim almadıkları görülmektedir.

Kaynakça

  • Gündüz, S, Çizmeci, N, M, ve Kanburoğlu, M, K, (2013). Okulöncesi Eğitim Kurumlarındaki Öğretmenlerin Çocuk Sağlığı Konusundaki Bilgi Düzeyleri, Türk Çocuk Hastalıkları Dergisi, 1, 21-26.
  • Hammond B, Ali, Y, Fendler, E, Dolan, M, Donovan, S (2000). Effect Of HandSanitiser Use On Elementary School Absenteeism, American Journal of İnfectionContol, 28(5), 340-346.
  • Kaya, M, ve Aslan, D, (2009). Ankara’da Bir İlköğretim Okulunda El Yıkama Konusunda Bir Müdahale Çalışması, Erciyes Tıp Dergisi, 31(2), 135-143.
  • Kitiş, Y, ve Bilgili, N, (2011). İlköğretim Öğrencilerinde El Hijyeni ve El Hijyeni Eğitiminin Etkinliğinin Değerlendirilmesi, Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 4(1), 93-102.
  • MEB, (2010). İlköğretim Okullarında Temizlik ve Hijyen, EARGED, http://www.meb.gov.tr/earged/earged/ilk_ok_temizlik_hijyen.pdf
  • MEGEP, (2007). Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Çocuk Hastalıkları, Ankara. http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/cocukgelisim/moduller /cocukhastaliklari.pdf
  • OSGE Sonuç Raporu (2009). Okul Sağlığı Geliştirme Raporu, Mersin.
  • Önsüz, M, F,ve Hıdıroğlu, S, (2008). İstanbul’da Farklı İki İlköğretim Okulundaki Öğrencilerin Kişisel Hijyen Alışkanlıklarının Belirlenmesi, Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 9, 9-17.
  • Özbaş, M, (2010). İlköğretim Okullarında Öğrenci Devamsızlığının Nedenleri, Eğitim Ve Bilim, 35(156), 32-44.
  • Özcan, C, Kılınç, S, ve Gülmez, H, (2013). Türkiye’de Okul Sağlığı Ve Yasal Durum, Ankara MedicalJournal, 13(2), 71-81.
  • Pelen, K, ve Günay, O, (2013). İlköğretim Okulu Öğrencilerine Verilen Sağlık Eğitiminin Öğrencilerin Bilgi, Tutum ve Davranışlarına Etkisi, Sağlık Bilimleri Dergisi, 22(1), 52-63.
  • SEGM, (2008). Eğitimciler İçin Eğitim Rehberi, Bulaşıcı Hastalıklar Ve Korunma Modülleri, No:722, Ankara. http://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/t8.pdf
  • Temel, F, Akın, L, Vaizoğlu, S, A, Kara, A, Kara, Ö, Halas, M, A, Gurunaidu, S, S, Oğur, R, Tekbaş, Ö, F, Güler, Ç, (2006). Altındağ İlçesinde Bir İlköğretim Okulunda Suyun, Tuvalet, Musluk ve Kapı Kollarının Sürüntü Örneklerinin Değerlendirilmesi, Gülhane Tıp Dergisi, 48, 70-74.
  • TUİK, (2014). Eğitim İstatistikleri, www.tuik.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=1606
  • Usta, İ, (2008). Tokat İli Erbaa İlçe Merkezi İlköğretim Okullarındaki Okul Sağlığı Hizmetlerinin Değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı ABD Kayseri.
  • Yıldırım, A, ve Şimşek, H, (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınları, Ankara.

Determining the Status of Elementary Students Hygienic Use of Toilets

Yıl 2016, Cilt: 2016 Sayı: 6, 41 - 47, 30.04.2016

Öz

The
foundation of education system and habits of the students is the elementary
education stage. Especially primary education, where students are taught the
cognitive, affective, social and psychomotor skills and where individuals are
provided with guidance in order to live a better life in the future in a
planned and programmed manner, is a special area. This research aims to
determine the students’ awareness of toilet equipments and the status of their
hygienic use of toilets in primary education settings. Research conducted
during 2015-16 academic year in Ankara Yenimahallle district and it covers the
students’ views about toilets and toilet equipments. According to research
results, students do not receive any training about toilet use and there is a
considerable lack with regards to cleaning and toilet supplies
.

Kaynakça

  • Gündüz, S, Çizmeci, N, M, ve Kanburoğlu, M, K, (2013). Okulöncesi Eğitim Kurumlarındaki Öğretmenlerin Çocuk Sağlığı Konusundaki Bilgi Düzeyleri, Türk Çocuk Hastalıkları Dergisi, 1, 21-26.
  • Hammond B, Ali, Y, Fendler, E, Dolan, M, Donovan, S (2000). Effect Of HandSanitiser Use On Elementary School Absenteeism, American Journal of İnfectionContol, 28(5), 340-346.
  • Kaya, M, ve Aslan, D, (2009). Ankara’da Bir İlköğretim Okulunda El Yıkama Konusunda Bir Müdahale Çalışması, Erciyes Tıp Dergisi, 31(2), 135-143.
  • Kitiş, Y, ve Bilgili, N, (2011). İlköğretim Öğrencilerinde El Hijyeni ve El Hijyeni Eğitiminin Etkinliğinin Değerlendirilmesi, Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 4(1), 93-102.
  • MEB, (2010). İlköğretim Okullarında Temizlik ve Hijyen, EARGED, http://www.meb.gov.tr/earged/earged/ilk_ok_temizlik_hijyen.pdf
  • MEGEP, (2007). Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Çocuk Hastalıkları, Ankara. http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/cocukgelisim/moduller /cocukhastaliklari.pdf
  • OSGE Sonuç Raporu (2009). Okul Sağlığı Geliştirme Raporu, Mersin.
  • Önsüz, M, F,ve Hıdıroğlu, S, (2008). İstanbul’da Farklı İki İlköğretim Okulundaki Öğrencilerin Kişisel Hijyen Alışkanlıklarının Belirlenmesi, Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 9, 9-17.
  • Özbaş, M, (2010). İlköğretim Okullarında Öğrenci Devamsızlığının Nedenleri, Eğitim Ve Bilim, 35(156), 32-44.
  • Özcan, C, Kılınç, S, ve Gülmez, H, (2013). Türkiye’de Okul Sağlığı Ve Yasal Durum, Ankara MedicalJournal, 13(2), 71-81.
  • Pelen, K, ve Günay, O, (2013). İlköğretim Okulu Öğrencilerine Verilen Sağlık Eğitiminin Öğrencilerin Bilgi, Tutum ve Davranışlarına Etkisi, Sağlık Bilimleri Dergisi, 22(1), 52-63.
  • SEGM, (2008). Eğitimciler İçin Eğitim Rehberi, Bulaşıcı Hastalıklar Ve Korunma Modülleri, No:722, Ankara. http://sbu.saglik.gov.tr/Ekutuphane/kitaplar/t8.pdf
  • Temel, F, Akın, L, Vaizoğlu, S, A, Kara, A, Kara, Ö, Halas, M, A, Gurunaidu, S, S, Oğur, R, Tekbaş, Ö, F, Güler, Ç, (2006). Altındağ İlçesinde Bir İlköğretim Okulunda Suyun, Tuvalet, Musluk ve Kapı Kollarının Sürüntü Örneklerinin Değerlendirilmesi, Gülhane Tıp Dergisi, 48, 70-74.
  • TUİK, (2014). Eğitim İstatistikleri, www.tuik.gov.tr/PreIstatistikTablo.do?istab_id=1606
  • Usta, İ, (2008). Tokat İli Erbaa İlçe Merkezi İlköğretim Okullarındaki Okul Sağlığı Hizmetlerinin Değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Halk Sağlığı ABD Kayseri.
  • Yıldırım, A, ve Şimşek, H, (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayınları, Ankara.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nida Bayındır

Ali Özel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 27 Kasım 2015
Kabul Tarihi 26 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2016 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Bayındır, N., & Özel, A. (2016). İlkokul Öğrencilerinin Tuvaletleri Hijyenik Kullanma Durumlarının Belirlenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2016(6), 41-47.