Bu çalışmanın amacı; i. ortaöğretim fizik derslerinde öğrencilerin zor olarak algılanan
konuları belirlemek, ii. bu zorlukların nedenleri ortaya çıkarmak, iii. ve bu nedenlere çözüm
önerileri sunabilmektir. Bu amaçla, öğrenme güçlüklerini saptamak için bir anket
geliştirilerek ilköğretim bölümü matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği bölümünde
fizik derslerini alan Öğrencilere uygulanmıştır (N=591). Çalışma 2005-2006 Eğitim-Öğretim
yılının güz yarıyılında yapılmıştır. Zor olarak algılanan konulardaki zorluk
nedenlerini anlamak için öğrencilerle görüşme yapılmıştır (N=30). Çalışmadan elde edilen
veriler eleştirel bir yaklaşımla incelendi. Sonuç olarak öğrenciler soyut ve güncel hayatla
ilişkilendirilemeyen konuları daha zor olarak değerlendirmektedirler.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 13 |