BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARA YÖNELİK HİZMET ETKİNLİĞİ VE ERZURUM İLİNDEKİ OTOMOTİV BAYİLERİNİN HİZMET ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2010, Cilt: 24 Sayı: 1, 161 - 174, 06.07.2011

Öz

Günümüz dünyasında, tüketici istek ve taleplerinin karşılanması
ve işletmelerde ürün ve hizmet kalitesinin sağlanmasında hizmet etkinliği ön
plana çıkmaktadır. Hizmet etkinliği tüm sektörlerde olduğu gibi otomobil
sektöründe içinde önemli satış stratejilerinden bir tanesidir. Bu çalışmada
Erzurum otomotiv sektörü incelenerek, işletmeler için bazı çıkarımlarda
bulunulmuştur. Çalışmada Erzurum il merkezinde bulunan 17 otomobil satış
firması veri zarflama analizi (VZA) ile değerlendirmeye tabi tutulmuştur.
Uygulama sonucunda, otomobil sektöründeki bayilerin performans düzeyleri
dikkate alınarak verimlilik dereceleri belirlenmiştir. Elde edilen analiz bilgileri
sonucunda, hizmet üretiminde etkinlik seviyesi düşük otomotiv bayilerinde
aylak girdilerin yoğun olduğu gözlenmiştir. Her bir bayiinin performansı
birbirleriyle kıyaslanarak, etkinlik değerleri ve etkin olmayan bayiler için
tavsiye edilen potansiyel iyileştirmeler verilmiştir.

Yıl 2010, Cilt: 24 Sayı: 1, 161 - 174, 06.07.2011

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Serdar Erciş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Temmuz 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erciş, M. S. (2011). PAZARA YÖNELİK HİZMET ETKİNLİĞİ VE ERZURUM İLİNDEKİ OTOMOTİV BAYİLERİNİN HİZMET ETKİNLİKLERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 24(1), 161-174.

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png