BibTex RIS Kaynak Göster

FİZİKTE ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİNİN SAPTANMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA

Yıl 2006, Sayı: 13, 431 - 437, 04.12.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı; i. ortaöğretim fizik derslerinde öğrencilerin zor olarak algılanan
konuları belirlemek, ii. bu zorlukların nedenleri ortaya çıkarmak, iii. ve bu nedenlere çözüm
önerileri sunabilmektir. Bu amaçla, öğrenme güçlüklerini saptamak için bir anket
geliştirilerek ilköğretim bölümü matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği bölümünde
fizik derslerini alan Öğrencilere uygulanmıştır (N=591). Çalışma 2005-2006 Eğitim-Öğretim
yılının güz yarıyılında yapılmıştır. Zor olarak algılanan konulardaki zorluk
nedenlerini anlamak için öğrencilerle görüşme yapılmıştır (N=30). Çalışmadan elde edilen
veriler eleştirel bir yaklaşımla incelendi. Sonuç olarak öğrenciler soyut ve güncel hayatla
ilişkilendirilemeyen konuları daha zor olarak değerlendirmektedirler.

Yıl 2006, Sayı: 13, 431 - 437, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ümit Turgut Bu kişi benim

İbrahim Karaman Bu kişi benim

Erdal Sönmez Bu kişi benim

Refik Dilber Bu kişi benim

Önder Şimşek Bu kişi benim

Sema Altun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Turgut, Ü., Karaman, İ., Sönmez, E., Dilber, R., vd. (2010). FİZİKTE ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİNİN SAPTANMASINA YÖNELİK BİR ÇALIŞMA. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(13), 431-437.