Günümüz dünyasında, tüketici istek ve taleplerinin karşılanması
ve işletmelerde ürün ve hizmet kalitesinin sağlanmasında hizmet etkinliği ön
plana çıkmaktadır. Hizmet etkinliği tüm sektörlerde olduğu gibi otomobil
sektöründe içinde önemli satış stratejilerinden bir tanesidir. Bu çalışmada
Erzurum otomotiv sektörü incelenerek, işletmeler için bazı çıkarımlarda
bulunulmuştur. Çalışmada Erzurum il merkezinde bulunan 17 otomobil satış
firması veri zarflama analizi (VZA) ile değerlendirmeye tabi tutulmuştur.
Uygulama sonucunda, otomobil sektöründeki bayilerin performans düzeyleri
dikkate alınarak verimlilik dereceleri belirlenmiştir. Elde edilen analiz bilgileri
sonucunda, hizmet üretiminde etkinlik seviyesi düşük otomotiv bayilerinde
aylak girdilerin yoğun olduğu gözlenmiştir. Her bir bayiinin performansı
birbirleriyle kıyaslanarak, etkinlik değerleri ve etkin olmayan bayiler için
tavsiye edilen potansiyel iyileştirmeler verilmiştir.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 24 Sayı: 1 |